خبرگزاری کار ایران

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

آستان قدس هرچه در توان دارد برای رونق سرمایه گذاری به کار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۸۷۰

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما در آستان قدس تلاش می کنیم هر آنچه در توان است به کار بگیریم تا سرمایه گذاری‌های خوبی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، مالک رحمتی، ضمن بازدید از نمایشگاه بسته‌ها و توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: ابتکار برگزاری نمایشگاه در شهرهای مختلف که توسط دبیر خانه مناطق آزاد صورت گرفته فرصتی را فراهم کرده تا همه ظرفیت‌های مناطق به عنوان ظرفیت‌های بی بدیل و غیر قابل مقایسه در کنار هم قرار بگیرند. همین امر علاوه بر معرفی این توانمندی‌ها باعث شده مدیران مناطق نه تنها مستقیما با سرمایه گذاران در ارتباط باشند بلکه بتوانند با یکدیگر نیز وارد مشارکت و همکاری شوند.

رحمتی همچنین افزود: حضور مدیران مناطق در یک جا باعث می‌شود سرمایه گذار سریعتر به نتیجه برسد و مستقیما با مدیران مناطق وارد مذاکره شود و قرارداد آنها با حضور ریاست مناطق تایید شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آنچه قابل تقدیر و تحسین است آماده کردن مجوزهای بدون نام است که به محض انتخاب سرمایه گذار فقط تقدیم نام صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از نطقه ضعف‌های کشور ما که همیشه در اقتصاد مشهود بوده، این بوده است که نمی‌توانستیم ظرفیت‌ها و استعدادهای‌مان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کنیم. اما در حال حاضر با این ابتکار فرصت خوبی بدست آمده تا در این خصوص به موفقیت‌هایی دست یابیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین بیان کرد: یکی از مناطق ویژه فعال کشور منطقه ویژه سرخس است که زیر ساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری همچون فرودگاه، راه آهن، آب، برق و گاز را فرهم کرده است.

وی در این خصوص ضمن اشاره به اهمیت وجود شرکای تجاری برای کار اقتصادی و ترانزیت در منطقه سرخس از شروع فعالیت کشورهای چین و روس در این منطقه خبر داد.

رحمتی خاطر نشان کرد: امروز شاهد بودیم تفاهم نامه‌هایی برای خط ترانزیت و لجستیک بین منطقه ویژه سرخس و منطقه آزاد چابهار امضا شد و همین هم افزایی بین این مناطق اتفاقی مهم است.

وی گفت: آنچه در این شرایط حائز اهمیت است کار رسانه‌هاست تا این ظرفیت‌ها را به گوش فعالان اقتصادی داخلی و خارجی و عموم مردم برسانند تا حتی مردمی که سرمایه‌های قابل توجهی دارند قادر باشند در مناطق اقتصادی اقدام به تاسیس کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک بکنند.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر جهاد تبیین در معرفی استعدادهای سرمایه گذاری اتفاق بیفتد تا به زودی شاهد رشد و ترقی در همه زمینه‌های اقتصادی باشیم.

نمایشگاه بسته‌ها و توانمندی‌های  مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۳۰ ام تیرماه ۱۴۰۲ اختتام یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز