خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

واگذاری بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۹۱۰

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: تاکنون هزار و ۷۰۳ هکتار زمین به ۵ هزار و ۱۷۷ طرح و واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان واگذار شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، جعفر فرشچی طوسی در حاشیه نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی محور نیشابور، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال ۱۳۶۴ زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تاسیس شد و حوزه فعالیت این شرکت در دو بخش اصلی ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعم از ایجاد زیر ساخت‌های مناسب مانند خیابان‌ها و جاده‌ها، دسترسی تامین آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و ... و اجرای فعالیت‌های تمهید و تسهیل از صنایع کوچک شامل اعطای تسهیلات و تامین منابع مالی، توسعه بازار و امور بین‌الملل توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌ها توسعه صنایع کوچک در قالب خوشه‌های صنعتی پیمانکاران فرعی و تولید بدون کارخانه با اولویت واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی شامل ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که ۴۱ شهرک و ناحیه آن در حال واگذاری است و کل اراضی در اختیار استان ٩ هزار و ۳۵۹ هکتار بوده که در مجموع فاز عملیاتی این شهرک‌ها شامل پنج هزار و ۷۱۴ هکتار بوده و زمین صنعتی ۳ هزار و ۷۵۵ هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون دوهزار و ۷۰۳ هکتار زمین به ۵ هزار و ۱۷۷ طرح و واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان واگذار شده که از این تعداد ٢هزار و ۷۶۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری قریب به ۱۸۲ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۷۸ هزار و ۴۴۳ نفر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری رسیده است.

فرشچی بیان کرد: در حوزه زیر ساخت‌ها و تامین امکانات زیربنائی در ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی خراسان رضوی به میزان ۹۴۷ لیتر بر ثانیه آب تأمین شده و میزان برق در ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی به میزان ۷۶۸ مگاوات تامین شده است. تعداد ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی در استان دارای گاز بوده که تاکنون برای آن‌ها به میزان ۵۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ساعت تامین شده است و ۳۸ شهرک و ناحیه دارای تلفن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز