خبرگزاری کار ایران

انتقال مهم ترین و سخت‌ترین قسمت دستگاه حفار به تونل مسیر غربی خط ۳ قطارشهری مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۳۶۴

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: امشب مهمترین و سخت‌ترین قطعه دستگاه TBM قطار شهری مشهد که همان کاترهد یا مته حفاری است جابه‌جا خواهد شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سیدخلیل منبتی در عملیات اجرایی جابه‌جایی دستگاه تی‌بی‌ام، اظهار کر،د: دستگاه برای حفاری خط سه مترو قطار شهری به سمت ضلع شرقی درحال جابه‌جایی است؛ حدود چهار ماه گذشته مراسمی برای خروج این دستگاه برگزار شد و از آن زمان تاکنون در حال مونتاژ مجدد هستیم.

وی افزود: قطعات زیادی حمل شده است اما امشب بزرگترین و مهمترین قطعه دستگاه تی‌بی‌ام که ١۴٠ تن وزن دارد جابه‌جا می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: این قسمت از دستگاه توسط دستگاه بوژی از شهرک ابوذر به امامت ۴۹ منتقل خواهد شد تا بعد از مونتاژ مجدد، حفاری تونل مسیر غربی خط سه را آغاز کنیم.

منبتی تصریح کرد: این عملیات انتقال با همکاری پلیس راهور و سایر مراجع زیر ربط مانند شرکت برق، آتش‌نشانی و آب منطقه‌‎ای و با آماده باش شهرداری مناطق انجام می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه به‌واسطه عملیات انتقال این قطعه محدودیت ترافیکی در سطح شهر ایجاد خواهد شد، گفت: مسیری که این دستگاه عبور میکند نیز شامل بولوار شهید اصلانی (صبا) از میدان حافظ تا انتهای بولوار کوشش، بولوار نماز از میدان تا انتهای بولوار شهید کاوه، بولوار شهید منتظری از میدان فلسطین تا انتهای بلوار فلسطین و بولوار دستغیب، اخوان ثالث و از میدان جانباز تا انتهای بلوار جانباز خواهد بود.

منبتی تصریح کرد: برای قطارشهری از دولت درخواست اوراق مشارکت کرده‌ایم؛ در گذشته خط یک با ۱۵۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده اما اکنون هر کیلومتر قطارشهری نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد‌.

وی تاکید کرد: اگر تامین اعتبار صورت بگیرد در سال آینده، ۶ کیلومتر مسیر خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز