خبرگزاری کار ایران

با تعیین تکلیف طرح‌های تفصیلی؛

از ۴٠ هزار رای قلع و قمع بنا در مشهد جلوگیری شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۷۱۴

سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: با توجه به تعیین تکلیف طرح‌های تفصیلی مشهد بیش از ۴۰ هزار پرونده رای قلع وقمع بنا بازنگری و در صورت داشتن ضوابط طرح‌های تفصیلی جدید از رای قلع و قمع آن‌ها جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در این خصوص، اظهار داشت: متاسفانه طرح‌های تفصیلی در مشهد ۱۷ سال است که تعیین تکلیف نشده است و با توجه به ابلاغ قانون درآمدهای پایدار که خارج از طرح‌های تفصیلی نمی‌توان پروانه ساختمانی صادر کرد و تخلف محسوب می‌شود و حتی برای شهرداران نیز مجازات به همراه دارد، لذا با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استاندار خراسان رضوی، معاون عمرانی استانداری و شورای شهر و شهرداری مشهد بعد از ۱۷ سال طرح‌های تفصیلی مشهد در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد.

وی افزود: طرح‌های تفصیلی شهر مشهد هفته گذشته ابلاغ شد و از امروز در سایت شهرداری مشهد و مناطق بارگذاری شده است و شهروندانی که پروانه ملک آن‌ها جهت صدور تخلف داشته و رای قلع و قمع بنا دریافت کرده‌اند براساس شیوه‌نامه جدید کمیسیون ماده ۱۰۰ این امکان برایشان فراهم شده تا بازنگری در رای آن‌ها با توجه به مصوبات جدید صورت بگیرد.

حاجی‌بگلو ادامه داد: اگر پروانه ساختمانی این افراد با مصوبات جدید هم‌خوانی داشته باشد از رای قلع و قمع بنا جلوگیری و پروانه آن‌ها قانونی می‌شود.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در شهر مشهد ۴۰ هزار رای قلع وقمع بنا داشتیم که با طرح تفصیلی جدید شهرداری‌ها موظف به بازنگری هستند و در صورتی که به لحاظ ساختاری طبق ضوابط نظام مهندسی باشد پروانه آن‌ها صادر می‌شود و با ابلاغ طرح‌های تفصیلی، حداقل یک‌ سوم این ۴۰ هزار رای قابلیت اخذ مجدد پروانه را دارا می‌شوند.

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: با تعیین تکلیف طرح‌های تفصیلی مشهد رضایتمندی اجتماعی بسیار خوبی در سطح شهر ایجاد خواهد شد و اتفاق مبارکی با درایت استاندار خراسان رضوی و اعضای شورای شهر مشهد برای شهروندان رقم خورد.

حاجی‌بگلو بیان کرد: شهرداری و شورای شهر با ساخت‌ و ساز‌های غیرمجاز مخالف است و امیدواریم به‌واسطه طرح‌های تفصیلی اقدام مبارکی شکل گیرد و دیگر شاهد ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح شهر مشهد نباشیم.

وی گفت: یکی از دستاوردهای همراهی، همدلی و همفکری بین مدیریت شهری و استانداری به نمایندگی از دولت در استان شکل گرفته و این اتفاق مبارک در تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها در حال اجرا است، شهرداری مشهد در کنار دولت برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز