خبرگزاری کار ایران

اجرای پویش نذر مهر با هدف حمایت از پرندگان شهری در بوستان‌های مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۸۹۳

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، از اجرای پویش "نذر مهر"، با هدف حمایت و تغذیه پرندگان شهری در روزهای سرد زمستان با همراهی و همکاری مردم در ۱۰ بوستان منتخب شهری خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی با بیان این خبر اظهار کرد: با ورود موج سرما و بارش رحمت الهی از هفته گذشته در شهر مشهد، علاوه بر آماده باش نیروهای خدمات شهری، یکی از مهمترین اقدامات برنامه ریزی شده، شارژ مداوم بیش از ۳۰۰ دان خوری تعبیه شده در نقاط مختلف شهر و به ویژه بوستان های شهری بود تا با این اقدام، پرندگانی که بستر بوستانهای شهری را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده اند در تامین غذای مورد نیاز دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: این اقدام با استقبال بسیار خوب پرندگان مواجه شد و از تلفات احتمالی بسیاری از این گونه های ارزشمند در محیط شهری جلوگیری کرد.

نجفی افزود: همکاری و همراهی شهروندان نیز در تامین دان مورد نیاز پرندگان در سطح شهر نیز قابل قدردانی است؛ چرا که در این ایام بسیاری از شهروندان با تعبیه غذای مورد نیاز پرندگان در مجاورت منازل خود به بقاء این گونه های ارزشمند کمک کردند.

معاون شهردار مشهد اظهار داشت: با توجه به استقبال خوب شهروندان مشهدی و حمایت گسترده از پرندگان شهری، پویش "نذر مهر" با هدف حمایت از پرندگان شهری و تغذیه آنها در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این پویش شهروندان گرامی می توانند با مراجعه به نقاط پیش بینی شده در بوستان های ملت ،خورشید ،ارم، رجا،وحدت ،غدیر ،وکیل آباد ،پردیس ،بسیج و طرق نسبت به قرار دادن دانه برای پرندگان اقدام کنند.

نجفی در پایان خاطر نشان کرد: این پویش تا ۷ بهمن ماه در این بوستان ها ادامه خواهد داشت و از کلیه شهروندان عزیز تقاضا می شود به جهت حفظ سلامتی پرندگان شهر و حفظ نظافت بوستان ها، از ریختن دور ریز غذا برای پرندگان جدا خودداری نموده و تنها با قرار دادن دانه های خشک، در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز