خبرگزاری کار ایران

ثبت ۴۰ نظریه و مناسبت برای اختصاص به روز ملی مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۴۲۳

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای نامگذاری روز ملی مشهد حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، فرهیختگان، مشهد شناسان و جامعه شناسان بیش از بیش از ۴۰ نظریه‌ مطرح کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: روز هشتم آبان ماه که تاریخی مرتبط با امام هشتم (ع) است، ۹ دی‌ماه به‌عنوان روز بصیرت، ۱۰ و یازدهم دی‌ماه به‌عنوان روز تاریخی قیام خونین مردم مشهدجزو نظریه‌های مطرح‌شده بود ولی در نهایت روز ۱۰ دی‌ماه به‌عنوان روز ملی مشهد انتخاب شد البته لازم به ذکر است که این روز مقارن با ورود امام رضا(ع) به این شهر است.

وی با اشاره به علت انتخاب این روز تصریح کرد: برای نامگذاری روز ملی مشهد سعی ما بر این بود که وقایع متناسب با انقلاب اسلامی، روحیه انقلابی مردم مشهد و مسائل مذهبی در انتخاب مان لحاظ شود.

وی با بیان اینکه انتخاب روز ملی مشهد پس از چندین سال طرح موضوع اتفاق افتاده است اظهار داشت: در این رابطه لازم بود بررسی‌هایی از طرف شورای فرهنگی عمومی استان خراسان رضوی، مرکز پژوهش‌های شهرداری و شورای شهر انجام‌شود و مطالعاتی پیرامون آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه روز ملی مشهد بهانه ای برای توجه بیشتر به ظرفیت های این شهر است گفت: روز ملی مشهد ظرفیتی عظیم است که به‌واسطه آن می‌توانیم پتانسیل موجود در شهر را فعال کنیم؛ رخدادهایی که در این روز برای مشهد صورت می‌پذیرد، به‌طور حتم آورده‌های چشمگیری به همراه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز