خبرگزاری کار ایران

احیای فرهنگسرای کودک و آینده در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۹۳۰

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: یکی از تاکیدات ویژه شورای شهر به شهرداری، احیای فرهنگسرای کودک و آینده است؛ این فرهنگسرا در تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند اهداف مشترکی را پیش ببرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی ناصحی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد که در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه ویژه به کودکان و نوجوانان، اظهارکرد: براساس یکی از احادیث، اگر مفهومی در کودکی به یک فرد آموزش داده شود، همچون نقش، روی سنگ ماندگار خواهد بود و هیچ‌گاه پاک نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کودکان را باید از سنین خردسالی با فرهنگ‌های مختلف، در قالب آموزش و بازدید و ... آشنا کرد، گفت: یکی از تاکیدات ویژه شورای شهر به شهرداری، احیاء فرهنگسرای کودک و آینده است؛ این فرهنگسرا در تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند اهداف مشترکی را پیش ببرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: پرورش کودکان و نوجوانان، اولویت مدیریت شهری در این دوره است و نسبت به این حوزه باید نگاه آسیب‌شناسانه داشته باشیم چراکه این نسل، آینده و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی را تامین می‌کند.

ناصحی تصریح کرد: فریاد هویت سر می‌دهیم و به دنبال احیاء آن هستیم ولی نمادهای هویتی را به کودکان خود معرفی نمی‌کنیم.

وی گفت: یکی از نکات حائز اهمیت که باید مورد توجه قرار گیرد، تاریخ شفاهی خانوادگی است؛ پروژه‌هایی برای انتقال مفاهیم تاریخی و هویتی به کودکان، در قالب پروژه‌‎های تاریخ شفاهی باید طراحی شود.

ناصحی اظهارکرد: مشهد در عرصه فرهنگی و هنری، جریان‌ساز بوده و این مهم را در تمام‌ حوزه‌ها مشاهده کرده‌ایم؛ این شهر پایلوت جریانات فرهنگی و اجتماعی می‌تواند باشد.

وی گفت: از مسئولان فرهنگی شهرداری انتظار داریم که موضوعات مختلف حوزه خود را در قالب علمی، هنرمندانه، فنی و متناسب با سن مخاطب دنبال کنند و هدفگذاری عینی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز