خبرگزاری کار ایران

وجود ۸ هزار نفر معتاد در شهر مشهد/ متولی جمع آوری کودکان و متکدیان سطح شهر، شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۴۸۶

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: بیش از ۹۰ درصد کارتن خواب‌ها در سطح شهر مشهد افراد معتاد هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین باغ گلی گفت: بهزیستی متولی اصلی حل موضوع معتادان در شهر است و شهرداری نیز بعنوان دستگاه کمک کننده به این سازمان انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر متولی جمع آوری کودکان و متکدیان سطح شهر، شهرداری است که پس از جمع آوری این افراد، به مکان‌های مشخص هدایت می‌شوند، البته کودکان کار به خانه‌های سبز نگهداری ومراقبت هدایت می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص نحوه جمع آوری معتادان در سطح شهر ادامه داد: برای جمع آوری این اشخاص نیاز به ضابطین قضایی است که پس از دستور ضابط نیروی انتظامی کار جمع آوری این افراد رابرعهده می‌گیرد، که پس از جمع آوری تحویل سازمان بهزیستی می‌شوند.

باغ گلی بیان کرد: افراد کارتن خواب و کودکان خیابانی که فاقد مکان و خانواده هستند را جمع آوری می‌کند و پس از مدتی آن‌ها را تشویق به بازگشت به جامعه وتشکیل خانواده می‌کند.

وی تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد کارتن خواب‌ها سطح شهرمشهد افراد معتاد هستند که پس از جمع آوری و تست اعتیاد و غربالگری آن‌ها را تحویل کمپ‌های اعتیاد می‌دهیم، در اصل شهرداری با این کار به بهزیستی و نیروی انتظامی در جمع آوری معتادین کمک می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد درباره تعداد معتادان سطح شهر مشهد تاکید کرد: متاسفانه حدود ۸ هزار نفر معتاد و کارتن خواب در سطح شهر وجود دارند که هر دستگاه به تناسب خود هزینه‌هایی را تقبل نموده اند که سهم پرداختی شهرداری مشهد به سازمان بهزیستی برای ۳ هزار نفر معتاد است.

باغ گلی اظهار کرد: باید برای ترک اعتیاد معتادان یک پلان اساسی در نظر گرفته چرا که ۷۰ تا ۹۰ درصد این افراد پس از فراغت از کمپ‌های ترک اعتیاد به چرخه مواد مخدر باز می‌کرددند، این بدان معناست که تمام هزینه بدون نتیجه خرج شده است.

وی افزود: بحث جمع آوری معتادان در اصل وظیفه و تکلیف دولتی است البته در طول یکسال گذشته انسجام جدی و خوبی با دستگاه‌های مختلف با محوریت فرمانداری مشهد ایجاد شده تا به یک الگوی اساسی جهت حل این موضوع برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز