خبرگزاری کار ایران

دانشگاه های جامع کشور با ١۴ میلیارد تومان بدهی به مسئولان تحویل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۷۶۹

معاون حقوقی و امور مجلس وزرات علوم، تحقیقات فناوری گفت: دانشگاه‌های جامع با بیش از ۳۰ میلیارد و دانشگاه‌های شهرستان ها با بیش از ۱۴ میلیارد تومان بدهی به مسئولان تحویل شد، بنابراین مسئولان این دوره باید مجاهدت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی فرخی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دانشگاه نیشابور اظهار کرد: زمانی که ما وزارت علوم را از دولت قبل تحویل گرفتیم، دانشگاه با کرونا و تعطیلی آموزشی مواجه و تمامی فضای آموزشی و فرهنگی تعطیل بود از این رو کمتر رئیس دانشگاهی را منصوب کردیم که با بدهی مسئولیت را تحویل نگرفته باشد.

وی افزود: در مجموعه وزارت علوم چند برنامه اصلی به عنوان سرفصل در نظر گرفته شده است، نخست تقویت حوزه دانش‌بنیان که در وزارت علوم، معاونت فناوری برای ارتباط متناسب بین صنعت و دانشگاه شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز دانشگاه صرفا مشغول آموزش و پژوهش بوده و نقش آفرینی دانشگاه به جز تربیت مدیران کارآمد و خلاق در حل مشکلات جامعه دیده نمی‌شود، به همین دلیل با تدبیر وزارت علوم و نمایندگان مجلس تصمیم گرفتیم که دانشگاه وارد بطن مسائل جامعه شود، از این رو دانشگاه باید هر ساله تنها یک مسئله را شناسایی کند تا دانشگاه وارد مسائل زیربنایی شود و نقش خود را در حوزه حل مسائل اجتماعی ایفا کند.

فرخی در ادامه گفت: در بودجه ۱۴۰۰ محل تامین اعتبار را فروش اموال قرار دادند و بحث همسان سازی هیات علمی انجام نشد پس باید روسای دانشگاه این مسائل را از طریق بودجه‌های تخصیص یافته تامین کنند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در این دوره توجه به مسائل هویتی و فرهنگی باید در اولویت قرار بگیرد و دانشگاه به سمت دانشگاه اسلامی پیش برود تاکید کرد: با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی در نیشابور، تلاش می‌کنیم رشته‌های فنی را در کنار رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه نیشابور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز