خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری مازندران خواستار شد؛

حضور فعالتر شرکتهای خصوصی در امر فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۴۰

با توجه به ارتباط فناوری در همه حوزه ها، جایگاه این حوزه در نظر گرفته نمی شود و همه واحدهای نامرتبط نیز در این حوزه ورود پیدا می کنند و این مسائل باید در اسناد بالا دستی در نظر گرفته و حل شود.

اولین جلسه کمیته تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدوین برنامه ششم توسعه استان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، قربانی به تشریح چالش ها و راهبردهای برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور پرداخت و اظهار داشت: از جمله چالشهای موجود در این برنامه ها، در نظر نگرفتن ردیف بودجه برای پروژه های فناوری اطلاعات و مخصوصا پروژه های استانی است.

وی، حجم گسترده کاری در حوزه فناوری اطلاعات را از دیگر چالشهای موجود بیان کرد و گفت: با توجه به ارتباط فناوری در همه حوزه ها، جایگاه این حوزه در نظر گرفته نمی شود و همه واحدهای نامرتبط نیز در این حوزه ورود پیدا می کنند و این مسائل باید در اسناد بالا دستی در نظر گرفته و حل شود.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری مازندران خواستار حضور فعالتر شرکتهای خصوصی و مخصوصا شرکتهای استانی در امر فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی شد و گفت: از دیگر مشکلات موجود در این حوزه عدم ارتباط صنعت و دانشگاه است که در حال حاضر بجای کمک گرفتن صنعت از دانشگاه، دانشگاه باید به دنبال صنعت برود.

قربانی، به دستگاههای اجرایی تذکر داد که با وجود تنظیم تفاهم نامه پیشخوان جهت برونسپاری خدمات، در این مورد بسیار منفعل عمل می کنند.

در این جلسه که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد موتمنی از اساتید دانشگاه نیز در خصوص بالا بردن سطح کیفی فعالیت های فناوری اطلاعات مطالبی بیان نمود

وی خواستار فعالیت بیشتر بخش خصوصی و همچنین دستگاه های دولتی شد و ابراز داشت: برای اجرای پروژه های آی تی لازم است هم جلسات مدیریتی برای اتخاذ تصمیم برگزار شود و هم جلسات تخصصی و کارشناسی برای پیاده سازی.

قابل ذکر است این کمیته پس از احصا شاخص ها و اندازه آنها، چالش ها و مشکلات در اجرای برنامه چهارم و پنجم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را بررسی و محورهای مهم را برای تدوین پیش نویس سند برنامه ششم به کارگروه پژوهش و فناوری اعلام خواهد نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز