خبرگزاری کار ایران

مطالبه حقوق کارگران در پارلمان شهری/ قرار گرفتن تجربه و جوانگرایی در ائتلاف کارگری مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۸۵۴

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی گفت: در لیست ائتلاف کارگری و متخصصان شهری مشهد سعی داشتیم با حمایت نهادهای کارگری، از جوانگرایی و تجربه در کنار یکدیگر برای احقاق حقوق کارگران استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رضا گلستانی دبیر ائتلاف کارگری و متخصصان شهری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ایده ایجاد این ائتلاف که با شعار حمایت از کارگری وارد عرصه شده است خوشبختانه مورد توجه و حمایت جامعه کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۶ تشکل مختلف بنای اصل این ائتلاف هستند افزود: الان شاهد هستیم در چند شهر دیگر نیز پس از اینکه ائتلاف در مشهد آغاز به کار کرد، ائتلاف های کارگری با شعار حمایت از کارگران شروع به کار کرده اند. 

گلستانی ادامه داد: تا این لحظه ثابت کرده ایم این ائتلاف به هیچ طیف سیاسی تعلق ندارد و کاملا صنفی است و امیدواریم تا انتهای کار صدای رسای جامعه کارگری باشد و از کارگران حمایت کند. 

محمدحسین خزایی یکی از نامزدهای این ائتلاف نیز گفت: در ائتلاف کارگری، تخصص های مختلف دیده شده است که می‌توان به عنوان نقطه قوت این ائتلاف نامبرده شود. متاسفانه در حوزه شهرداری و کارگری مشکلات زیادی داریم و طبقه بندی مشاغل رعایت نمی شود.

وی بیان کرد: رویکرد ما در جامعه دیگر کارگر محور نیست.بلکه کار محور است و استثمار صنعتی در حال رخ دادن است. برنامه مشخص ما حمایت جدی از حوزه کارگری است و همچنین برنامه داریم تمام کارگران شهرداری امنیت شغلی داشته باشند.

هادی لکزی دیگر نامزد این ائتلاف نیز گفت: از طریق سازمان ساماندهی مشاغل شهری موضوع انتقال مشاغل مزاحم شهری را در حال پیگیری هستیم. یکی از وظایف شهرداری ایجاد ساماندهی برای مسائل شهری و ساماندهی است. دغدغه اغلب شهروندان مجموعه های مزاحم فعال داخل شهر است که گاها مزاحمت ایجاد می کند و اگر ساماندهی درون شهری را اگر اجرا کنیم جواب خواهیم گرفت.

جواد حمیدی عضو دیگر ائتلاف کارگری و متخصصین شهری مشهد نیز در این نشست گفت: به ازای هر کیلومتر فضا، باید هزار میلیارد تومان هزینه حمل و نقل کنیم. همیشه در مقام های گوناگون سعی داشتیم عدالت توسعه حمل و نقل را ایجاد کنیم و همچنین شاخص های زیست محیطی را نیز رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه در داده های ترافیکی دچار ضعف بوده ایم، افزود: در خطوط یک و دو متروی شهری نیاز به باز طراحی داریم که اگر خط گلبهار و دیگر خطوط را وصل کردیم دچار مشکل نشویم، همچنین لازم است فرهنگ استفاده از دوچرخه و وسایل غیر موتوری را افزایش دهیم و باید تعادلی در حوزه حمل نقل داشته باشیم. 

حمیدزینلی دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: خوشبختانه برای اولین بار جامعه کارگری به این فکر افتاد که به صورت مستقل ائتلافی را تشکیل دهد.در این ائتلاف نسل جوان را در کنار تجربه قرار دادیم.

زینلی افزود: توجه به قشر کارگر موردی بوده که در مطالبات پارلمان شهری فراموش شده و امیدواریم مدیریت شهری با محوریت جامعه کارگری بتواند این قشر زحمتکش را به حق واقعی خود برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز