خبرگزاری کار ایران

ساجدی‌نیا:

دستگیری ۷۹ سارق / بیش از ۶۰ درصد آنها سابقه‌دار هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۹۷

این ۱۰ باند در بحثزورگیری، سرقت خودرو و همچنین در بحثسرقت منزل فعالیت داشتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۷۹ نفر سارق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار حسین ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدایی‌ترین ساعت‌های امروز همکاران ما در مجموعه پلیس آگاهی عملیات گسترده‌ای در سطح شهر تهران و چند شهر و استان همجوار تهران انجام داده‌اند که منتج به دستگیری ۷۹ نفر سارق شد.

وی با اشاره به اینکه این دستگیری در قالب۱۰ باند صورت گرفته است، گفت: این ۱۰ باند در بحثزورگیری، سرقت خودرو و همچنین در بحثسرقت منزل فعالیت داشتند.

ساجدی‌نیا گفت: از دیگر اقدامات خلاف قانون این باند‌ها قاچاق مواد مخدر بود که امروز یک کیلو و نیم شیشه از یکی از باند‌ها کشف شد. همچنین یکی از این باند‌ها به درب منازل مراجعه و افراد مسن را اغفال می‌کردند و به عنوان کمک و یا حتی به صورت اخاذی سرقت خود را انجام می‌دادند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: یکی از این باند‌ها نیز در بحثسرقت از قصابی‌های سطح شهر تهران فعال بودند و اموال سرقت شده را به رستوران‌ها می‌فروختند در یکی از گزارشاتی که داشتیم این افراد اقدام به فروش گوشت الاغ هم کرده بودند.

ساجدی‌نیا گفت: این افراد گوشت الاغ را از شهرهای دیگر وارد می‌کردند و در تهران می‌فروختند البته هنوز میزان گوشت الاغی که فروختند، مشخص نیست و خودشان به این موضوع اعتراف کردند.

وی گفت: این باند سه نفره است و لازم است که رستوران‌هایی که با قصابی طرف قرارداد نیستند، توجه داشته باشند ممکن است گوشت‌هایی که خریداری می‌کنند یا از نظر بهداشتی سالم نباشند یا سرقتی باشند.

ساجدی‌نیا همچنین گفت: بیش از ۶۰ درصد افرادی که ما امروز دستگیر کردیم، سابقه‌دار هستند. یعنی قبلا این افراد دستگیر شده‌اند و حتی برخی از آنها در طول چند ماه گذشته آزاد شدند و مجددا دست به سرقت زده‌اند. میانگین سنی آن‌ها نیز بین ۲۰ تا ۳۵ سال است.

وی همچنین توصیه کرد: افرادی که از سال ۹۱ تاکنون از خودروی آن‌ها دزدی شده است، می‌توانند به کلانتری مراجعه تا اموال خود را شناسایی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز