خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

کشف ۴۳۰ تن مواد مخدر در مرزهای کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۸۵

در جنوب سراوان، قاچاق روزانه ۳ میلیون لیتر سوخت که توسط ۲ هزار دستگاه خودرو انجام می‌شد مهار شده است / سالجاری ۸۲ میلیارد تومان برای انسداد مرزهای کشور مصوب شد که تا کنون تنها ۲۷ میلیارد تومان از آن اختصاص پیدا کرده است.

ایلنا: فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از ۴۳۰ تن مواد مخدر طی ۱۰ ماهه سال جاری در مرزهای کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار «حسین ذوالفقاری» در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری اقدامات مناسبی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از مرزهای خشکی کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مواد مخدر امسال در شرق، حاشیه شرق و جنوب کشور یعنی از استان هرمزگان تا استان خراسان رضوی کشف شده است، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۳۷ درگیری مسلحانه با اشرار بوقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مشابه هلاکت اشرار نیز، ۴ درصد افزایش یافته است.

ذوالفقاری به افزایش ۳۷ درصدی کشفیات سلاح غیرمجاز طی ۱۰ ماهه گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: به تازگی محموله‌هایی حامل بیش از ۲۵۰ قبضه سلاح از قاچاقچیان در کشور کشف شده که عمده آن‌ها شکاری و برخی سلاح جنگی است.

وی در ادامه از افزایش ۲۵ درصدی کشفیات سوخت قاچاق در مرزهای کشور طی ۱۰ ماهه گذشته خبر داد و یادآور شد: در جنوب سراوان، قاچاق روزانه ۳ میلیون لیتر سوخت که توسط ۲ هزار دستگاه خودرو انجام می‌شد مهار شده است.

وی تصریح کرد: در منطقه سیستان و بلوچستان، حوزه دریای عمان و خلیج فارس و در برخی نقاط شمال و شمال غرب کشورنیز با پدیده سوخت قاچاق مواجه هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا به اعتبارات مرزبانی نیز اشاره کرد و گفت: سالجاری ۸۲ میلیارد تومان برای انسداد مرزهای کشور مصوب شد که تا کنون تنها ۲۷ میلیارد تومان از آن اختصاص پیدا کرده است.

وی بابیان اینکه عمده اعتبارات مرزبانی در حوزه تکنولوژی سرمایه گذاری می‌شود تصریح کرد: مرزبانی به دنبال استفاده از تکنولوژی پیشرفته مرزی از قبیل رادار و دوربین‌های حرارتی و سایر تجهیزات مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی کشور در پایان با اشاره به نیروی انسانی در مرزبانی عنوان داشت: مرزبانی به دنبال جذب مرزنشینان در مرزبانی‌ها اعم از شیعه و سنی است تا بیشتر بتواند برای امنیت مرز‌ها از مردم و نیروهای مرزی کمک بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز