خبرگزاری کار ایران

ثبت برخط ولادت توسط ۷۰۰ اداره و نمایندگی ثبت احوال در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۳۲

بر اساس سند برنامه پنجم صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در زمینه بهبود کیفیت آمارهای جمعیتی، صندوق برنامه سالانه خود را با ثبت احوال شروع کرده است و اولین پروژه، طرح ارزیابی ثبت وقایع حیاتی تولد، مرگ و مهاجرت بوده است.

ایلنا: معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ۷۰۰ اداره و نمایندگی در سطح کشور به صورت برخط واقعه ولادت را ثبت می‌کنند، تاکید کرد: صدور شناسنامه نوزادان فقط مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، کارگاه آموزشی نظام ثبتی آمارهای مهاجرت داخلی و مکان محور با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و با حضور مدیر برنامه‌های این صندوق، معاون آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، دکتر زنجانی استاد دانشگاه و از جمعیت‌شناسان بنام کشور، کار‌شناسان آمار ادارات کل ثبت احوال استان و جمعی از اساتید جمعیت‌شناسی برگزار شد.

معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه بحثجمعیتی مبحثی پویا و متحرک است تاکید کرد: برای پایش وقایع حیاتی و جمعیت بایستی از ابزارهای متناسب با این روند حرکتی استفاده کرد.

حمید پارسایی تاکید کرد: رسیدن به روشهای ثبتی از اهداف بلند مدت است و رسیدن به این هدف و گذر از دوران سنتی به روش نوین مستلزم سرمایه‌گذاری، ایجاد امکانات و ابزار مورد نیاز است که ثبت احوال به حکم وظیفه قانونی خود این وظیفه را به نحو مطلوب انجام داده است.

وی ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، ابلاغ شماره ملی، صدور کارت شناسایی ملی و کارت هوشمند ملی را از جمله اقدامات سازمان برای پایش جمعیت در روش نوین عنوان کرد.

معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی با بیان اینکه از سال ۶۸ تا به امروز در تمامی شناسنامه‌های صادره بجای شماره شناسنامه کدملی آنان درج می‌شود افزود: تاکنون در شناسنامه حدود سی میلیون از جمعیت کشور بجای شماره شناسنامه، شماره ملی درج شده است.

پارسایی اظهار کرد: برای ثبت در مهلت قانونی وقایع ولادت و فوت از روش‌ها و فن آوریهای نوین استفاده شده که نتایج مطلوبی همچون ثبت ۹۸ درصدی ولادت در مهلت قانونی را به دنبال داشته است.

وی افزود: اتصال دو پایگاه ثبت احوال و ثبت اسناد موجب ثبت برخط وقایع ازدواج و طلاق در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور شده است.

معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی تاکید کرد: ثبت تغییر کدپستی از مهم‌ترین ارکان برای رصد جمعیت مکان محور در جامعه است.

در ادامه مدیر برنامه‌های صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در تهران با بیان اینکه همکاری این صندوق و ثبت احوال در حوزه جمعیت می‌باشد گفت: خروجی اصلی برنامه پنجم در زمینه جمعیت و توسعه، ارتقاء بیشتر ظرفیت ملی در تولید، انتشار، تحلیل و استفاده از آمارهای جمعیتی برای برنامه‌ریزی مبتنی بر شواهد و دستیابی به اهداف هزاره و اهداف کنفرانس قاهره است.

کامبیز کبیری تاکید کرد: سازمان ثبت احوال یکی از اصلیترین مراجع تولیدکننده آمارهای جمعیتی در کشور و از اصلیترین همکاران این صندوق می‌باشد.

وی افزود: بر اساس سند برنامه پنجم صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در زمینه بهبود کیفیت آمارهای جمعیتی، صندوق برنامه سالانه خود را با ثبت احوال شروع کرده است و اولین پروژه، طرح ارزیابی ثبت وقایع حیاتی تولد، مرگ و مهاجرت بوده است.

مدیر برنامه‌های صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در تهران افزود: این ارزیابی از کارهای نو و جدیدی بوده که ثبت احوال انجام داده است و امیدواریم بتوانیم خروجی این طرح را به کشورهای منطقه نیز ارائه دهیم.

همچنین در ابتدای مراسم مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: آمار و اطلاعات جمعیتی مکان محور به خصوص داده‌های مربوط به مهاجرت و تولید آمار مهاجرت و جابجایی از رویکردهای جدید سازمان است که نیازمند مشارکت تمامی کارکنان ثبت احوال می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز