خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

از وام ازدواج خبری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۳۴

«در حال حاضر بیکاری جوانان ۱۰ تا ۱۵ درصد بالا‌تر از میانگین کل جامعه است ضمن آنکه شاهد آسیب‌های دیگری در میان جوانان از جمله اعتیاد و خشونت نیز هستیم.»

در اولین نشست شورای راهبردی امور جوانان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های هفته جوان از احتمال برگزاری نشستی در روز میلاد حضرت علی اکبر با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمود گلزاری "، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در حاشیه نشست شورای راهبردی امور جوانان در مورد برنامه‌های این معاونت در هفته جوان گفت: متناسب با هر روز از این هفته برنامه‌هایی خواهیم داشت و امیدواریم که در روز میلاد حضرت علی اکبر بتوانیم نشستی با حضور رئیس جمهور برگزار کنیم.

گلزاری در ادامه در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد وام ازدواج گفت: فعلا از وام ازدواج خبری نیست.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در اولین نشست شورای راهبردی امور جوانان به ارائه آمار‌های حوزه جوانان پرداخت و گفت: در حال حاضر بیکاری جوانان ۱۰ تا ۱۵ درصد بالا‌تر از میانگین کل جامعه است ضمن آنکه شاهد آسیب‌های دیگری در میان جوانان از جمله اعتیاد و خشونت نیز هستیم.

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند افزو: سلامت، شادابی، استقلال و قدرت مقابله با بی‌عدالتی و ایستادگی در مقابل ظلم و بیداد از جمله شاخص‌های جوانی به حساب می‌آید.

گلزاری ادامه داد: آمار بیکاری در کل کشور ۲۶ درصد است که بیکاری جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده به مراتب بیشتر است به گونه‌ای که ۴۶ تا ۵۰ درصد بیکاری به جوانان تحصیلکرده‌ها باز می‌گردد.

معاون وزیر ورزش و جوانان، با بیان اینکه در سال ۹۲، رشد بیکاری به ۲۶ درصد رسیده، گفت: نگرانی دیگر در موضوع جوانان بحثافزایش آمار طلاق است و در طول سه سال گذشته آمار طلاق نسبت به ازدواج ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گفته وی آمار طلاق در شهر تهران و در استان البرز ۳۳ تا ۳۵ درصد رشد داشته و مشهد از دیگر شهرهای با آمار بالای طلاق است، در استان ایلام نیز آمار طلاق در هر سال دو برابر شده است.

گلزاری با اشاره به آخرین وضعیت آمار طلاق نسبت به سال ۹۱ و ۹۲ گفت: در طول یک سال ما شاهد کاهش ۴ درصدی ازدواج، افزایش ۶ / ۴ طلاق بوده‌ایم.

وی گفت: در بحثمشارکت‌های اجتماعی شاهد هستیم که از میان ۴ هزار و ۳۰۰ سمن ثبت شده تنها ۵۰۰ تا ۷۰۰ سمن فعال حوزه جوان داریم.

گلزاری به تحقیقات انجام شده در حوزه نگرش‌های جوانان اشاره کرد و گفت: ۷۵ درصد جوانان به پیشینه تاریخی خود مفتخر هستند، ۸۰ درصد مشارکت سیاسی را موثر می‌دانند، ۴۴ درصد معتقد به راه اندازی مراکز همسریابی، ۷۷ درصدعدم امنیت شغلی پسران را علت اصلی بالا رفتن سن ازدواج و ۸۹ درصد میزان شیوه مواد مخدر در میان جوانان را بالا می‌دانند.

وی گفت: وضعیت مطلوب از نظر ما این است که امکان اشتغال مولد برای جوانان ایجاد شود. آسیب‌های اجتماعی و فردی در میان جوانان روند نزولی داشته باشد. زمینه مشارکت اجتماعی برای جوانان ایجاد شود و شاخص‌های نشاط و امیدواری جوانان افزایش پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز