خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور خبر داد:

اعمال طرح زوج و فرد در جاده چالوس برای نوروز ۹۳ / افزایش جریمه‌ها از ابتدای سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۲۳

شاهد افزایش ۴۸ درصدی شماره‌گذاری موتورسیکلت هستیم اما در بحثاسقاط خودرو نیز از ابتدای امسال ۱۷ هزار خودرو اسقاط شده است که در مقایسه با سال گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته است / در ۶ ماهه نخست امسال ۸۰۰ نفر کمتر از سال گذشته جان خود را از دست دادند.

ایلنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از اجرای محدودیت‌های تلخ و سخت در جاده چالوس خبر داد و گفت: تا قبل از پایان امسال به صورت پایلوت و آزمایشی جاده چالوس زوج و فرد می‌شود اما از ابتدای سال ۹۳ و در ایام عید نوروز این طرح به صورت نهایی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسکندر مؤمنی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: متأسفانه در بیشتر جاده‌ها به ویژه جاده چالوس شاهد ترافیک سنگین رفت و آمد‌ها هستیم و این موجب شده است تا ما با اعمال طرح‌های ویژه به دنبال کاهش بار ترافیکی در این جاده‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه واقعآً اعمال محدودیت‌ها برای جاده‌ها به ویژه چالوس بسیار تلخ و سخت است گفت: ۱۰ میلیون نفر جمعیت در شمال البرز زندگی می‌کنند که ناچارند از این جاده تردد کنند اما به دلیل وجود ترافیک ما ناچار هستیم محدودیت‌هایی را از قبیل اجرای طرح زوج و فرد در این جاده داشته باشیم.

وی افزود: این طرح در حال بررسی است و تا پایان امسال به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود که پس از شناسایی نقاط ضعف از ابتدای سال ۹۳ به صورت نهایی اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور با تأکید بر اینکه پس از اجرای این طرح در جاده چالوس آن را به سایر جاده‌ها تعمیم خواهیم داد افزود: امیدواریم دولت و مجلس با اختصاص منابع لازم، شرایط را برای تردد در جاده شمالی فراهم سازد، در غیر این صورت ما ناچاریم طرح‌های خود را اجرایی کنیم.

وی همچنین از شماره‌گذاری ۲۷ هزار دستگاه خودروی وارداتی در ۷ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: آمار مذکور تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته است، همچنین در ۷ ماهه امسال ۴۰۸ هزار خودرو شماره‌گذاری شده است که در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است.

سردار مؤمنی با بیان اینکه در ۷ ماهه امسال ۱۹۴ هزار موتورسیکلت شماره‌گذاری شده است گفت: شاهد افزایش ۴۸ درصدی شماره‌گذاری موتورسیکلت هستیم اما در بحثاسقاط خودرو نیز از ابتدای امسال ۱۷ هزار خودرو اسقاط شده است که در مقایسه با سال گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۸۰۰ نفر کمتر از سال گذشته جان خود را از دست دادند گفت: در این بخش شاهد کاهش ۷ درصدی هستیم. در استان‌های کرمان، خوزستان و آذربایجان غربی شاهد کاهش تلفات بوده‌ایم این در حالیست که استان‌های کردستان، فارس، خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویراحمد افزایش تلفات داشته‌اند.

مؤمنی همچنین از اخذ نمره منفی ۳۰، توسط ۶۰۰ هزار نفر راننده متخلف در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ هزار راننده نیز در آستانه اخذ نمره منفی ۳۰ هستند که در صورت رسیدن به حد نصاب، گواهینامه آن‌ها ضبط می‌شود اما این افراد در صورتی که به مدت ۶ ماه تخلف نکنند نمره منفی آن‌ها پاک خواهد شد.

رئیس پلیس راهور همچنین از افزایش قیمت جریمه‌های خودرو‌ها از ابتدای سال ۹۳ خبر داد و گفت: قانونگذار و دولت از ما می‌خواهد هر سه سال یک بار قیمت جریمه‌ها را افزایش دهیم که این کار در حال نهایی شدن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز