خبرگزاری کار ایران

سردار مؤمنی:

آزمایشگاه صحت فیلم و تصویر متخلفان راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۵۰

اگر بتوانیم از مجموع ۲۰۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی کشور ۲۰ هزار کیلومتر را به سامانه دوربین‌های هوشمند مجهز کنیم؛ می‌توان امیدوار بود ۳۰ تا ۴۰ درصد سوانح راهنمایی و رانندگی کاهش یابد.

ایلنا: رئیس پلیس راهبر تهران بزرگ از راه‌اندازی آزمایشگاه صحت و سقم فیلم و تصویر تخلفات راهنمایی و رانندگی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مؤمنی در مراسم افتتاح سایت پلیس راهبر ۱۲۰ با بیان اینکه قانون جدید راهنمایی رانندگی نقطه عطفی در راهنمایی رانندگی بود، اظهار کرد: انضباط و ایمنی آمد و شد و ارائه خدمات و تسهیلات در دستور کار پلیس راهبر قرار دارد.

وی با بیان اینکه تلفات راهنمایی و رانندگی در سال گذشته به ۱۹ هزار مورد کاهش یافت، اظهار کرد: راه‌اندازی سایت راهبر ۱۲۰ به دستور فرماندهی نیروی انتظامی ناجا به بهره‌برداری رسید. از امکانات این سایت می‌توان به استعلام مبالغ و ریز تخلفات رانندگی پرداخت نشده، استعلام نمره منفی گواهینامه، ورود تخلفات ثبت شده توسط بازرسان نامحسوس، نمایش استعلام وضعیت ترافیک، اطلاع‌رسانی از آخرین تصادفات صورت گرفته، اطلاع‌رسانی خدمات راهنمایی و رانندگی و دریافت اعتراضات مردمی اشاره کرد. با راه‌اندازی این سایت با این کار حضور مردم برای مراجعه به پلیس + ۱۰ و مراکز راهنمایی و رانندگی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بازرسان نامحسوس می‌توانند مستندات و گزارشات خود را به صورت آنلاین در اختیار این سایت قرار دهند، گفت: آزمایشگاهی به منظور صحت و سقم فیلم و تصاویر متخلفان ایجاد می‌شود این کار در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

وی از کنترل هوشمند جاده‌ای با عنوان یکی از اولویت‌های پلیس راهبر خبر داد و گفت: اگر بتوانیم از مجموع ۲۰۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی کشور ۲۰ هزار کیلومتر را به سامانه دوربین‌های هوشمند مجهز کنیم می‌توان امیدوار بود ۳۰ تا ۴۰ درصد سوانح راهنمایی و رانندگی کاهش یابد.

وی همچنین با انتقاد از اینکه ۵۰ درصد از مجروحان راهنمایی و رانندگی بر سر صحنه و ۵۰ درصد دیگر در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: نورم جهانی مرگ و میر بعد از انتقال به مراکز درمانی ۱۵ تا ۲۰ درصد است که باید تلاش کنیم به این نورم دست یابیم.

وی همچنین با بیان اینکه باید به غیر از عوامل انسانی عوامل دیگر را در زمان تصادف ملاک عمل قرار دهیم، گفت: در حادثه اخیر که ۴۴ نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند؛ خودروسازان به دنبال آن بودند که عامل انسانی را علت اصلی اعلام کنند این در حالی است که باید از قانون تمکین کرد. نیروی انتظامی به حقوق مردم تأکید دارد.

وی در پایان گفت: در ۵ ماهه امسال به نسبت سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ نفر کمتر جان خود را از دست داده‌اند. امیدواریم کاهش ۱۰ درصدی تلفات راهنمایی و رانندگی در سال گذشته امسال بیش از این باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز