خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس کشور:

احتکار اطلاعات به ما لطمه می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۰۷

طرح‌های یک شبه در مورد مهاجران افغان در کشور اجرایی نیست / در بعضی موارد ما شاهد بدرفتاری‌ با مهاجران افغان بوده‌ایم و باید در نظر بگیریم که آن‌ها برادران ما هستند / پارادایم‌ها و نظام‌های قدیم پاسخگوی شرایط امروز جهان نیستند و باید پارادایم جدیدی به این منظور ایجاد شود.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اشتراک‌گذاری اطلاعات میان دستگاه‌های مختلف را از الزامات کار امنیتی احتکار اطلاعات را آسیب زننده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، " سردار اسماعیل احمدی‌مقدم " در جلسه با فرماندهان پلیس امنیت کشور با بیان اینکه در چند سال اخیر یکی از نهادهای مؤثر در بحثپیش‌بینی و پیشگیری پلیس امنیت بوده است گفت: وظیفه اصلی پلیس امنیت پیش‌بینی و پیشگیری است.

به گفته وی ناجا برخلاف دستگاه‌های دیگر در همه جا حضور دارد و افراد برای برگزاری کنسرت بحثگردشگری، اتباع بیگانه، میتینگ‌های سیاسی و اماکن باید از نیروی انتظامی مجوزهای لازم را بگیرند و این نشان می‌دهد که ما در همه موارد اشراف کامل داریم.

احمدی‌مقدم تأکید کرد که آنچه موجب شده تمامی جریان‌های سیاسی احساس امنیت کنند رفتارهای ناجا است و خدا را شاکریم که ناجا هیچ وقت متهم به سوگیری در زمینه‌های سیاسی نشده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه طرح‌های یک شبه در مورد مهاجران افغان در کشور اجرایی نیست گفت: ما اکنون مرزهای کشور را بسته‌ایم. مهاجران به صورت رسمی و با ویزا وارد کشور می‌شود اما از کشور خارج نمی‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور رفتاری‌های کنونی با افغان‌ها را نامناسب توصیف کرد و افزود: در بعضی موارد ما شاهد بدرفتاری‌ با مهاجران بوده‌ایم و باید در نظر بگیریم که آن‌ها برادران ما هستند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در بعضی مواقع طرف عراقی ورود افراد از مرزهای خود را محدود می‌کند گفت: در این شرایط است که ما نیز ناچار می‌شویم خروج افراد از مرز‌ها را محدود کنیم اما مردم تصور می‌کنند که ما در این قضیه مقصر هستیم.

وی شرایط امروز دنیا را پیچیده توصیف کرد و متذکر شد: پارادایم‌ها و نظام‌های قدیم پاسخگوی شرایط امروز جهان نیستند و باید پارادایم جدیدی به این منظور ایجاد شود.

رئیس پلیس کشور در مورد وضعیت فعلی سوریه نیز اینگونه اظهار داشت: «آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد تلاشی است که غرب برای ایجاد امنیت اسرائیل می‌کند البته حکومت سوریه نیز در مواردی آمادگی لازم برای برخورد با حوادثرا نداشت. دولت سوریه بسیار خوش‌بین بود و گمان نمی‌کرد که این اتفاقات ادامه‌دار باشد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز