خبرگزاری کار ایران

اقبالی خبرداد:

۵ ساعت تمرین روزانه در اولین اردوی آمادگی شناگران جانباز و معلول

کد خبر : ۱۶۶۲۷۰

۱۰ شناگر مدعو به این اردو روزانه دو نوبت و هر نوبت به مدت دو ساعت و نیم تمرین می‌کردند و این برای یک دوره اردو، تمرینی فشرده محسوب می‌شود.

با پایان یافتن اولین مرحله از تمرینات تیم ملی رئیس انجمن شنای جانبازان و معلولین پیرامون شرایط تمرینات این دوره گفتگویی انجام داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین اقبالی درخصوص شرایط تمرینی ملی‌پوشان گفت: ۱۰ شناگر مدعو به این اردو روزانه دو نوبت و هر نوبت به مدت دو ساعت و نیم تمرین می کردند و این برای یک دوره اردو، تمرینی فشرده محسوب می‌شود.

اقبالی علت فشرده بودن تمرینات را اینگونه توضیح داد: در این مرحله از تمرینات قصد داشتیم تا در شرایط فشرده، تکنیک تک تک شناگران را ببینم و مورد تحلیل قرار دهیم و البته باید گفت که ۱۰ نفر دعوت شده الزاما نفراتی نیستند که برای مسابقات اعزام می‌شوند، چراکه در مسابقاتی که تیرماه زیر نظر کمیته بین الملی پارالمپیک برگزار می‌شود، کلیه شناگران خارج از تیم ملی نیز فرصت دارند تا توانایی‌های خود را محک بزنند و در صورت تشخیص کادر فنی، افرادی خارج از تیم ملی که رکوردهای خوبی کسب کرده باشند نیز به اردو دعوت می شوند.

مربی تیم ملی از برگزاری دوره‌های تئوری در کنار تمرینات خبر داد و گفت: دو دوره تغذیه و مکمل‌ها و نیز دوره فنی و تکنیکی شنا، به صورت تئوری برای ورزشکاران برگزار شد که بسیار مفید بود و توانست به سوالات زیادی را که ورزشکاران درخصوص نحوه تغذیه و استفاده از مکمل‌ها داشتند، پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این اردو بر روی مسائل انگیزشی و روانی بسیار تاکید شد و سعی کردیم برای ورزشکاران دورنمایی که باید نسبت به تمرینات و مسابقات داشته باشند، ترسیم کنیم.

اقبالی گفت: در کل از شرایط ورزشکاران رضایت دارم و دور بعدی تمرینات نزدیک به زمان برگزاری مسابقات زیر نظر IPC برگزار خواهد شد و در نهایت رقابت‌های کسب سهمیه، روزهای ۵ و ۶ تیر ماه در تهران برگزار شده و سهمیه مورد نظر برای حضور در مسابقات پاراآسیایی کره جنوبی از این طریق بدست خواهد آمد.

اولین مرحله از تمرینات تیم ملی شنا از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز