خبرگزاری کار ایران

توزیع 10 هزار کوله پشتی میان دانش‌آموزان استان‌های کم‌برخوردار در کمپین «مهر، بانی می‌خواهد»

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۰۴۹

مدیرعامل انجمن روشنگران فردای کودک از توزیع ده هزار کوله‌پشتی همراه با ملزومات آموزشی برای کودکان کمتر برخوردار در کمپین «مهر، بانی می‌خواهد» خبر داد.

معین کامرانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مورد فعالیت‌های انجمن روشنگران فردای کودک (ارفک)گفت: در سال 1395 به واسطه فعالیت داوطلبانه تعدادی جوان دهه هفتادی که همگی از دایره دوستانمان بودند و به صورت غیرمتمرکز در مناطق پرآسیب تهران همچون پاسگاه نعمت آباد و دروازه غار در حوزه سوادآموزی کودکان بازمانده از تحصیل فعال بودند، ارفک را تاسیس کردیم و با کمک خیرین، ملکی در محله دروازه غار در اختیار ما قرار گرفت تا فعالیت‌های آموزشی و توانمند سازی کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب را منسجم‌تر پیگیری کنیم.

مدیرعامل ارفک با بیان اینکه در کارگروه های آموزش، مددکاری، منابع انسانی، پشتیبانی، روابط عمومی، مالی و حسابداری و زنجیره تامین ، 3 هزار داوطلب حضور و فعالیت دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق مجوز صادره از وزارت کشور، گستره فعالیتی ارفک در سطح کشور است، توانسته‌ایم با کمک‌های مردمی و استفاده از تخصص نیروهای داوطلب، سواد آموزی 2هزار کودک را در مناطق مختلف کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان با موفقیت انجام دهیم. در کنار کودکان، سواد آموزی 750 بزگسال بازمانده از تحصیل را هم پیش برده‌ایم.

وی ادامه داد: ارفک در طول مدت سال تحصیلی پذیرای 200 مهر،آموز است که فعالیت‌های آموزشی این مهرآموزان با حضور مهر،بانان (داوطلبان) انجام می‌شود.

کامرانی از برگزاری سالانه کمپین‌های مناسبتی در ارفک با هدف جذب مشارکت‌های اجتماعی خبر داد و افزود: کمپین‌ #مهر_بانی_می‌خواهد از اصلی‌ترین کمپین‌های اجتماعی ارفک است که در سال‌های گذشته هم برگزار شده و دارای تاریخچه چهارساله می‌باشد. هدف اصلی این کمپین پشتیبانی از تحصیل کودکان کمتربرخوردار است و تلاش می‌کنیم با تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز آموزش یک فرصت برابر برای دسترسی به تحصیل و آموزش را برای کودکان سرزمینمان فراهم کنیم. این کمپین در سال گذشته در مناطق مختلف کشور عزیزمان از قبیل استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، خوزستان و ... حضور فعال داشته است. کمپین #عید_همه نیز پیش از عید نوروز است که با هدف خرید پوشاک و کفش مورد نیاز این کودکان برگزار می‌شود. در کمپین #بذر_امید_میکاریم نیز که در دهه اول محرم برگزار می‌شود، کارهای فرهنگی انجام می‌شود.

مدیرعامل ارفک در توضیح کمپین مهر_بانی-میخواهد امسال بیان کرد: امسال قصد داریم تحت عنوان کمپین #مهر_بانی_میخواهد در اقدامی جدید و متفاوت فقط از حمایت معنوی مردم بهرمند شویم؛ به این صورت که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و فقط با ( یک کلیک )هرکس می‌تواند بانی تأمین یک کوله از ده هزار کوله‌پشتی همراه با ملزومات آموزشی برای کودکان کمتر برخوردار سرزمینمان شود.

در این راستا ابتدا افراد علاقه‌مند به اینگونه اقدامات مشارکت اجتماعی، وارد سایت ارفک به نشانی Https://Backpack.arfak.org   شده و ثبت نام کنند و در قدم بعدى می‌توانند کارت پستال الکترونیکى که منحصرا به اسم آنها صادر می‌شود را در گوشی همراه خود ذخیره و در صفحات مجازی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز