خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

۱۳۴ هزار بی‌سواد در استان اصفهان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۶۹

تا کنون حدود ۱۲ هزار نفر این افراد یعنی نزدیک به ۱۰ درصد، شناسایی و تحت پوشش برنامه های آموزشی قرارگرفته اند.

اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان خبر داد، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در جلسه ستاد راهبردی سوادآموزی استان، ‌ اظهار داشت: یکی از اهداف اساسی و از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید ریشه کن نمودن بیسوادی در کشور است.

به گزارش ایلنا، استاندار اصفهان افزود: ‌ ریشه کن کردن بی‌سوادی در کشور همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده است و در همین راستا فرآیندی در قالب ۲برنامه پیش بینی شده است.

وی تشریح کرد: برنامه سوادآموزی به اولیا بیسواد دانش‌آموزان و انسداد موانع کودکان لازم التعلیم ۶ تا ۱۲ سال، ‌ دو برنامه فرآیند ریشه کن کردن بیسوادی است که توسط ستاد راهبردی سوادآموزی روند و پیشرفت آن بررسی می شود.

زرگرپور با بیان اینکه ۱۳۴ هزار بیسواد در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: شناسایی این افراد، اولین گام برای تحت پوشش آموزش قرار گرفتن و متأسفانه کار مشکلی است زیرا این افراد، بیسوادی خود را بروز نمی دهند.

وی ادامه داد: تا کنون حدود ۱۲ هزار نفر این افراد یعنی نزدیک به ۱۰ درصد شناسایی و تحت پوشش برنامه های آموزشی قرارگرفته اند.

مدیر ارشد استان پیشرفت ۳۰ درصدی برنامه های در حال اجرا را مثبت قلمداد کرد و افزود: آنچه که اهمیت دارد شناسایی ۱۲۲ هزار نفر بیسواد مابقی از طرق مختلف و قرار گرفتن آنان در قالب ۲ برنامه مذکور است.

وی ابراز امیدواری کرد روزی برسد که حتی یک نفر بیسواد نیز در استان وجود نداشته باشد و تحقق این مهم را مستلزم همکاری و همراهی بیشتر دستگاه های فرهنگی و اجرایی مثل فرمانداری ها و بخشداری ها دانست.

رسول زرگرپور عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از افراد بیسواد در زندان‌ها بسر می برند و همچنین افراد تحصیل کرده‌ای نیز در زندان ‌ها هستند، باید برنامه ریزی شود که افراد تحصیل کرده در قبال سوادآموزی به افراد بیسواد از برنامه های حمایتی و تشویقی بهره‌مند شوند.

استاندار اصفهان در خصوص اعتبارات باسواد کردن افراد بیسواد، تصریح کرد: در بخش مربوط به اولیای بیسواد دانش‌آموزان مشکل اعتباری وجود ندارد ولی در بخش انسداد موانع دانش‌آموزان لازم التعلیم نیاز به اعتبار بیشتری است.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم اعتبار مورد نیاز را تأمین کنیم، تأکید کرد: در این برنامه مهم و اساسی مسائل مالی در رده آخر قرار دارد و معضل و چالش اصلی شناسایی افراد بیسواد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز