خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛

تصویب ساخت خط لوله مدیترانه شرقی در کابینه رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۱۲۷

رژیم صهیونیستی قصد دارد توافق نامه امضا شده با قبرس و یونان در مورد خط لوله مدیترانه شرقی(EastMed) را به تصویب برساند. در صورت تکمیل، این خط لوله طولانی ترین خط لوله جهان به طول 1900 کیلومتر خواهد بود. قسمت عمده این خط لوله در زیر دریا خواهد بود ولی بخشی از آن نیز در خشکی ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، این خط لوله به منظور انتقال گاز از میادین گازی رژیم صهیونیستی و قبرس به اروپای غربی و شرقی ساخته می شود. این خط لوله از مناطق اشغالی آغاز شده و پس از عبور از قبرس و یونان به ایتالیا می رسد.

این پروژه در راستای تلاش رژیم صهیونیستی به منظور تبدیل شدن به قدرت منطقه ای انرژی در خاورمیانه و قرارگرفتن در مرکز اتحاد ژئوپلتیک ارزیابی شده است.  

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات به منظور امضای توافقنامه  خط لوله EastMed با نخست وزیر یونان Mitsotakis و رئیس جمهور قبرس Anastasiades به آتن سفر کرد. در آن زمان اسرائیل دارای دولت موقت بود که نمی توانست این معامله را تصویب کند. اکنون دولت جدید بر سرکار است  و قرارداد به منظور اجرایی شدن به تصویب کابینه نیاز دارد.

ایتالیا نیز بخشی از قرارداد خواهد بود ولی نماینده آن  در آتن برای امضای سند حضور نداشت.

پیش بینی می شود این پروژه در حدود 5.2 میلیارد یورو هزینه داشته باشد و در سال 2025 به پایان برسد.

از جمله مشکلات پیچیده مربوط به این پروژه ، مخالفت ترکیه است. ترکیه موافقت نامه منطقه ویژه اقتصادی با لیبی امضا کرده است. این موافقت نامه با مخالفت یونان و قبرس مواجه شده است. تحلیلگران عقیده دارند  پیمان ترکیه و لیبی می تواند مانعی برای خط لوله EastMed باشد که  از منطقه اقتصادی پیش بینی شده ترکیه و لیبی عبور می کند.

یونان و قبرس مدتهاست اختلافات دریایی و ارضی با ترکیه دارند و عقیده دارند این توافق نامه باطل است و قوانین بین المللی دریایی را نقض می کند. این کشورها قرارداد ترکیه و لیبی را خودخواهانه تلقی کرده و آن را مانعی برای توسعه منابع گازی شرق مدیترانه و عامل بی ثباتی رقبای منطقه ای می دانند.

منبع: رویترز

ترجمه و تدوین: دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز