خبرگزاری کار ایران

طبق توافقنامۀ فولاد مبارکه و دانشگاه تهران انجام می‌شود؛

تخصصی و هدفمند شدن پایان‌نامه‌های دانشگاهی بخش معدن و صنایع معدنی

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۵۶۶

طبق توافقنامۀ فولاد مبارکه و دانشگاه تهران، شرکت فولاد مبارکه اعتبار ویژۀ پژوهشی (grant) به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران پرداخت می‌کند و پس از پایان طرح پژوهشی، در صورت حصول اهداف موردنظر از ســــوی تیـــــم تحقیقاتی، این تیم می‌تواند با حمایت شرکت فولاد مبارکه برای تجاری‌سازی طرح اقدام کند.

به گزارش ایلنا، خداداد غریب‌پور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران گفت: پایان‌نامه‌های دانشگاهی بخش معدن و صنایع معدنی، با حضور فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های بزرگ، تخصصی و هدفمند می‌شوند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو اظهار داشت: با توجه به توسعۀ دانش و پژوهش در بخش معدن و صنایع معدنی، تخصصی شدن تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های مرتبط (فولاد، مس، آلومینیوم و...) ضروری است.

وی افزود: این امر به تمرکز بیشتر فعالیت‌ها بر موضوع‌های تخصصی پژوهشی و نتیجه‌بخش بودن این نوع پژوهش‌ها منجر خواهد شد.

غریب‌پور با اشاره به انعقاد دو تفاهم‌نامۀ پژوهشی با شرکت‌های بزرگ معدنی، تصریح کرد: علاوه بر این تفاهم‌نامه، قرار است شرکت‌های ملی صنایع مس و مجتمع آلومینیوم جاجرم، تفاهم‌نامۀ همکاری پژوهشی با دانشگاه تهران منعقد کنند.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها، بستر لازم برای تدوین پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، مسئله‌محور و نتیجه‌بخش فراهم خواهد شد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به تفاهم‌نامۀ منعقدشده میان شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران، گفت: طبق این تفاهم‌نامه، شرکت فولاد مبارکه اعتبار ویژۀ پژوهشی (grant) به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران پرداخت می‌کند.

او افزود: پس از پایان طرح پژوهشی، در صورت حصول اهداف موردنظر از سوی تیم تحقیقاتی (استاد راهنما و دانشجو یا دانشجویان فعال)، این تیم می‌تواند با حمایت شرکت فولاد مبارکه برای تجاری‌سازی طرح اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنوارۀ ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین) در سال 1398 گفت: در جشنوارۀ امسال از ده ایدۀ برتر در حوزۀ معدن و صنایع معدنی حمایت خواهد شد.

غریب‌پور در ادامه، یاد و خاطرۀ سید شمس‌الدین وهابی، رئیس مؤسسۀ یونیدرو را گرامی داشت و افزود: عملکرد ایشان در این مؤسسه قابل‌تقدیر بود و موجب رشد و توسعۀ آن شد.

بنا به این گزارش، در این نشست، تفاهم‌نامۀ همکاری پژوهشی بین حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران امضا شد.

در این نشست، غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو و مجید وفایی‌فرد، رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز