خبرگزاری کار ایران

رضایی:

ترخیص ۲۰ هزارتن گوشت قرمز تا نیمه اسفند سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۵۱۳

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تنظیم بازار شب عید، ۲۰ هزارتن گوشت قرمز ترخیص و از ۱۵ اسفندماه جاری روانه بازار می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سال مدیریت جهادی در محل مصلای تهران با تاکید بر اینکه تولید گوشت قرمز داخل کاهش نیافته است، اظهار کرد: خرید این میزان گوشت وارداتی که از نیمه دوم اسفندماه عرضه خواهد شد، از قبل پیش بینی شده بود.

رضایی تصریح کرد: بنا به دستور شورای عالی امنیت ملی کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده است تا حدود ۷۰ هزارتن گوشت مرغ برای ذخایر استراتژیک از محل واردات تامین کند تا فشاری به بازار این محصول وارد نشود.

به گفته وی، این میزان واردات برای تنظیم بازار گوشت مرغ داخلی نیست بلکه تنها برای حفظ ذخایر استراتژیک انجام می شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در مرحله نخست مجوز واردات ۳۰ هزارتن گوشت مرغ صادر شده است اما تاکنون وارداتی از این محصول به کشور نداشته ایم.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی مرغ گوشتی در ماهای پایانی امسال نسبت به سالهای گذشته رکورد زده است، افزود: میزان تولید گوشت مرغ در سه ماهه پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا، رشد مطلوبی داشته است تا جایی که در دی ماه امسال ۱۲۱ میلیون قطعه جوجه ریزی شده که در بهمن ماه نیز همین میزان تکرار شد.

به گفته رضایی، در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی گوشتی انجام شده بود.

وی اضافه کرد: برای تامین گوشت مرغ اسفند و فرودین ماه نیز ۱۲۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که افزایش تولید را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز