خبرگزاری کار ایران

کسب و کار تعاونی‌های روستایی و عشایری رونق گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۴۸۳

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت: قانون حمایت از اشتغال پایدار روستاییان و عشایر، فرصت مغتنمی برای توسعه کسب و کارهای روستایی و عشایری است.

به گزارش ایلنا، فروغ السادات بنی هاشم مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در گردهمایی سراسری کارشناسان مسئول استان ها که در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای این قانون، کسب و کارهای روستایی و عشایری زنان به ویژه تشکل هایی که در قالب تعاونی ها و صندوق های اعتبارات خرد فعالیت می کنند، توسعه می یابد.

وی افزود: اعضای این تشکل ها می توانند با بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت برای رونق کسب و کار روستایی، توسعه مشاغل خانگی و ارتقای سطح استانداردهای زندگی اقدامات موثری انجام دهند.

در این مراسم، خالدی مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص قانون حمایت از اشتغال روستاییان و عشایر گفت: تغییر نگرش توسعه بخش کشاورزی از حمایت از تولید کشاورزی به سمت حمایت از کسب و کارهای کشاورزی، شرایطی را فراهم کرده است تا تولید کنندگان خرد روستایی و عشایری هم بتوانند در این فرایند نقش آفرینی کنند و در زمره بازیگران اصلی قرار گیرند.

وی افزود: در این روند تشکل های زنان به ویژه صندوق های اعتبارات خرد که اعضای آن عمدتا در زمینه فراوری محصولات باغی و زراعی فعالیت می کنند، نقش مهمی در توسعه کسب و کارهای روستایی دارند.

گفتنی است؛ گردهمایی سراسری کارشناسان مسوول استان ها در روزهای دوم و سوم دی ماه در سالن نعمتی جم برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز