خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد؛

سهم 30 درصدی شهرک های صنعتی از مالیات شهرداری ها

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۸۲۴

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سهم 30 درصدی شهرک های صنعتی از مالیات بر ارزش افزوده دریافتی توسط شهرداری ها گفت: سهم شهرک های صنعتی از مالیات شهرداری ها تاکنون پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به همراه علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت وتعدادی از معاونان و مدیران سازمان و شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در جریان بازدید از دو واحد صنعتی واقع در شهرک صنعتی شمس آباد در نشستی با حضور اعضای شرکت خدماتی، مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد را بررسی کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست ضمن تشریح وضعیت شهرک ها و نواحی صنعتی اظهار کرد:   در استان تهران  بیش از 17 شهرک و ناحیه صنعتی فعالیت می کنند که از نظر وسعت، سطح قابل توجهی از اراضی صنعتی کشور را تشکیل می دهد. علی یزدانی گفت: در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی بیش از 40 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ فعال است که حدود 92 درصد این واحدها با اشتغال زیر 50 نفر فعالیت می کنند.  یزدانی با بیان اینکه شهرک صنعتی شمس آباد از بهترین شهرک های صنعتی کشور است، گفت:  بر اساس آمار مندرج در خصوص پروانه های صنعتی صادر شده 4 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرک داریم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با  اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات مالیاتی صنایع گفت: بر اساس قانون ۳۰ درصد از سهم مالیات ارزش افزوده دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید در جهت توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی مصرف شود. یزدانی با بیان اینکه شهرداری ها تاکنون این اقدام را انجام نداده اند، اظهار کرد: اگر مالیات ها پرداخت می شد رقم آن بیش از دو برابر بودجه وصولی سال قبل شهرک ها بود. وی با تاکید بر لزوم پرداخت سهم مالیاتی شهرداری ها در توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی گفت: این موضوع در کمیسیون صنایع کشور در حال پیگیری است.

در ادامه نشست عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرصه تولید عرصه جهاد است ، اظهار کرد: مجلس با تمام توان خود آماده حمایت از تولیدکنندگان است.  عزیز اکبریان گفت: صنایع کشور با بحران های زیادی مواجه هستند که  لازم است این بحران ها را با کمترین خسارت پشت سر بگذاریم. وی با اشاره به بحران آب در کشور اظهار کرد: شرایط تامین آب در استان تهران بسیار سخت تر از سایر استان های کشور است و بر همین اساس صنایع هم تحت تاثیر کم آبی قرار می گیرند. اکبریان با تاکید بر استفاده از پسآب در صنعت و کشاورزی گفت: وقت آن رسیده که صنایع کشور به جای استفاده از حلقه های چاه از پساب برای تولید استفاده کنند. وی همچنین با اشاره به پیگیری موضوع مالیات بر ارزش افزوده در مجلس از اعضا شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس آباد خواستار تهیه گزارشی در خصوص مشکلات شهرک برای کمیسیون صنایع شد.

محمدرضا مس فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در این ادامه این نشست با تاکید بر اولویت داشتن سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: به تبع تکالیفی که در حوزه اقتصاد مقاومتی مشخص شده است باید به وضعیت تولیدکنندگان رسیدگی شود. مس فروش گفت: قانون رفع موانع تولید در کنار بخشنامه های دولت در سال 95 باعث امیدواری صنعتگران شد اما تاکنون ذره ای از سهم یارانه قانون رفع موانع تولید پرداخت نشده است. وی افزود: با توجهی که کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به صنعت کشور دارد انتظار داریم این قانون مورد بررسی و پیگیری مجدد قرار گیرد. مس فروش همچنین با انتقاد از سود بالای تسهیلات اعطایی بانک ها به صنعتگران گفت: بانک ها باید تسهیلات 18 درصدی در اختیار صنعتگران قرار دهند اما با روند فعلی این سود در عمل تا 24 هم بالا می رود. وی افزود: لازم است مجلس برای رفع این مشکل یک قانون مدت دار و تکلیفی تصویب کند تا بانک ها اجازه دریافت سودهای بالا را نداشته باشند.

در ادامه نشست شاهپور قنبری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران با اشاره به مشکلات زیر ساختی موجود در شهرک صنعتی شمس آباد اظهار کرد: برای رفع مشکل کم آبی تفاهمنامه ای با شرکت آب و فاضلاب منعقد شده که بر اساس آن قرار است از طریق کانال محمدیه عملیات آبرسانی انجام شود. وی افزود: طول مسیر انتقال آب 32 کیلیومتر است که 19 کیلومتر آن احداث شده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران  تعامل با صنعتگران را از سیاست های اصلی دولت عنوان کرد و گفت: بر اساس این سیاست ها شرکت شهرک های صنعتی گاهی از دریافت حقوق عقب افتاده خود از صنعتگران به وسیله مجاری قانونی اجتناب می کند تا تولیدکنندگان متضرر نشوند. وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی بر اساس قوانین موجود باید ضمن حفظ خاصیت خدماتی خود هزینه ها را نیز از طریق دریافت حق انتفاع تامین کند و این در حالی است که عدم توازن بین هزینه ها و حق انتفاع دریافتی از واحدهای تولیدی برای شرکت مشکلاتی را ایجاد کرده است.

گفتنی است اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به شهرک صنعتی شمس آباد از دو واحد صنعتی  بازدید  ودر جریان  نحوه تولید این بنگاه های اقتصادی قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز