خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا؛

افزایش تولید و ارائه محصولات جدید دو گام اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۱۹

دکتر مهدی جمالی در جریان بازدید از مجتمع صنعتی گروه سایپا در گلپایگان گفت: اعتقاد داریم که اقتصاد مقاومتی یک استراتژی بلندمدت است که اولین گام آن، افزایش تولید و گام بعدی ارایه محصولات جدید است که خوشبختانه در سایپا آن را نهادینه کرده ایم.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در جریان سفر به گلپایگان برای بازدید از مجموعه های قطعه سازی، اظهار داشت: با توجه به برنامه افزایش تولیدی که در گروه خودروسازی سایپا هدف گذاری شده است، علاقه مند بودم از ظرفیت های موجود در گلپایگان بازدید داشته باشم و امکان توسعه و  استفاده بهینه از این مجموعه ها را مورد ارزیابی قرار دهم.

وی گفت: آنچه که امروز مشاهده شد تلاش بسیار خوب بخش خصوصی و مجموعه های وابسته به مگاموتور سایپا بود که امیدواریم با توجه به برنامه توسعه ای گروه بتوانیم این مجموعه ها را ارتقاء دهیم و شاهد بودیم تلاش و سرمایه گذاری خوبی انجام شده است که امیدواریم در بخش توسعه ای بتوانیم از این ظرفیت ها بهره ببریم.

جمالی درخصوص افزایش ظرفیت های تولیدی سایپا گفت : سال گذشته 370 هزار دستگاه تولید داشتیم که پیش بینی می کنیم تا پایان امسال نزدیک به 600 هزار دستگاه تولید داشته باشیم.

مدیرعامل سایپا افزود: آنچه که در گروه خودروسازی سایپا به عنوان اصل اساسی در اولویت است همان سیاست های کلی مورد تاکید مقام معظم رهبری، یعنی اقتصاد مقاومتی است. اعتقاد داریم که اقتصاد مقاومتی یک استراتژی بلندمدت است که خوشبختانه در گروه خودروسازی سایپا توانستیم طی یکسال گذشته نهادینه نماییم

جمالی گفت :اولین گام در مسیر اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید  و گام بعدی سایپا ارایه محصولات جدید است و در گروه سایپا برنامه عرضه هر ساله یک محصول جدید را پیش بینی و دو مگاپلتفرم را طراحی کرده ایم و براساس این مگاپلتفرم حتما سالیانه یک محصول جدید به بازار عرضه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: طی سال جدید یک محصول داخلی به بازار عرضه خواهیم کرد که حاصل پلتفرم x200 است که تا اوخر سال جاری یا اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و این محصول نشان دهنده آن است که اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و توسعه محصول براساس مدل های داخلی در گروه سایپا به خوبی مدیریت می شود.

مدیرعامل سایپا سیاستگذاری در صنعت خودرو توسط وزارت صنعت معدن و تجارت را قابل تقدیر دانست و گفت: سیاستگذاری مجموعه دولت در وزارت اقتصاد و سازمان بورس کمک زیادی به صنعت خودرو کرد تا رشد قابل توجهی در تولید و سرمایه گذاری خارجی شاهد باشیم و همه اینها را مدیون سیاست گذاری دولت در حوزه خودرو هستیم.

وی با اشاره به جوینت ونچر سایپا و سیتروئن تاکید کرد: برای اولین بار یک شرکت خارجی 50 درصد یک شرکت داخلی را خریداری می کند و متعهد می شود که در شبکه توزیع خود، 30 درصد از محصولات مشترک را صادر نماید.

جمالی با اشاره به این که  مسئولیت صادرات در این جوینت ونچر  با شرکت سیتروئن است گفت: این یک اقدام بزرگ است که سیاستگذاری شده است و این یعنی یک تدبیر بزرگ که می تواند آینده خوبی را برای صنعت خودروسازی کشور رقم بزند.

جمالی گفت: همواره سعی کردیم در تولید محصولات همه استانداردهای ملی را پاس نماییم و علاوه بر استانداردهای ملی برخی از محصولات استانداردهای بالاتر مثل یورو 5 را پاس می کنند.

مدیر عامل گروه سایپا به استانداردهای52 گانه  فعلی خوردو در کشور اشاره کرد و افزود: همه محصولات سایپا این استانداردها را پاس می کنند و استانداردهای 83 گانه ای که برای سال 97 طراحی شده اند را متعهد شدیم که حتما محصولات جدید آن ها را پاس خواهند کرد.

وی در خصوص ظرفیت های موجود گلپایگان در بخش قطعه سازی گفت: خوشبختانه ظرفیت های خوبی برای رشد و توسعه در گلپایگان وجود دارد و نیروهای تحصیلکرده خوبی در گلپایگان حضور دارند که می تواند پایه رشد و توسعه اقتصاد و صنعت خودرو در سطح این شهرستان باشد.

جمالی در پایان گفت : در بخش قطعه سازی رشد خوبی را شاهد بودیم برخی از مجموعه ها که مربوط به سایپاست بیش از 60 درصد در تولید رشد داشته اند که نویدبخش آینده خیلی خوبی برای قطعه سازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز