خبرگزاری کار ایران

صادرات ذوب آهن به 25 کشور دنیا در شرایط تحریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۹۱۵

آمادگی ذوب آهن اصفهان برای خرید کامل زغال سنگ تولید داخلی

امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403، نشست خبری مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در محل غرفه این شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این نشست بیان کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان در سال 1402 و در راستای اصلاح ساختار مالی، موفق به انجام افزایش سرمایه 823 درصدی از محل تحدید ارزیابی دارایی‌ها، از هفت هزار میلیارد تومان به 70 هزار میلیارد تومان شد.

وی ادامه داد:این افزایش سرمایه که در روزهای پایانی سال گذشته صورت پذیرفت، باعث شد که شرکت ذوب آهن اصفهان از ذیل ماده 141 خارج شود و بتواند عملیات بانکی خود را در شرایط استاندارد انجام دهد.  این اقدام همچنین نتایج خوبی را برای بازار سرمایه به همراه داشت؛ به نحوی که آخرین معاملات سال قبل و اولین معاملات سال جاری به شکل مثبت انجام شد.

صادرات ذوب آهن به 25 کشور دنیا در شرایط تحریم

    کوهی تشریح کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان علاقه‌مند است مواد اولیه خود را چه در حوزه مواد کربن‌دار و چه در حوزه مواد آهن‌دار از تولید کنندگان داخلی تامین کند. در حال حاضر در حوزه تامین سنگ‌آهن چالشی وجود ندارد اما در حوزه زغال سنگ باید توجه داشت که سالانه به حدود دو میلیون و 650 هزار تن زغال‌سنگ در کشور نیاز است که از این میزان، یک میلیون و 850 هزار تومان به شرکت ذوب آهن تعلق دارد؛ این در حالی است که کل تولید زغال‌سنگ از معادن کشور به یک میلیون و 550 هزار تن در سال می‌رسد. به همین دلیل شرکت ذوب آهن اصفهان همواره به دنبال حمایت از تولید داخل و کاهش نیاز به واردات زغال‌سنگ بوده است..

وی ادامه داد: شرکت ذوب‌ آهن اصفهان هم‌سو با شعار سال، افزایش تولید به سه میلیون تن محصول را در دستور کار قرار داده و  عمده تمرکز خود را بر تولید محصولات ارزش‌افزا مانند ریل و تیرآهن‌های بال‌پهن قرار داده است. از این رو درصدد هستیم تا به حوزه صنعت ساختمان ورود کنیم؛ چراکه استفاده از تیرآهن‌های تولید مجموعه ما باعث افزایش مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله، بهبود سرعت احداث و کاهش بهای تمام‌ شده می‌شود.

  مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان که برنده مزایده فاز یک معدن ققنوس شده است، در سال گذشته موفق شد تا یک میلیون تن از این معدن برداشت کند؛ البته در سال جاری با وزارت صمت و ایمیدرو در مذاکره هستیم تا برداشت از این معدن را به یک میلیون و 500 هزار تن برسانیم تا بخش عمده‌ای از نیاز خود به سنگ پلاسری را تامین کنیم.

   وی ادامه داد: در حوزه زغال‌سنگ نیز شرکت ذوب آهن اصفهان سهام‌دار معادن زغال سنگ البرز شرقی و سوادکوه محسوب می‌شود و افزایش تولید در این معادن را برنامه‌ریزی کرده است. در زمینه حمایت از تولید و خودکفایی در زمینه زغال‌سنگ، موضوع کیفیت زغال از اهمیت بالایی برخوردار است.

کوهی عنوان کرد: نکته دوم در زمینه خودکفایی در حوزه زغال‌سنگ، موضوع افزایش تولید است و ما آمادگی این را داریم تا در صورت افزایش تولید، گزینه‌هایی مانند افزایش قیمت را در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان چندین طرح توسعه را نیز در دستور کار قرار داده است. پروژه پلنت اکسیژن با 99 درصد پیشرفت در آستانه بهره‌برداری قرار داشته و پروژه «LF3» نیز در مرحله تست قرار دارد که امید می‌رود تا هفته دولت آماده بهره‌برداری شود. پروژه «LF1» نیز دیگر پروژه شرکت ذوب آهن محسوب می‌شود که زمینه افزایش بهره‌وری تولید را در این شرکت ایجاد می‌کند و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن عنوان داشت: پروژه تصفیه‌خانه مرکزی نیز که توسط مپنا در حال انجام است، در 6 ماهه دوم سال جاری عملیاتی خواهد شد. خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان نیز از دیگر پروژه‌های استراتژیکی به شمار می‌آید که شرکت ذوب‌آهن در آن سرمایه‌گذاری کرده است.

وی در پایان افزود: ما با اصلاح ساختارهای عملیاتی و مالی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای انتظار داریم که به عملکرد بهتری در حوزه مدیریت مصرف نهاده‌ها، رشد تولید و ارتقای سودآوری دست یابیم.

حجم ویدیو: ۲۰۹.۰۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۵:۲۲ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز