خبرگزاری کار ایران

چاپ لیوان کاغذی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۸۲۲

چاپ لیوان کاغذی یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ برند شرکت ها و نمایشگاه ها می باشد.

لیوان کاغذی مقاوم در برابر نفوذ سرما و گرما هستند و بسیار پر کاربرد تر از لیوان های پلاستیکی می باشند،

چرا که قابل تجزیه در طبیعت هستند و بسیار به پاکیزگی محیط زیست کمک می کنند،

این لیوان های کاغذی قیمت کمتری نسبت به چاپ حرفه ای آن دارند به همین دلیل برای تبلیغات انواع برند ها مورد استفاده شرکت های مختلف قرار می گیرند.

لیوان کاغذی از موادی به نام پلی اتیلن ساخته شده و به همین دلیل در برابر نفوذ انوا آلودگی های شیمیایی و فیزیکی به بافت آنها بسیار مقاوم هستند،

و به دلیل ساخته شدن از مواد پلی اتیلنی کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کرده و به راحتی قابل بازیافت هستند. امروزه استفاده از ظروف پلاستیکی و نایلون ها بسیار کمتر شده است،

این لوازم جای خود را به ظروف یک بار مصرف و کاغذی داده اند، چرا که استفاده از ظروف پلاستیکی آسیب های جبران نا پذیری به محیط زیست وارد می کنند.

لیوان کاغذی برای مواد مختلفی نظیر نوشابه، قهوه، آب و غیر مورد استفاده قرار می گیرد. لیوان کاغذی تبلیغی را می توان در رستوران، شرکت دولتی و خصوصی، هتل و سایر اماکن به کار گرفت و از آنها برای تبلیغ و بازار یابی استفاده کرد.

قیمت لیوان کاغذی

تاریخچه تولید لیوان کاغذی:

حدودا در اوایل قرن بیستم افراد برای زندگی روز مره خود از لیوان های سیسه ای استفاده می کردند،

بعد ها استفاده از لیوان شیشه ای باعث انتقال انواع بیماری ها شد به گونه ای که استفاده از آن در مدارس ممنوع شد،

دانشمندان تحقیقاتی در این زمینه انجام دادند و نتایج تحقیقات خود را در مجلات معروف آن دوره به چاپ رساندند،

بعد ها در سال 1908 آمریکایی ها موفق به تولید اولین لیوان های کاغذی البته با کیفیت پایین شدند که بعد ها کیفیت این لیوان کاغذی ها به رده های بالا تری رسید،

آنها این لیوان ها را در قطار ها مورد استفاده قرار دادند.

در سال های 1918 کم کم لیوان کاغذی جایگزین لیوان های شیشه ای شدند و از آنها در مکان های مختلف استفاده کردند، همینطور با توجه به تحقیقاتی ک در آن زمان انجام شد می توان گفت هزینه استفاده از لیوان های شیشه ای 6 برابر لیوان های کاغذی می باشد،

با ادامه یافتن این روند و استفاده هرچه بیشتر افراد از لیوان های کاغذی، نخستین کار خانه های تولید لیوان کاغذی در کشور های آلمان، فرانسه و چین تاسیس شدند.

چاپ لیوان کاغذی

چگونگی طراحی لیوان کاغذی:

ابتدا برای چاپ لیوان کاغذی باید آن را طراحی کنید، طراحی شما باید بی نظیر،

چشمگیر و نشان دهنده زیبایی برند شما باشد. می توانید برای طراحی لیوان کاغذی آن را به یک طراح حرفه ای و کار بلد بسپارید یا خودتان آن را انجام دهید.

برای طراحی لیوان کاغذی نیاز است چند نکته را به یاد داشته باشید.

  • طراحی ساده باشد: چرا که شلوغ بودن طراحی شما جلوه و زیبایی را از لیوان کاغذی می گیرد پس اگر می خواهید لیوان شما به چشم بیاید بهتر است از طراحی بسیار ساده ای استفاده کنید.
  • بهتر است رنگ های به کار رفته در طراحی تضاد داشته باشند مثل آبی و قرمز، سبزو زرد، سفید و مشکی و... چرا که این کار طراحی شما را برجسته تر و زیبا تر جلوه می دهد.
  • طراحی شما باید اطلاعات مرتبط داشته باشد مثلا شامل لوگو، دسته های رسانه، جزئیات تماس و یا نام برند باشد.

چاپ لیوان کاغذی

  • تصاویری که در طراحی لیوان کاغذی خود استفاده می کنید باید با کیفیت و شفافیت بالا باشد و تمام جزئیات آن به وضوح قابل مشاهده باشد چراکه تصاویری که شفافیت وکیفیت بالا ندارند شما و همچنین کارتان را غیر حرفه ای جلوه می دند.

چگونگی چاپ لیوان کاغذی:

چاپ لیوان کاغذی یکی از روش های محبوب برای ایجاد کسب و کار و برند سازی است. برای چاپ لیوان کاغذی دو روش وجود دارد که که پس از نهایی کردن طراحی لیوان کاغذی می توانید در چاپ لیوان کاغذی از یکی از این روش ها استفاده کنید که چاپ دیجیتال و چاپ آفست نام دارند.

  • در چاپ دیجیتال که روشی جدید تر و پر کاربرد تر است و امروزه قابل توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، طرح با استفاده از چابگر دیجیتال روی لیوان کاغذی به طور مستقیم چاپ می شود، این نوع چاپ بسیار دقیق است و کیفیت و رنگ عالی دارد و جزئیات آن به فضوح قابل مشاهده است که برای چاپ های کوچک الی متوسط به کار می رود.
  • در چاپ آفست که روشی نسبتا قدیمی و سنتی است از روش انتقال جوهر استفاده می شود، جوهر از صفحه ای به پتویه لاستیکی است و سپس جوهر انتقال می یابد و روی لیوان کاغذی اعمال خواهد شد، این روش برای سفارش هایی با حجم بالا استفاده می شود.
مواد اولیه برای چاپ لیوان کاغذی:

به این توجه داشته باشید که جنس لیوان کاغذی تاثیر بسزایی بر کیفیت لیوان کاغذی و روند چاپ آن خواهد داشت رایج ترن مواد اولیه چاپ لیوان کاغذی عبارتند از:

  • لیوان کاغذی ریپل سه جداره دارد و برای نوشیدنی ها با دمای بالا استفاده می شود.
  • لیوان کاغذی تک جداره دارای یک لایه است و برای نوشیدنی های سرد مناسب شده.
  • لیوان کاغذی دو جداره از دو لایه تشکیل شده و برای نوشیدنی های گرم مناسب است.

لیوان کاغذی دارای روکش ساخته شده از ماده زیست تخریب پذیر که برای نوشیدنی های سرد و گرم قابل استفاده است.

چاپ لیوان 200 سی سی کاغذی:

این نوع لیوان پر کاربرد ترین و پر مصف ترین لوان کاغذی م باش، مواد سازنده آن ماند موادی هستند که در بسته بندی مواد غذای به کار می روند، کمرین واکنش شیمیایی را به مواد جوش و داغ دارند و کاملا بهداشتی هستند.

چاپ لیوان 360 سی سی کاغذی:

از محصولات پر کاربرد می باشد که به بهترین شیوه تولید شده و در رستوران ها قابل استفاده است. مواد سازنده کاغذ این لیوان ها مانند موادی است که در بسته بندی مواد غذایی نقش دارند، بهداشتی هستند، قابل بازیافت هسند و کمترین واکنش شیمیایی را نسبت به مواد داغ دارند.

پیشنهاد می شود برای طراحی لیوان کاغذی خود از قالب های آماده استفاده کنید و اگر طراحی خاصی مد نظر شما نیست می توانید برای طراحی اختصاصی لیوان کاغذی خود از ما کمک بگیرید تیم تخصصی ایران لیوان فعال در زمینه تولید و طراحی لیوان کاغذی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز