خبرگزاری کار ایران

دیدنی های مسقط

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۳۶۲

می دانید مسقط کجاست و چه جاذبه‌های گردشگری را برای شما فراهم آورده کرده است. کافی است بدانید این شهر گل سرسبد کشور عمان است که چشم هر بیننده‌ای را کویر و ساحل به خود جذب کرده است. کافی است به این منطقه گردشگری سری بزنید تا تجربه تکرار نشدنی برای شما به ثبت برسد. شاید خیلی این شهر توریستی وسیع نباشد اما برای گردشگری در آن حسابی باید برنامه‌ریزی داشته باشید. ازآنجایی‌که سالانه توریست و گردشگران بسیاری برای تماشا راهی آن می‌شوند. بر خود واجب دانستیم تا برخی از دیدنی های آن را به جهت در لیست قرار دادن شما برای یک مسافرت رؤیایی به اشتراک بگذاریم.

 

با دیدنی های پایتخت عمان آشنا شویم

اصلی‌ترین دلیل برای سفر به عمان جاذبه‌های گردشگری آن و پایتخت جذابش مسقط زیبا است. در ادامه مکان‌های بکر و تماشایی آن را به شما معرفی می‌کنیم پس همراه ما باشید.

دیدنی های مسقط

کورنیش

این منطقه دیدنی به طول سه کیلومتر در امتداد اسکله واقع‌شده است. در این مسیر شما با رستوران‌ها و بازارهای سنتی بسیار زیادی روبرو می‌شود که برای خرید سوغاتی بهترین گزینه است. از سمت دیگر هم می‌توانید به برج‌های دیده‌بانی پرتغالی‌ها و صخره‌های زیبای کوه‌های هاجر سری بزنید.

مسجد جامع

در این شهر تاریخی دور از لطف نیست که به مساجد قدیمی هم سری بزنید. بزرگ‌ترین مسجد عمان با مساحت ۴۱۶۰۰۰ و با ظرفیت پذیرایی از ۲۰ هزار نفر بدون شک تماشایی است. در این مسجد شما معماری به سبک عمانی، اسلامی و خاورمیانه را می‌توانید شاهد باشید. ورود غیرمسلمان‌ها هم برخلاف سایر مساجد آزاد است.

خانه‌ی اپرای سلطنتی

شما می‌توانید یادگاری‌های مربوط به موسیقی و هنر کشور عمان را در این خانه زیبا مشاهده کنید. یک تئاتر، سالن نمایش، باغ‌های محوطه‌سازی شده، یک مرکز هنری و بازارهای فرهنگی ازجمله مواردی است که در این خانه قابل‌مشاهده است.

وادی بنی خالد

وجود استخرهای بزرگ آب سبز زمردی در کنار درختان نخل بلند از دلایل این نام‌گذاری بر روی این مکان زیبا است. این مکان برخلاف سایر مکان‌های دیگر عمان که در فصل تابستان خشک است همیشه پر آب است و بسیار زیبا شبیه بهشتی در کویر به روی گردشگران آغوش بازکرده است. این مکان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. بخش شمالی استخر دارد و پیک‌نیک و شنا است. بخش جنوبی هم برای پیاده‌روی بهترین گزینه است.

دیدنی های مسقط

ساحل یتی

این ساحل را کمتر کسی می‌شناسد چراکه در ۲۸ کیلومتر مرکز شهر واقع‌شده است. این ساحل دارای برای ماهیگیری، شنا، کمپینگ و فرصت‌های پیک‌نیک بهترین انتخاب است.

بیت الزبیر

برای دیدن یک موزه خصوصی در شهر قدیمی مسقط آماده‌اید. در این موزه اسلحه، خنجر، جواهرات، وسایل خانه و لباس را که میراث عربی و عمانی است می‌توانید مشاهده کنید. این مکان از ۵ ساختمان در کنار باغ و همچنین یک کافه و یک فروشگاه برای خریدن هدیه تشکیل‌شده است.

قلعه جلالی

یکی دیگر از قلعه دیدنی در پایتخت عمان قلعه عظیم جلالی یا همان قلعه‌ی آش شرقیه است. این مکان این روزها به میراث فرهنگی تبدیل‌شده است و برای رسیدن به آن باید از پله‌های شیب‌داری که در جلوی درب است عبور کنید که قدری کار سختی است؛ اما به یاد داشته باشید که وقتی مجوز ورود به دست شما باشد دیگر کار سختی تماشای آن برای شما نخواهد بود.

قصر العالم

تماشای قصر در کشوری که لوکس بودن حرف اول را می‌زند دور از لطف نیست. حال چرا ما قصر العالم را برای بازدید به شما توصیه می‌کنیم چون این کاخ دقیقاً رو به روی خلیج‌فارس قرارگرفته است و روزگاری اقامتگاه پادشاه حاکم بوده است. این روزها این مکان برای بازدیدکنندگان باز است و شرایط برای عکاسی هم مهیا است.

پارک‌های آبی

شما می‌توانید به پارک‌های آبی که برای تفریح و سرگرمی شما با آخرین تجهیزات دایر شده است هم برای یک سرگرمی متفاوت سری بزنید. در این پارک‌ها می تونید شاهد سرسره‌های آبی، استخر آبی مخصوص کودکان، فودکورت، رستوران و زمین پاتیناژ باشید. پارک آبی هاوانا اولین و مجهزترین پارک آبی مسقط است که در زمینی به وسعت ۶۵ هزار مترمربع واقع‌شده است و از میان تمامی پارک‌ها برگزیده‌ترین برای گردشگری محسوب می‌شود.

مرکز خرید بزرگ

برای اینکه بعد از گردشگری برای خود سوغاتی محلی آن شهر را هم تهیه کنید به شما توصیه می‌کنیم به Muscat Grand Mall سری بزنید. این مرکز خرید توانسته است لقب عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید را از آن خود کند. از فروشگاه‌های عربی تا مراکز خرید برند اروپایی را در این مکان می‌توانید شاهد باشید. کافی است به آن سری بزنید تا یک روز تفریحی متفاوت در کنار خرید برای شما فراهم شود. از فضای بازی برای کودکان تا رستوران و کافی‌شاپ را در این مجموعه می‌توانید شاهد باشید.

کلام آخر برای گردشگری در عمان

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید عمان کشوری زیبا است پایتخت آن این روزها بسیار موردتوجه قرارگرفته است. چراکه جاذبه‌های گردشگری آن به‌قدری زیاد است که نسبت به مساحت کمش سالانه پذیرای تعدادی زیادی بازدیدکننده و توریست‌ها شده است. شما می‌توانید از قلعه و مسجد تا کاخ و ساحل‌های متمایز را در این شهر توریستی مشاهده کنید و از این سفر حسابی لذت ببرید. امید است مطالب ارائه‌شده در این راستا موردتوجه شما قرارگرفته باشد و ازاین‌پس بهترین‌ها برای شما فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز