خبرگزاری کار ایران

معیارهای یک خانه خوب برای اجاره

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۵۷۷

خانه مکانی برای آسایش و رفاه است که هر فردی به آن نیاز دارد. پیدا کردن خانه مناسب که امکانات موردنظر ما را فراهم کند یا به اندازه بودجه ما باشد، کمی سخت خواهد بود. بهترین راه قبل از خرید یا اجاره خانه این است که ابتدا معیارهایی که تمایل دارید خانه آینده شما داشته باشد را درنظر بگیرید تا در هنگام جستجو دچار سردرگمی نشوید.

 

خانه خوب چه خصوصیاتی دارد؟

انتخاب خانه خوب یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که باید به آن دقت کنیم، زیرا مدت‌زمان زیادی را در آن سپری خواهیم کرد. پیش از رهن و اجاره خانه نکات زیر را در نظر داشته باشید:

بودجه خود را تعیین کنید

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در زمان خرید یا اجاره خانه به آن توجه ویژه‌ای کنید، تعیین میزان بودجه خود است. ابتدا باید بدانید که تمایل به پرداخت چه میزان هزینه دارید. با این روش سریع‌تر خانه مورد نیازتان را پیدا خواهید کرد و وقت خود را بیهوده برای بازدید از گزینه‌های دیگری که به اندازه بودجه شما نیست، تلف نمی‌کنید.

وضعیت همسایگی را بررسی کنید

منظور از وضعیت همسایگی یعنی علاوه‌بر اینکه شرایط همسایه‌های خود را از نظر اخلاقی، تعداد خانوار و رفت‌وآمدها در نظر بگیرید، باید بتوانید به‌راحتی به مغازه‌ها، رستوران‌ها یا هر موردی که در ذهن خود دارید دسترسی یابید.

امنیت منطقه را فراموش نکنید

 امنیت بی‌شک یکی از ضروری‌ترین مواردی است که باید بدون هیچ تأملی در هنگام اجاره خانه در تهران به آن بسیار توجه شود. پیش از اجاره آپارتمان در خصوص میزان جرم و جنایت، چالش‌های محله و به‌طورکلی اتفاقاتی که پیش‌تر در آنجا به وقوع پیوسته است تحقیق کنید.

از تعداد واحدهای مسکونی مطلع شوید

اگر در دسته افرادی هستید که به شلوغی و رفت‌وآمد زیاد علاقه ندارید و نیاز شما به آرامش بیشتر است. بنابراین پیش از اجاره خانه تعداد واحدهای آپارتمان انتخابی خود را بررسی کنید. وقتی تعداد واحدها کمتر باشد، به‌احتما‌ل‌زیاد تعداد افراد حاضر در آپارتمان نیز کمتر خواهد بود و در نتیجه در اکثر اوقات از سکوت بیشتری لذت خواهید برد.

شرایط داخلی و خارجی ساختمان را چک کنید

برای اینکه زمان استفاده از خانه خود دچار مشکل نشوید، بهتر است شرایط داخلی و خارجی آپارتمان را بسنجید. به‌عنوان مثال تعداد و ارتفاع پله‌ها، داشتن آسانسور، فضای سبز، حیاط، نوساز بودن یا نبودن، وجود یا عدم وجود پارکینگ و بسیاری از موارد دیگر از نکاتی هستند که توجه به آنها خالی از لطف نیست.

سایر معیارهای مناسب برای اجاره خانه

وجود بالکن را در زمان رهن و اجاره آپارتمان موردپسند خود نادیده نگیرید. بالکن مزیت‌های زیادی را از جمله بزرگ نشان دادن خانه و رفع نیازهای شخصی مانند پهن کردن لباس به خانه شما اضافه می‌کند. نمای داخلی خانه، فضای آشپزخانه، ابعاد و مکان اتاق‌ها و سرویس بهداشتی، معماری داخلی از عمده نکاتی هستند که در زمان اجاره خانه باید به آنها دقت شود.

اگر به‌عنوان‌مثال سرویس بهداشتی شما نزدیک به درب خانه یا محل نشستن مهمان‌ها یا خودتان باشد، در کنار اینکه جلوه جالبی ندارد؛ خانه خوبی برای رهن یا اجاره نخواهد بود. خانه مناسب نباید در مجاورت ساختمان‌هایی که در حال ساخت یا بازسازی هستند قرار گیرد، زیرا سروصدای زیاد، گردوخاک، عبور و مرور افراد و ماشین‌های سنگین شما را خسته و کلافه می‌کند.

پارامترهای مهم در اجاره کردن خانه

میزان نورگیر بودن خانه نیز حائز اهمیت است. توجه‌به این مورد علاوه بر اینکه شما را از هزینه‌های گزاف برق نجات می‌دهد، خانه شما دلبازتر و انرژی دهنده‌تر می‌شود. باید کنتورهای خانه شما از سایر افراد ساکن در آپارتمان جدا باشد. با این روش پرداخت هزینه آب، برق و گاز برای شما راحت‌تر است و نیاز به تقسیم هزینه پرداختی با همسایگان ندارد.

بزرگ بودن درب‌های ورودی و خروجی ساختمان رفت‌وآمد و اسباب‌کشی را راحت‌تر می‌کند. به‌خصوص مانع از آسیب‌ دیدن وسایل در زمان اسباب‌کشی می‌شود. به این مسئله دقت کنید که دیوارهای خانه به‌خوبی عایق‌بندی شده باشند تا بعدها دردسر رطوبت زدگی و صدای زیاد را نداشته باشید.

آب یکی از پرمصرف‌ترین ماده‌ها در زندگی است. در آپارتمان خود حتما میزان فشار آب و گرم و سرد بودن آن را چک کنید. اگر در طبقات بالاتری ساکن می‌شوید، این نکته را در نظر بگیرید که امکان کاهش فشار آب نیز خواهد بود.

معیارهای یک خانه خوب برای اجاره

خرید و اجاره خانه از اپلیکیشن یا سایت کیلید

برای خرید، رهن یا اجاره خانه متناسب با آنچه در ذهن خود دارید، باید به منابع یا املاک معتبر مراجعه کنید. اپلیکیشن کیلید تمامی اطلاعات موردنیاز شما را اعم از نوع ملک، شهر یا مکان موردنظر، قیمت و هر آنچه که لازم است بدانید به شما ارائه می‌کند.

با مراجعه به سایت کیلید نیز می‌توانید خبرهای بازار مسکن، رهن و اجاره آپارتمان یا خانه و بسیاری از نکاتی که در جستجوی آن هستید را بیابید. کیلید یک مرجع معتبر است که تمامی سؤالات و ابهامات شما را نظیر مدت‌زمان قرارداد و پرداخت اجاره، نحوه پرداخت اجاره، امکانات ملک، شرایط سنی و غیره برطرف خواهد ساخت.

جمع‌بندی

اجاره خانه از معضلات بزرگ در همه افراد است، زیرا پیداکردن خانه‌ یا آپارتمانی که دارای حداقل ویژگی‌ها و شرایط موردنیاز ما باشد کمی دشوار خواهد بود. درنظرگرفتن معیارهایی مانند ظاهر و امکانات داخلی و خارجی آپارتمان، محیط محله، شرایط سکونت و غیره در زمان جستجو کمک شایانی در یافتن گزینه مناسب می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز