خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان؛ مشکلات ۶۵۰۰ واحد باقی است

مسکن مهر فقط ساختمان نیست / مردم بهداشت، آموزش و فضای سبز می خواهند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۷۵

نخستین بار در سالجاری جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار زنجان تشکیل شد.

استاندار زنجان با تاکید بر شناسایی اراضی مورد نیاز برای ایجاد تاسیسات مسکن مهر تصریح کرد: بخشهای درمانی، آموزشی و فضای سبز مورد نیاز این واحدها باید اجرا و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " ا از زنجان, جمشید انصاری, در اولین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری, با اشاره به اینکه آمار مربوط به مقاوم سازی مسکن روستایی و بافت فرسوده باید از آمار مسکن مهر تفکیک شود, گفت: مشکلات مربوط به ساخت و ساز ۶۵۱۳ واحد باقیمانده مسکن مهر باید دسته بندی و ارائه شوند.

انصاری, با بیان این که زیرساخت های مورد نیاز این واحدها, نظیر آب، برق و گاز، افزایش هزینه های ساخت، مشکلات مربوط به پیمانکاران، مشکلات بانکی و عدم انجام برخی تعهدات و مسائل مربوط به طرحهای خیرین بخشی از مشکلات مسکن مهر می باشد, افزود: لازم است که در سه بخش درمانی، آموزشی و فضای سبز، زمین مورد نیاز تامین و اجرا شود.

استاندار, در ادامه بر شناسایی اراضی مورد نیاز برای ایجاد تاسیسات مربوط به مسکن مهر تاکید و گفت: در سه بخش درمانی، آموزشی و فضای سبز، زمین مورد نیاز تامین و اجراشود.

انصاری در بخشی از سخنان خود, اظهار امیدواری کرد: ‌ در قانون بودجه سال جاری احکامی برای تامین مدرسه در مجاورت مسکن مهر در نظر گرفته شده و دستگاههای خدمات رسان نیز باید در قالب کمیته های ذیربط مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

در ادامه این جلسه حافظ باباپور, مدیر کل مسکن و شهرسازی استان با اعلام اینکه از سال ۸۴ تا کنون۸۰۱۲۳ واحد مسکن مهر در استان در حال ساخت و ساز است، گفت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ۳۱۲۵۳ واحد، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۴۵۷۷ واحد و در بافت فرسوده ۳۱۵۶ واحد و مسکن روستایی ۴۱۱۳۷ واحد مسکن مهر در حال انجام است.

باباپور, کل سرمایه گذاری و اعتبار صورت گرفته برای ساخت و ساز مسکن مهر را ۲ هزار و ۴۲۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۱۸ میلیون تومان متوسط آورده مردمی و ۲۳ میلیون تومان متوسط تسهیلات بانکی و ۲۰ میلیون تومان مجموع تسهیلات و آورده شخصی در مسکن روستایی، می باشد.

شایان ذکر است ۴۳ درصد مسکن مهر در قالب خود مالکین بوده و ۵۷ درصد نیز شامل تفاهم نامه سه جانبه، چند خانوار و تعاونی سازها می باشد.

به گفته حاجی زاده, مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از مجموع ۴۵۷۵ واحد مسکونی ثبت نام شده، ۴۰۲۴ واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی همچنین در پایان, افزود: در حال حاضر ۵۷ درصد از مسکن روستایی استان مقاوم سازی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز