خبرگزاری کار ایران

فروشگاه‌های زنجیره ای ایران تا سقف 45 درصد از تولید کنندگان تخفیف می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۷۸

در حالی از تیرماه سال جاری ( 1401) قیمت فروش میگو تغییر نکرده است؛ که واحدهای فراوری‌کننده میگو، باید میگوی پرورش‌یافته را به قیمت روز خریداری کنند.

«یداله خلفی» رئیس هیئت مدیره شرکت بین‌الملل «نفیس کوثر دریا» نیز در این میزگرد گفت: این شرکت از سال 1390 در بخش فراوری و بسته‌بندی آبزیان دریایی مشغول به فعالیت بوده و دارا بودن دستگاه تولید سوریمی (گوشت پالایش شده ماهى که بدون پوست و استخوان و بدون بو) به عنوان تنها شرکت تولید کننده سوریمی در ایران یکی از ویژگی‌های آن است.

وی در تشریح اهمیت استفاده فراگیر و درست از دستگاه تولید سوریمی ادامه داد: با استفاده از دستگاه تولید سوریمی، می‌توان حدود 80 قلم محصول نهایی را در بازار بر پایه گوشت ماهی تولید کرد که این تحولی در صنعت آبزیان دریایی و بالا بردن سرانه مصرف آبزیان دریایی در کشور خواهد بود.

‌رئیس هیئت مدیره شرکت «نفیس کوثر دریا» با تاکید بر اینکه باید قیمت مواد اولیه تثبیت شود، افزود: در حال حاضر صیادان ماهی و میگو را با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسانند و ‌این امر در سود و زیان تولیدکنندگان فراورده‌های آبزیان تاثیر مستقیم دارد.

خلفی ادامه داد: در حالی دولت برای فروش فراورده‌های آبزیان قیمت دستوری تعیین‌کرده که صیادان با توجه به شرایط دریا،‌ ماهی و میگو را با قیمت متفاوت به فروش می‌رسانند که در این میان به دلیل خرید با تناژ بالا،‌ اندکی تغییرات قیمت در مواد اولیه، تاثیر بالایی بر بهای تمام شده محصولات نهایی بازار دارد.

وی اظهار کرد: عدم ثبات قیمت مواد اولیه باعث زیان تولیدکنندگان شده است.

وی با اشاره به عدم بروزرسانی قیمت فراورده‌های آبزیان گفت: در حالی از تیرماه سال جاری ( 1401)  قیمت فروش میگو تغییر نکرده است؛ که واحدهای فراوری‌کننده میگو، باید میگوی پرورش‌یافته را به قیمت روز خریداری کنند.

‌رئیس هیئت مدیره شرکت «نفیس کوثر دریا» معتقد است: همه این‌ها در حالی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران به ویژه کلان‌شهرهایی همچون تهران به چالش جدی برای تولیدکنندگان تبدیل شده‌ اند. به طوری که این فروشگاه‌ها برای عرضه محصولات در قفسه‌های فروشگاه‌ها تا سقف 40 تا 45 درصد از تولیدکنندگان آبزیان تخفیف می‌گیرند.

وی اظهار کرد: سازمان شیلات یا اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران می‌توانند مواد اولیه تولیدکنندگان را تامین کرده و سپس محصول نهایی را از آنها خریداری کنند و آن را به فروش برسانند. در این شرایط علاوه بر ثبات قیمت در بازار، سه حلقه تولیدکننده، سازمان شیلات ایران و مصرف کننده سود خواهند کرد.

خلفی با بیان اینکه باید مراکزی تخصصی برای فروش محصولات آبزیان به ویژه در شهرهای بزرگ در نظر گرفته شود،‌ عنوان کرد: سازمان شیلات ایران با در نظر گرفتن مراکز تخصصی فروش، می‌تواند برای عرضه مستقیم و جذاب و درست محصولات شیلات کمک خوبی به تولیدکنندگان و ارتقای مصرف سرانه آبزیان به عنوان منبع پروتئینی سالم و مفید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز