خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سپهرسفر ماکو؛

کبود ناوگان هوایی باعث افزایش قیمت بلیط شده است/ لزوم توجه دولت به صنعت گردشگری+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۹۴۹

مدیرعامل شرکت سپهرسفر ماکو با بیان اینکه در کشور کبود ناوگان هوایی وجود دارد، اظهار کرد: کبود ناوگان هوایی باعث افزایش نرخ بلیط‌ها شده و شرکت‌های هواپیمایی بدون توجه به نرخ انجمن سازمان هواپیمایی کشور تعیین قیمت می کنند. در حال حاضر بلیط هواپیما با سختی و با هزینه بالا به دست می آید.

شاوردی در گفت‌وگو با ایلنا از افزایش قیمت تورهای نوروزی خبر داد و گفت: دولت سعی دارد دست در جیب مردم کند و این امر باعث شده قیمت تورهای نوروزی تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. این در حالی است که در سال جاری بیش ۵ بار قیمت بلیط افزایش داشته است.

وی ادامه داد: نوسانات نرخ ارز نیز باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما شده و شرایط را برای برنامه ریزی تورها سخت کرده است.

وی با اشاره به اهمیت ثبات قیمت در صنعت گردشگری بیان کرد: شهر باتمان در ترکیه به یک مقصد گردشگری تبدیل شده و دولت این کشور برای جذب گردشگران ایرانی عنوان کرده تا ۲ سال قیمت هتل ها را تغییر نخواهد داد تا از این طریق صنعت گردشگری خود را رونق دهد. این در حالی است که در ایران نمی توان برای یک هفته قیمت تور خود را ثابت نگه داشت.

مدیرعامل شرکت سپهرسفر ماکو با بیان اینکه دولت باید به بخش گردشگری توجه ویژه‌ای کند، عنوان کرد: صنعت گردشگری می تواند جایگزین مناسبی برای صادرات نفت باشد به طوری که مقام معظم رهبری همواره بر رونق صنعت گردشگری تاکید بسیاری کرده اند. اما متاسفانه در عمل مشاهده می کنیم که هیچ تلاشی برای رونق و توسعه صنعت گردشگری، این صنعت جذاب و ارزآور و کارآفرین نمی شود. به نظر می رسد دولت باید خیلی بیش از اینها به صنعت گردشگری توجه کرده و مشکلات پیش روی فعالان صنفی حوزه گردشگری را به حداقل برساند.

وی با بیان اینکه در کشور به بخش گردشگری اهمیت چندانی داده نمی‌شود، گفت: ایران دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری است که می‌تواند صنعت گردشگری را در کشور و حتی در عرصه بین المللی رونق دهد و باعث رونق اقتصاد و ارزآوری شود. اما متاسفانه در این مورد هم شاهد کم کاری ها در مکان های گردشگری مانند عدم زیرساخت های لازم و عدم تبلیغات موثر، کبود ناوگان های حمل و نقل عمومی و ... هستیم. دنیا از صنعت گردشگری به اقتصاد پایدار،‌ پویا و ارزآور رسیده است و ایران همچنان درگیر مشکلات ریز و درشت صنعت گردشگری است. مشکلاتی که برخی از آنها به راحتی و تصمیم قاطع مسئولان به حداقل خواهد رسید؛ اما متاسفانه هیچ تصمیم مثبتی برای کاهش مشکلات گرفته نمی شود.

شاوردی معتقد است: یکی از  پتانسیل های مهم گردشگری در هر کشوری، مناطق آزاد است که در ایران با وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دلیل مشکلات عنوان شده جذب گردشگرجذابیت لازم را ندارد. جزیره کیش یک استثنا در مناطق آزاد است که آن هم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

ماکو دارای موقعیت سوق الجیشی است

مدیرعامل شرکت سپهرسفر ماکو در خصوص معرفی این شرکت گفت: شرکت سپهرسفر ماکو از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را با شرکت سپهران در منطقه آزاد ماکو آغاز کرد و در ادامه راه با همکاری شرکت های آتا، سپهران، پارس ایر پروازهای ماکو را انجام می‌دهد. در حال حاضر ۲ پرواز در روزهای شنبه و چهارشنبه به ماکو انجام می‌شود  که طی مکاتبات صورت گرفته قرار است پروازها افزایش پیدا کند. همچنین شرکت سپهرسفر ماکو کلیه خدمات هندلینگ فرودگاه بر عهده دارد.

وی با اشاره به مساعدت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در سال ۹۷ طی قرارداد ۳ جانبه بین شرکت سپهرسفر ماکو، هواپیمایی تابان و منطقه آزاد ماکو امضا شد تا پروازهای این منطقه افزایش پیدا کند، خوشبختانه در این راه مدیرعامل منطقه آزاد ماکو مساعدت و همکاری های خوبی دارد که از این تریبون از همکاری وی و معاونین و مدیران منطقه آزاد ماکو کمال تشکر را دارم.

شاوردی با اشاره به موقعیت سوق الجیشی ماکو عنوان کرد: منطقه آزاد ماکو با ۳ کشور هم مرز بوده و دو کشور شامل نخجوان و ترکیه جزو بازارهای هدف برای اعزام توریست به شهر مشهد و نجف  هستند. این امر باعث شده پروازها به این مقاصد افزایش پیدا کند.

وی در خصوص پروازها شرکت سپهرسفر ماکو گفت: در حال حاضر از مبدا تهران به شهرهای ماکو، کیش، شیراز، مشهد پرواز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پروازها از ماکو به کیش، شیراز و نجف نیز در دست بررسی است.

شاوردی یکی از مشکلات پروازهای ماکو را کمبود سوخت و لایتینگ عنوان کرد و افزود: پرواز تهران- ماکو به دلیل کبود سوخت  با ۷صندلی خالی انجام می‌شود. این در حالی است که هزینه آن را به شرکت ایرلاین پرداخت می‌ کنیم. این امر باعث شده ۸۰۰ میلیون تومان ضرر به این شرکت وارد شود.

 وی ادامه داد: نبود روشنایی مناسب نیز در فرودگاه ماکو باعث شده پروازها در زمان خاص و ساعت‌هایی که نور طبیعی وجود دارد انجام شود.

مدیرعامل شرکت سپهرسفر ماکو با اشاره به هزینه های تحمیلی برای این شرکت گفت: بسیاری از هزینه هایی که این شرکت انجام ‌میدهد وظیفه منطقه آزاد ماکو است که تا کنون سازمان منطقه آزاد مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد. امیدواریم با مساعدت و همکاری خوبی که شاهد آن هستیم این مشکل مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت سپهرسفر ماکو با اشاره به جشنواره زمستانی در‌ ماکو گفت: از شرکت سپهرسفر ماکو برای معرفی جاذبه های گردشگری منطقه آزاد ماکو و ارس دعوت شد. خوشبختانه روئسای دفاتر گردشگری کشور به همراه خبرنگاران از جشنواره ماکو  در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ بهمن بازدید کردند و این جشنواره به نحوه احسن برگزار شد که امیدواریم این بازدیدها در زمان بهتر و فرصت بیشتر در اختیار روئسای دفاتر گردشگری و خبرنگاران داده شود تا با بازدید از مکان های گردشگری بتوانند به جذب بیشتر گردشگر به منطقه آزاد ماکو و ارس کمک شایانی شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز