خبرگزاری کار ایران

بی‌توجهی مسئولان به مشکلات تولیدکنندگان محصولات کشاورزی امنیت غذایی کشور را با خطر مواجه خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۹۷۵

مدیرعامل شرکت سروستان پاک ایرانیان زعیم گفت: سه وزارت اقتصاد، کشاورزی و صمت برای حل مشکل انتقال پول به کمک بخش خصوصی بیایند.

به گزارش ایلنا، محمد زعیم مدیرعامل شرکت سروستان پاک ایرانیان زعیم و رئیس هیئت مدیره شرکت سم آوران فلات سبز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص فعالیتهای این شرکت گفت: در این مجموعه ۵۵ سبد نهاده‌های کشاورزی با هدف تاکید و توجه بر کیفیت و قیمت تولید می‌شود همچنین در بخش بازرگانی نیز سم‌،  کود آماده مصرف و نیز تکنولوژی مورد نیاز کارخانجات را به منظور تکمیل سبد کالایی وارد می‌کنیم‌.

وی چالش در انتقال پول را یک‌معضل برای تمام بازرگانان کشور دانست و افزود: همواره سعی می‌شود تا روشهای مختلفی را برای انتقال پول در نظر بگیریم که این مسئله موجب افزایش هزینه‌های انتقال پول و  افزایش هزینه تمام شده محصول می‌شود‌. بنابراین این مسئله باید به صورت جدی توسط وزارت اقتصاد، وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی و با حضور نماینده بخش خصوصی و با طرح مشکلات تولید کنندگان و بازرگانان حل شود.

مدیرعامل شرکت سروستان پاک ایرانیان زعیم با اشاره به واردات ۸۵ درصدی مواد اولیه مورد نیاز این صنعت، گفت: بنابراین اگر واردات مواد اولیه با چالش همراه باشد تولید نیز با چالش همراه خواهد بود و توجه دارید که چالش در تولید کود کشاورزی به معنای تهدید امنیت و سلامت غذایی کشور است.

زعیم با اشاره به تولید و ارائه خدمات به صورت استراتژیک توسط این مجموعه، گفت: اگر مقدار این تولید کم شود و یا سلامت آن با خطر مواجه باشد هزینه‌های سربار ان برعهده دولت خواهد بود و دولت باید هزینه‌های درمان و واردات محصول نهایی که امروز توان تولید ان را داریم بپردازد. همچنان که در سالهای اخیر شاهد واردات محصولات استراتژیک گندم، برنج و ذرت، با وجود برخورداری از خاک، دانش و نهاده‌های لازم برای کشت این محصولات هستیم.

مدیرعامل شرکت سروستان پاک ایرانیان زعیم گفت: نوآوری لازمه تصاحب بازار است و سرمایه در گردش لازمه نوآوری، بنابراین هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند که در خط تولید نوآوری نمی‌کند اما میخواهد بازار را تصاحب کند. چراکه تجهیزات به مرور فرسوده می‌شود و برای به روز بودن و همراهی با تکنولوژی و افزایش راندمان تولید نیاز به سرمایه در گردش است. بنابراین موسسات پولی و مالی باید در کنار تولید قرار گیرند و تسهیلاتی با تنفس و بازگشت طولانی به تولیدکننده ارائه دهند. تولیدکنندگان باید سرمایه خود را تامین کند و از این میان آن حقوق و دستمزد و نوآوری و تحقیق و توسعه را جدا کند بنابراین در ادامه پولی برای سرمایه‌گذاری و گسترش کار خود نخوادهد داشت. بنابراین تقاضا داریم بخش دولتی به کمک بخش خصوصی بیاید و آنها را حمایت کند.

زعیم افزود: درحال حاضر قشری آسیب پذیرتر از تولیدکننده نداریم و تولید کننده‌ای که بخواهد به فکر گسترش کار‌ خود باشد نداریم یا کم داریم. زیرا او ضریب سوخت و بازگشت سرمایه، احتمال از بین رفتن تجهیزات و غیره... را در نظر می‌گیرد و متاسفانه مجموع این ضرایب در کشور ما اعداد خوبی نیست. بنابراین اغلب صاحب سرمایه علاقه‌ای به ایجاد و گسترش کسب و کار خود ندارد به جز معدودی از تولیدکنندگانی که به دلیل عرق ملی خود به تولید ادامه می‌دهند.

مدیرعامل شرکت سروستان پاک ایرانیان زعیم درخصوص کیفیت کودهای وارداتی نیز گفت: تامین و تضمین کیفیت و آنالیز و تدارک یک کالای وارداتی بر عهده بازرگان است،‌ بنابراین هرچقدر که او در این زمینه درست‌ عمل کند کالای وارداتی با کیفیت‌تر خواهد بود. در زمینه نهاده‌های کشاورزی فیلترها بر روی کالاهای وارداتی بسیار بیشتر از کالاهای تولیدی است در نتیجه احتمال بی‌کیفیتی و تقلب در آنها بسیار کمتر است.

وی درخصوص افزایش قیمت کودهای کشاورزی نیز گفت: در فصل گذشته تغییر نرخ ارز و تورم موجود در کشور موجب افزایش 60 درصدی کالاهای وارداتی شده است. در نتیجه این افزایش قیمت درنهایت به صورت غیرمستقیم در سفره‌های مردم تاثیرگذار خواهد بود بنابراین تقاضا داریم تا در این راه دولت به کمک بازرگانان بیاید و با تامین ارز با نرخ کمتر هزینه واردات کودهای شیمیایی را کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز