خبرگزاری کار ایران

عبدالملکی می‌تواند کلید حل مشکلات مناطق آزاد باشد/ ثبات مدیران ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۳۶۶

امروز دیگر زمان آزمون و خطا و تغییرات مدیریتی نیست؛ وزیر اقتصاد بگذارد دانش و جوانی عبدالملکی در مناطق آزاد به بار بنشیند و ثمر دهد و عبدالملکی نیز اجازه دهد مدیران مناطق برنامه‌های راهبردی خود را با تکمیل نقشه راه‌های علمی و ثمربخش تعقیب کنند و به سرانجام برسانند.

مرتضی بلوکی- کارشناس رسانه: مشکلات و کاستی‌های مناطق آزاد بسیار است؛ ساکنان این مناطق، فعالان اقتصادی و همه آن‌هایی که از دور یا نزدیک دستی بر آتش دارند به این مشکلات وقوف دارند؛ این مشکلات اما راه حل دارد و این راه حل چیزی نیست جز اجرای دقیق و پیگیرِ سیاست‌های توسعه‌ای مناطق آزاد.

به گمان فعالان اقتصادی، آقای حجت عبدالملکی به عنوان دبیر جدید مناطق آزاد اقتصادی، توان حل این معضلات را دارد؛ ایشان با شناختی که از اقتصاد و نظام کلی چرخش سرمایه‌دارد و با بهره گیری از رهیافت‌های اقتصاد دانش بنیان، می‌تواند در میان مدت و بلندمدت مشکلات و ضعف‌های مناطق آزاد کشور را برطرف کند و شکوفایی و رونق برای این مناطق به ارمغان بیاورد. اما کلید رسیدن به توفیقات، اول، ثبات مدیریتی و دوم، داشتن نقشه راه مدون و برنامه ریزی دقیق است.

جزیره کیش را به عنوان قطب اقتصادی و گردشگری کشور مثال بزنیم؛ آقای کشاورز به عنوان مدیرعامل این جزیره، در مدتی کوتاه توانسته رضایت نسبی کیشوندان و فعالان عرصه اقتصاد را جلب کند اما همه چیز به ثبات مدیریتی و امنیت تداوم اصلاحات بستگی دارد؛ اگر بگذارند ایشان و تیم مدیریتی ایشان کار کند، در چند ماه منتهی به پایان سال می‌توانیم شاهد شکوفایی نسبی جزیره و دستیابی به اهداف کوتاه مدت اقتصادی باشیم.

بنابراین آقای عبدالملکی که هم جوان است و هم با کارآفرینی و مدیریت اقتصادی به خوبی آشنا، بهتر است بداند که تغییر مدیریت در این چندماهه تا آخر سال، مثل سهم مهلک می‌ماند؛ تغییرات مدیریتی لازم نیست، بایستی فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، مدیریت فعلی حفظ شود و اصول اقتصاد دانش بنیان در کیش جامه‌ی عمل بپوشد.

آمد و رفت مدام مدیران، طرح‌های اقتصادی بسیار را در مناطق آزاد ناکام گذاشته است؛ امروز دیگر زمان آزمون و خطا و تغییرات مدیریتی نیست؛ وزیر اقتصاد بگذارد دانش و جوانی عبدالملکی در مناطق آزاد به بار بنشیند و ثمر دهد و عبدالملکی نیز اجازه دهد مدیران مناطق برنامه‌های راهبردی خود را با تکمیل نقشه راه‌های علمی و ثمربخش تعقیب کنند و به سرانجام برسانند.

حرف آخر اینکه؛ سعید محمد مدیری توانمند بود و برنامه برای مناطق آزاد داشت اما نماند؛ بگذارند عبدالملکی جوان بماند و ایشان نیز جناح بازی و روابط جناحی را کنار بگذارد و بگذارد مدیران مدیریت کنند و از عزل و نصب برکنار باشند؛ اگر ثبات مدیریتی باشد، کیش طلوعی تازه خواهد داشت، سایر مناطق آزاد کشور نیز بی‌تردید به سمت رونق و شکوفایی می‌روند…

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز