خبرگزاری کار ایران

کارآفرین اجتماعی درسمینار انگیزه، خلاقیت وتولید:

در عرصه صنعت و تولید ، کاری بکنیم که برای آیندگان بماند

کد خبر : ۱۳۲۰۵۸۴

سمینار آموزشی " انگیزه، خلاقیت وتولید" شرکت ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، بارش برف و سفید پوش شدن فضای ذوب آهن اصفهان در یک نمایش خلاقانه از طبیعت زمستانه در بیستم دی ماه سال جاری همراه شد با برگزاری سمیناری آموزشی " انگیزه، خلاقیت وتولید" در تالار آهن روابط عمومی شرکت.

در این سمینار یک روزه آموزشی که توسط مدیریت های آموزش و توسعه منابع انسانی، روابط عمومی و گرو ه های اندیشه ورز حوزه مقاومت بسیج شهید تند گویان ، با حضور جمعی از همکاران و بسیجیان شرکت برگزار شد، دکتر علیرضا نبی کارآفرین اجتماعی، مدیر عامل کارخانجات گروه تولیدی زیتون و موسسه خیریه نبی به مباحث انگیزه، خلاقیت و تولید پرداخت  و به تجربیات شخصی خود در این زمینه ها اشاره کرد .

وی در این سمینار با بیان نقش مهم ذوب آهن اصفهان در رشد و توسعه صنعت و اشتغال زایی گفت: تعدادی قابل توجهی از هموطنان از سال۱۳۴۶ این شرکت را پایه گذاری کردند و زمینه اشتغال نسل های بعدی را فراهم نمودند. بنابر این ما هم باید در شرایط حاضر کاری بکنیم که بر ای آیندگان بماند و خیر و برکت داشته باشد.

وی خطاب به همکاران ذوب آهنی گفت: ذوب آهن متعلق به شما و کشور است و شایسته است با خلاقیت و پشتکار همه کارکنان شرایطی فراهم شود تا به سودآوری برسد.

وی افزود: اندیشه ها را مغز و انگیزه ها را قلب انسان ها تولید می کنند و ما صنعتگران و تولید کنندگان باید تغییر را از خود شروع کنیم.

دکتر نبی بسیاری از مشکلات کشور را ناشی از مدریت نادرست منابع انسانی و الهی دانست و گفت: متاسفانه  تعدادی از مدیران ما بجای کارکردن، حفظ میزشان مهمتر است و این مشکل اساسی رشد و پیشرفت می باشد.

دکتر علیرضا نبی متولد ۱۳۴۷ مشهد، کارآفرین نمونه کشورمان، دارای دکترای اقتصاد با گرایش منابع انسانی از دانشگاه مالزی بوده و سابقه زندگی و فعالیت در چند کشور خارجی را دارد. به گفته خودش زندگی و کار را با مشاغلی مانند روزنامه فروشی، واکس زدن کفش و .... شروع کرده و به لحاظ زندگی فقیرانه خانوادگی، آجر به شکم بسته، زجردیده، گرسنگی کشیده و فقر را با پوست و استخوان خود چشیده است. در این مسیر زندگی علیرضا نبی تغییر می‌کند، به دانشگاه می‌رود، تحصیلات عالی را ادامه می‌دهد و به جایی می‌رسد که با ابتکار، خلااقیت و تولید، دست هموطنانش را می گیرد.

وی می گوید خیلی سخت کار می‌کردم؛ خیلی سخت! هیچ‌وقت هم ناامید نشدم و قبول نکردم که نمی‌شود. کمک و نیکوکاری های اوآن‌ قدر خلاقانه است که هر خواننده و شنونده‌ای را به شگفتی وامی‌دارد.

علیرضا نبی، بعد از احداث اولین کارخانه‌ خود ، تنها شرط ورود کارگران را به این که شخص "سوء سابقه" داشته باشد! محدود می‌کند و در واقع فقط کسانی را به کار می‌گیرد که پیش از این سابقه و جرم داشته‌اند، درد و بدبختی کشیده‌ باشند و هیچ جای دیگر به آنها اعتماد نکرده ‌باشند.  از این رو،کارکنان کارخانجات وی عموماً معتادان پاک شده، سارقان و ... هستند . همچنین اقشار گرانقدری همچون زنان سرپرست خانوار و دیگر طبقات فقیر و آسیب دیده نیز در این بین حضور دارند.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز