خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از دانشگاه علم و صنعت:

به زودی تفاهم نامه همکاری بین سایپا و دانشگاه علم و صنعت امضا خواهد شد/ جوان سازی نیروهای مهندسی و کیفی سایپا با جذب نیروهای متخصص از دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۹۵۵

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه جمعی از معاونین و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن بازدید از پژوهشگاه خودرو دانشگاه علم و صنعت، در نشستی صمیمانه با هیات رئیسه این دانشگاه در خصوص ایجاد شرایط همکاری و بهره مندی از توان علمی دانشگاه در پیشبرد برنامه های صنعت خودرو و گروه سایپا گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از معاونین و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن بازدید از پژوهشگاه خودرو دانشگاه علم و صنعت و آشنایی با توان آزمایشگاهی و تحقیقاتی این دانشگاه، در نشستی صمیمی با حضور رئیس و معاونان آن حاضر و در خصوص نحوه تعامل بیشتر گروه خودروسازی سایپا و دانشکده خودرو این دانشگاه به تبادل نظر پرداختند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از  امکانات پژوهشگاه خودرو با بیان اینکه اسم دانشگاه علم و صنعت بسیار با معنا نام گذاری شده چرا که علم و صنعت را توامان دارد گفت: اولین دانشکده خودرو در سطح خاورمیانه در این دانشگاه ایجاد شده و بسیاری از موضوعات از طراحی خودرو تا ساخت قطعات متعدد در دانشکده خودرو انجام شده است.

او با بیان اینکه اعتقاد داریم که دانشگاه ها مراکز دانش بنیان هستند، افزود: به دنبال همکاری با دانشگاه هایی هستیم که توان علمی در حوزه صنعت خودرو دارند و در برگزاری این نشست که با استقبال خوب دانشگاه همراه بود، جلسه ای با هیات رئیسه دانشگاه و ریاست دانشکده خودرو برگزار کردیم و امیدواریم که تا یک ماه آینده موضوعات این جلسه به تفاهم نامه و بعد از آن به چندین قرارداد اجرایی فی ما بین تبدیل شود.

تیموری افزود: دانشگاه علم و صنعت زیرساخت های آزمایشگاهی خوبی دارد و مدرن ترین دستگاه تست دینائومتر موتور را داراست که تعداد کمی از این دستگاه در ایران وجود دارد. امکانات ازمایشگاهی در سایر دانشکده های این دانشگاه هم وجود دارد و انتظار داریم در قرارداد دوجانبه بتوانیم از دستگاه های تست و مراکز آزمایشگاهی این دانشگاه استفاده کنیم.

او تاکید کرد: متوسط تجربه نیروی انسانی سایپا در حوزه فنی و مهندسی به 25 سال رسیده و در این خصوص از دانشگاه انتظار داریم که در جوان سازی نیروهای مهندسی، فنی و کیفی به ما کمک کند تا بتوانیم نیروهای متخصص را جذب و سیستم فنی خود را جوان کنیم.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در حوزه قطعه سازی هم تمایل داریم که در صورت وجود ایراد در قطعات مصرفی که در زنجیره تامین وجود دارد با دانشگاه قرارداد ببندیم و دانشگاه با بهره گیری از نیروهای متخصص خود و همکاری با کارشناسان گروه سایپا قطعاتی که در زنجیره تامین نیاز به بهبود دارند را  ارتقا دهند.

او تصریح کرد: بعد از انعقاد قرارداد با دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشگاه علم و صنعت به عنوان دومین دانشگاهی است که قرارداد همکاری با گروه سایپا را خواهد داشت.

همچنین دکتر محمد حسن شجاعی فرد رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه همیشه دنبال ایجاد ارتباط قوی با صنعت است و امروز بر اساس پیشنهاد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بازدیدی از پژوهشگاه خودرو و جلسه ای با هیات رئیسه دانشگاه انجام شد.

او افزود: این نشست ها زمانی مفید است که به عمل بیانجامد و با توجه به پیگیری موضوع از سمت گروه سایپا به نظرم این کار اجرایی مشترک، عملیاتی خواهد بود.

 شجاعی فرد افزود: در این جلسه پیشنهاد خوبی مطرح شد و قرار شد در مدت سه هفته آینده تفاهم نامه ای مشترک و زمان دار برای اجرای پروژه هایی که از قبل تعریف می شود فی مابین سایپا و دانشگاه علم و صنعت امضا شود و ارتباط قوی تری بین گروه خودروسازی سایپا و پژوهشگاه خودرو دانشگاه علم و صنعت صورت پذیرد.

او با بیان اینکه تا زمانی که نگاه صنعت به فناوری دانشگاه نباشد فناوری ایجاد شده برای صنعت ماندگار نیست، گفت: پژوهشگاه خودرو دانشگاه علم و صنعت، تاکنون چندین پروژه مهم که از سمت وزارت صمت و سازمان استاندارد در حوزه های کنترل کیفیت، شبیه سازی و تست موتور خواسته شده را به خوبی انجام داده و به نوعی این دانشکده، در حوزه خودرو، هاب دانشگاه های دیگر قرار گرفته و قطعا در همکاری با سایپا هم امکان انجام کارهای مهم و خاص را دارا هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز