خبرگزاری کار ایران

خرید اقساطی خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۷۴۴

با گذر زمان و افزایش غیر قابل کنترل قیمت خودروها بسیاری از افراد از خرید خودروهای دلخواه خود محروم شدند. جوانانی که قصد داشتند برای بار اول ماشین خود را داشته باشند یا افرادی که قصد خرید ماشین بهتر را داشتند با افزایش ناگهانی قیمت ها به درهای بسته ی ناامیدی برخورد کردند. اما ما به شما میگوییم که شما به راحتی میتوانید ماشین دار شوید، حتماً میپرسید چگونه؟ با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

در شرایطی که شما بودجه خرید خودرو را ندارید خرید اقساطی خودرو میتواند پیشنهادی ویژه برای شما باشد در ادامه این مطلب ما بررسی شرایط خرید اقساطی خودرو خواهیم پرداخت.

­برای آگاهی دقیق تر از میزان پیش پرداخت و تعداد اقساط و میزان اقساط هر خودرو، از لینک زیر کمک بگیرید:

شرکت های خودرو سازی هر از چند گاهی پیشنهاد فروش اقساطی برخی از خودروهای خود را اعلام میکنند که این طرح (طرح خرید اقساطی) خودروها دارای دو اشکال بزرگ است: یکی از بزرگترین ایرادات طرح خرید اقساطی خودروها این است که این طرح فقط مختص خودروهای صفر است. از دیگر اشکالات این طرح میتوان به سود بالای خرید اقساطی خودروها اشاره کرد.

همانطور که میدانید خرید اقساطی خودروها دارای شرایطی است که لازم است شما به عنوان خریدار از تمام آن شرایط مطلع باشید و شما باید با توجه به شرایط خود، سلیقه و در آمدتان نسبت به خرید اقساطی خودروی مورد نظر خود اقدام کنید.

در ادامه به بررسی نکات قابل توجه برای خرید اقساطی خودروهای ایرانی، چینی، خارجی اشاره خواهیم کرد.

نکات خرید اقساطی خودروهای چینی

در بازار خودروهای ایران همیشه خودروهای چینی خوش درخشیده اند، در این میان سرمایه گزاران چینی هم از علاقه ی خریداران ایرانی به خرید اقساطی خودروهای چینی خب دارند و به همین علت بسیاری از خودروهای خود را برای فروش اقساطی معرفی کرده اند، از جمله شرکت هایی تسهیلات خرید اقساطی خودروهای چینی را عرضه میکند میتوان به شرکت مدیران خودرو اشاره کرد.

اگرچه خودروهای چینی در ابتدای عرضه به کشور طرفدار آنچنانی نداشتند اما با گذر زمان پس از افزایش کیفیت خودروهای چینی و کارایی این خودروها و  قیمت تقریباً مناسب خودروهای چینی، علاقمندان به خرید خودروهای چینی هم افزایش یافتند.

در بخشنامه ی فروردین 1401 از جمله خودروهای چینی که در دسته ی تسهیلات خرید اقساطی خودروهای چینی قرار میگیرند به شرح ذیل هستند:

ایکس 22، ایکس 22 پرو و ایکس 33 از خودروهای  MVMو آریزو 6 و تیگو 7 از خودروسازی چری که در همان بخشنامه ذکر شده است که تا اقساط 60 میتوانید نسبت به خرید اقساطی خودروهای چینی اقدام کنید.

نکات خرید اقساطی خودروهای مونتاژی

پس از علاقمندی خریداران ایرانی به خرید اقساطی خودروهای چینی، شرکت های خودروسازی مونتاژ کار هم تسهیلات خرید اقساطی خودروهای مونتاژی را در دستور کار خود قرار دادند. با افزایش قیمت خودروها و ممنوعیت واردات خودرو، قیمت خودروهای مونتاژی هم سر به فلک کشیدند، با این حال برخی از شرکت های مونتاژی از جمله شرکت های ایران خودرو و سایپا و همچنین شرکت مدیران خودرو تعدادی از خودروهای خود را همچون خودروهای X33، انواع پژو ها را برای فروش اقساطی عرضه کرده اند.

نکات خرید اقساطی خودروهای وارداتی

خودروهای وارداتی نیز همچون خودروهای چینی و مونتاژی از جمله خودروهایی هستند که این روز ها در میان خریداران ایرانی جایگاه مناسبی دارند. در این میان شرکت MVM طرح خرید اقساطی خودروهای وارداتی را در دستور کار خود قرار داده است و از جمله این خودروها که برای فروش اقساطی خودروهای وارداتی در نظر گرفته شده اند میتوان به خودروهای  تیگو 7،  x55,x22, و آریزو 5 اشاره کرد. این خودروها در اقساط دوازده ماه،  36 ماهه، 48 ماهه به فروش خواهند رسید.

مزایا و معایب خرید اقساطی خودرو

هر طرح قابل اجرایی هنگام بررسی دارای مزایا و معایبی است، خرید اقساطی خودروها نیز از این مسئله مستثنی نیست. از جمله مزایای خرید اقساطی خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید خودروهای اقساطی به شما این امکان را میدهد که در عین استفاده از خودرو، برنامه و زمان کافی برای پرداخت اقساط خودرو در آینده داشته باشید.

از طرفی دیگر شما میتوانید با شرکت مورد نظر در ارتباط با نحوه پرداخت اقساط مطابق با نحوه دریافت حقوق خودتان مذاکره کنید و تعداد اقساط را تعیین کنید.

هنگام خرید اقساطی خودرو زمان عقد قرارداد تا تحویل خودرو کوتاه است و خیلی راحت میتوانید پس از عقد قرارداد خودرو را تحویل بگیرید. این درحالی است که اگر خودرو را به صورت نقد و مستقیم از شرکت بخرید بسیار طولانی تر به دست شما خواهد رسید.

اگرچه خرید اقساطی خودرو دارای مزایای بسیاری است اما دارای معایبی نیز میباشد از جمله معایب خرید اقساطی خودرو میتوان موارد زیر را ذکر کرد:

سودی که در طول مدت پرداخت اقساط چند ساله داده میشود بسیار بیشتر از قیمت واقعی خودرو است.

در صورت عدم پرداخت حتی یک قسط خودرو به نام شما نخواهد شد.

خرید اقساطی خودرو سبب میشود که شما هزینه های بیشتری را متحمل شوید از جمله این هزینه ها میتوان به هزینه بیمه بدنه اشاره کرد.

همانطور که میدانید امروزه خودروها که دستخوش نوسانات قیمت هستند و بسیاری از افراد نیز توانایی خرید این خودروها را ندارند، در چنین شرایطی شرکت های خودروسازی داخلی نیز پیشنهاد خرید اقساطی خودروهای ایرانی، خرید اقساطی خودروهای خارجی و خرید اقساطی خودروهای چینی را میدهند و لازم است شما به عنوان خریدار از شرایط و نحوه خرید اقساطی خودروها مطلع باشید. در ادامه شما را با شرایط و نکات خرید اقساطی خودرو ها آشنا خواهیم کرد.

نکات خرید اقساطی خودرو های ایرانی

همانطور که میدانید خودرو یکی از نیازهای اساسی هر فرد میباشد و از آنجا که خرید خودروهای مرغوب ملزم به هزینه های بسیار زیاد است؛ ممکن است شما توان پرداخت کامل هزینه ی خرید خودرو نباشید از این رو به خرید اقساطی خودرو رو می آورید. لازم است هنگام خرید اقساطی خودرو ها نکاتی را در نظر داشته باشید. در ابتدا لازم است بدانید که در خرید اقساطی خودرو سه رکن جامعه تأثیر گذار خواهند بود که شامل بانک ها، شرکت های خودرو سازی و لیزینگ میباشد. موسسات لیزینگ در واقع شرکت هایی هستند که واسطه ی فروش کالا های مختلف هستند و خودرو نیز یکی از کالاهایی است که شرکت های لیزینگی با توجه به نوسانات قیمتی و شرایط ارز کشور میتوانند سود بسیار زیادی از واسطه شدن در خرید اقساطی خودروها کسب کنند.

خرید اقساطی خودرو

لازم است در خرید اقساطی خودرو موارد زیر را رعایت کنید تا دچار مشکلات مختلف نشوید.

تشخیص شرکت درست و مناسب برای خرید اقساطی

در خرید اقساطی خودرو نکته اول این است که حتماً شرکت مناسب و مورد نظر خود را انتخاب کنید. انتخاب شرکت مورد نظر شما باید با توجه به شرایط خودتان که برای پرداخت اقساط دارید و همچنین نوع ضمانت شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که شما شرکت درست و مناسبی را انتخاب کنید. در چنین شرایطی که شما شرکت را بر اساس توان باز پرداخت خود انتخاب کنید و در انتخاب شرکت دقت کنید و عقد قرارداد را به درستی انجام دهید، قیمت خرید خودرو پیش از تحویل خودرو دچار تغییر نخواهد شد. از جمله شرکت هایی که شما میتوانید نسبت به خرید اقساطی خودرو های ایرانی در آن ها اقدام کنید شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا است. همچنین در برخی موارد شما میتوانید برای خرید اقساطی خودرو های مونتاژ از شرکت ایران خودرو کمک بگیرید.

بررسی دقیق شرایط تحویل اقساطی خودروها

شرکت های ذکر شده در بخش بالایی به  طرق مختلف نسبت به فروش اقساطی خودروهای مونتاژی و فروش اقساطی خودروهای ایرانی اقدام میکنند. لازم است که شما به عنوان خریدار پس از تعیین و انتخاب شرکت معتبر و مناسب به شرکت مربوطه مراجعه کنید و قراردادی که شرکت در اختیار شما قرار میدهند را با دقت بخوانید و پس از اطلاع از تمام شرایط از جمله نحوه ی تحویل و تعداد اقساط نسبت به خرید اقساطی خودروی مورد نظر خود اقدام کنید.

در بسیاری از موارد خرید اقساطی خودروها به این صورت است که شما باید نصف مبلغ خرید خودرو را به صورت پیش پرداخت، پرداخت کنید و مابقی را به صورت قسطی بپردازید. به طور کلی ممکن از تحویل خودرو بین 3 تا 4 سال طول بکشد و در این مدت سند به نام وی نخواهد بود. لازم به ذکر است که شرکت های خودرو سازی با فروش اقساطی خودروها حدود 15 تا 25 درصد سود خواهند برد و خودرو را دست کم دو برابر قیمت واقعی آن به شما تحویل خواهند داد.

سند زدن خودروهای اقساطی به دو صورت انجام میپذیرد: 1. سند با چک و یا سفته و به شرط تملیک به نام خریدار زده خواهد شد که در این شرایط تا پایان اقساط خودرو به نام شما نخواهد شد.

2. هنگام خرید اقساطی خودرو و عقد قرارداد، علاوه بر چک و سفته دو ضامن معتبر هم معرفی میشود و در این شرایط سند بلافاصله پس از عقد قرار داد به نام خریدار خواهد شد.

توجه کنید در هر صورت اگر هنگام معامله سود کمتر یا بیشتری از شما خواسته شد باید نسبت به صحت معامله شک کنید.

مدارک مورد نیاز برای خرید اقساطی خودروها

1. کپی تمام صفحات شناسنامه خریدار و ضامن وی

2. کپی پشت و رو کارت ملی خریدار و ضامن خریدار

3. پرینت 30 گردش آخر حساب فرد صادرکننده چک

4. تصویر گواهینامه خریدار

5. صورت حساب تلفن متقاضی

6. اجاره نامه یا سند محل سکونت خریدار

7. فیش حقوقی خریدار.

8. تکمیل فرم های شرکت فروش اقساطی خودرو.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب خواندید یکی از بهترین راه ها برای ماشین دار شدن خرید اقساطی خودروها میباشد که علاوه بر این که به شما کمک میکند که شما از ماشین استفاده کنید به شما این امکان را میدهد که با توجه به حقوق و میزان در آمدتان نسبت به پرداخت اقساطی خودروها اقدام کنید. اما لازم به ذکر است که در هنگام خرید اقساطی خودروها فریب تبلیغات را نخورید و حتماً هنگام عقد قرار داد به تمام شرایط توجه کنید و با توجه به شرایط و سلیقه خودتان برای خرید اقساطی خودروها اقدام کنید. اتوخسروانی در کنار شماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز