خبرگزاری کار ایران

7 چالش بزرگ که در شروع استارتاپ با آن روبرو می‌شوید

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۸۲

ممکن است شما هم در پی راه‌اندازی کسب‌وکار جدید خود در قالب یک استارتاپ باشید و به‌خوبی تمام چالش‌هایی که در این مسیر با آن روبرو می‌شوید، نشناسید. شاید در همان ابتدای راه خودتان را در قله موفقیت ببینید و درآمدهای چند صد میلیون تومانی را در رویاها برای خودتان تصور کنید. لطفا کمی صبر کنید، راه طولانی‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید!

حقیقت این است که با گفتن این جمله قصد ناامید کردن شما را ندارم؛ اما دقت داشته باشید که در حال حاضر بیشتر از 150 میلیون استارتاپ در تمام جهان مشغول به فعالیت هستند و هرسال نیز 50 میلیون استارتاپ جدید کار خود را آغاز می‌کند. درعین‌حال هرروز شاهد تولد 137 هزار استارتاپ جدید هستیم.  این آمار شاید در نگاه اول ناامیدکننده باشد و با خودتان فکر کنید که در این دریای خروشان من چه جایگاهی خواهم داشت. اما فراموش نکنید که فقط یک قدرتمند می‌تواند شرایط را به دلخواه خود تغییر دهد.

به عبارت بهتر هیچ دریای آرامی شما را تبدیل به یک ملوان خوب و باتجربه نخواهد کرد. بنابراین از همین ابتدای راه ناامید نشوید و خودتان را برای چالش‌های مختلف در مسیر آماده کنید. در ادامه قصد دارم چند نمونه از مهم‌ترین چالش‌های ایجاد یک استارتاپ جدید را بررسی کنم که به احتمال زیاد با آن‌ها روبرو خواهید شد. همراه من بمانید.

1)شما وارد دنیایی با رقبایی قدرتمند و خشن خواهید شد

بله کاملا درست است. رقبای شما در بازار افرادی قدرتمند و باتجربه هستند که از مدت‌ها پیش فعالیت خود را آغاز کردند و تجربه‌های بیشتری نسبت به بازار و نوع استارتاپ دارند. این موضوع باعث می‌شود که راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین برای شما با چالش‌های بیشتری همراه باشد و رقابتی سخت در پیش داشته باشید. درعین‌حال رقبا برای اینکه بتوانند هنوز هم در صدر  و اولویت قرار بگیرند، امکانات و توانمندی‌های خود را بیشتر می‌کنند و مطمئن باشید که آن‌ها بعدازاین همه تلاش، پا پس نمی‌کشند.

باوجود تمام این موارد، خبر خوش این است که استارتاپ‌های قدرتمندی که امروز رقبای خشن شما هستند، راهی طولانی پشت سر گذاشتند و شما با پیگیری مسیر آن‌ها می‌توانید راه رشد و پیشرفت در کسب‌وکار جدید خود را کوتاه‌تر کنید. به عبارت بهتر آن‌ها با استفاده از روش آزمون‌وخطا مسیری تاریک را طی کردند؛ اما حتلا همان راه برای شما روشن است و فقط باید با احتیاط آن راه را ادامه دهید تا به موفقیت برسید.

2)انتظارات غیرواقعی را کنار بگذارید

زمانی که یک استارتاپ جدید را استارت می‌زنید؛ احتمال دارد از همان ابتدا انتظارات بسیار زیادی از عملکرد خودتان و کسب‌وکار جدید داشته باشید. اما در نظر داشته باشید که باید انتظارات خودتان را به شکل واقع‌بینانه کنترل و مدیریت کنید. شما به دنبال موفقیتی بلندمدت و همیشگی هستید و به همین دلیل نباید انتظارات غیرواقعی داشته باشید. سعی کنید آهسته و با آرامش پیش بروید و از همان ابتدا خودتان را در قله نبینید. برنامه‌ریزی کنید که در هر زمانی قصد دارید چه مقدار از راه را طی کنید و با مدیریت درست آن را پیش ببرید. مطمئن باشید که موفقیت‌های کوتاه، کوچک و مستمر می‌توانند شما را به هدف اصلی و قله موفقیت برسانند.

3)در انتخاب افراد مجموعه کاری خود وسواس به خرج دهید

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین و استارتاپ شما نمی‌توانید به‌تنهایی همه کارها را بر عهده بگیرید. به همین دلیل نیاز به امکانات و افرادی دارید که در این مسیر شما را همراهمی کنند. البته انتخاب امکانات مناسب مانند انتخاب درگاهی برای پرداخت‌های مالی چندان سخت نیست و می‌توانید از مواردی مانند درگاه پرداخت واسط کمک بگیرید. اما بهتر است در انتخاب افراد مجموعه کمی وسواس به خرج دهید. حقیقت این است که فقط توانمندی کارکنان و همکاران شما برای موفقیت کافی نیست. آن‌ها باید افرادی خلاق و هوشمند بوده و از انضباط رفتاری برخوردار باشند تا اختلالی در عملکرد استارتاپ ایجاد نشود.

4)مدیریت مالی مناسب داشته باشید

همه ما به‌خوبی با این ضرب‌المثل آشنا هستیم که پول پول می‌آورد. زمانی که یک استارتاپ راه‌اندازی می‌کنید، بعد از مدتی تلاش حتما به درآمد خواهید رسید. البته در نظر داشته باشید که با افزایش درآمد، هزینه‌ها هم بیشتر می‌شوند. در این میان مهم‌ترین چالشی که با آن روبرو خواهید شد، مدیریت درست منابع مالی است.

اگرچه شما به‌عنوان مدیر این مجموعه تصمیم‌گیرنده نهایی هستید، اما باید با سایر همکاران خود در مجموعه مشارکت فکری داشته باشید و درباره شکل صحیح مدیریت اموال مشارکت کنید. همچنین درباره اینکه نقدینگی از چه طریقی به حساب مالی شرکت واریز شود، راه‌های متفاوتی وجود دارد. به‌طور مثال می‌توانید از روش کارت به کارت بانک پارسیان استفاده کنید یا روش دیگری برای انتقال وجه انتخاب کنید. به هر صورت باید وضعیت مالی استارتاپ را از همه نظر بسنجید و نقدینگی را به شکلی پیش ببرید که در مواقع کمبود مالی، با مشکلی روبرو نشوید.

5)بازاریابی ناکارآمد انجام ندهید

زمانی که یک استارتاپ جدید را آغاز می‌کنید، حتما منابع مالی کمی در اختیار دارید و درعین‌حال دوست دارید که به سرعت همه با کسب‌وکار شما آشنا شوند و محصولات شما را انتخاب کنند. لطفا کمی صبور باشید و منابع مالی کوچک خودتان را با انجام بازاریابی‌های ناکارآمد به هدر ندهید. به یاد داشته باشید که بازاریابی باید دقیق، اصولی و هوشمندانه پیش برود تا در کنار مفید بودن، هزینه زیادی برای کسب‌وکار شما ایجاد نکند. بهترین پیشنهاد این است که در ابتدای مسیر به دنبال روش‌های کم‌هزینه و حتی رایگان برای شناساندن خود به کاربران استفاده کنید.

شکاف بین دانش و مهارت را کم کنید:

شما جزء کدام دسته از افراد هستید؟ آیا فقط به دانش تئوری و یا مهارت‌های عملی خود تکیه می‌کنید یا اینکه هر دو را همراه را باهم به کار می‌برید؟ در نظر داشته باشید که شکاف بین دانش و مهارت در مسیر موفقیت درست شبیه به سمی خطرناک عمل می‌کند و شما را از ادامه مسیر و موفقیت دور خواهد کرد. بنابراین اگر تجربه و مهارت خوبی دارید، حتما در کنار آن دانش خودتان را به‌روز کنید تا از رقبای قدرتمند خود عقب نمانید. درعین‌حال همراه بودن دانش و مهارت به شما کمک می‌کند تا انرژی و زمان کمتری برای بهبود کسب‌وکار خود استفاده کنید و شرایط مناسب‌تری در پیش خواهید داشت.

6)به معنای واقعی کلمه مدیر باشید

زمانی که یک تیم برای پیشبرد اهداف خود در کسب‌وکار تشکیل می‌دهید، تمام افراد گروه به شما و روش کارتان نگاه می‌کنند. کارمندان نیاز به مدیری قوی و باهوش دارند که در تمام مشکلات و شکاف‌ها بتواند به‌خوبی همه جوانب را مدیریت و کنترل کند. در این صورت آن‌ها نگاه روشنی به کار خواهند داشت و با انگیزه بیشتری فعالیت خواهند کرد.

موارد ذکر شده تنها بخشی از چالش‌ها و موانعی است که در رسیدن به اهداف تجاری خود در کسب‌وکارهای نوپا باید به آن‌ها دقت داشته باشید. اما مهم‌ترین موضوعی که در تمام زمان فعالیت خودتان نباید فراموش کنید، استوار بودن در مقابل انواع موانع است. فراموش نکنید که هرروز ممکن است مشکل و چالش جدید سر راه شما سبز شود که آن را قبلا لمس نکرده بودید. این شما هستید که با مدیریت درست، تلاش هوشمندانه، صبوری و احتیاط می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید  و بعد از مدتی تلاش در کنار غول‌های قدرتمندی که زمانی رقبای شما بودند، قد علم کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز