خبرگزاری کار ایران

ده بانو: افتخارات ایران زمین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۶۶۲

1. سحر هاشمی

سحر هاشمی، بنیان‌گذار کافی شاپ‌های زنجیره‌ای ریپابلیک در انگلیس، اکنون با ثروت ۳۵ میلیون دلار به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان ایرانی شناخته می‌شود. این کارآفرین اکنون حدود ۱۱۰ شعبه از این کافی شاپ‌ها را در بریتانیا تاسیس کرده است. وی در سال ۲۰۰۵ نیز برند اسکینی کندی را با تولید شیرینی‌های بدون قند بنیان گذاشت.

ده بانو: افتخارات ایران زمین

2.شهرزاد رفعتی

شهرزاد رفعتی در سال 2011 به عنوان مدیرعامل و بنیانگذار کمپانی معروف Broadband TV در مجله «فست کمپانی»  در طبقه بندی 100 خلاق برتر در رتبه 37 قرار گرفت. اسامی افرادی که در دنیای فناوری حرف اول را میزنند همچون: سباستین توان از شرکت گوگل ، اریک دیشمن از شرکت اینتل ، فورستال از شرکت اپل و الکس کیپمن از مایکروسافت، در میان بزرگان این لیست به چشم می خورد.

ده بانو: افتخارات ایران زمین

 

3.پریسا تبریزی

پریسا تبریزی نامی آشنا در عرصه فناوری اطلاعات می باشد. او به شاهزاده امنیت گوگل شهرت دارد. پریسا در سال 1983 متولد شد. فوربس نام او را در لیست 30 شخص تاثیرگذار زیر 30 سال دنیا در سال 2012 آورده بود. او را می توان یکی از مشهورترین و ثروتمندترین دختران زیر 30 سال ایرانی نامید که در اوج جوانی به شهرت زیادی دست یافت.

ده بانو: افتخارات ایران زمین

4.لعیا معرف

لعیا معرف بنیانگذار مجموعه مورفلور در سن 17 سالگی به فرانسه مهاجرت کرد. در سال 1384، پس از اتمام تحصیل در رشته ریاضیات، با توجه به ارتباط تز خود در مقطع دکتری و با توجه به تجربه کاری پدرش در صنعت چوب، مشغول به مطالعه و بررسی در مورد کاشی کاری های چوبی کف با فرم های دلخواه کرد. سپس ساخت این فرم ها را به عنوان یک محصول تجاری در فرانسه پیگیری کرد. وی بعد از سال ها اقامت در فرانسه، در سال 1393 به ایران بازگشت و در سال 1397، برند پارکت چوبی، با نام تجاری مورفلور را تاسیس کرد.

لعیا معرف همکاری های گسترده ای نیز در صنعت فشن با برندهایی مانند شنل یا کریستوفر ازبر و با بزرگانی چون کارل لاگرفلد یا میاکی داشته است. همچنین معرف چند جایزه جهانی در ریاضیات نیز در طول عمر پر افتخار خود کسب کرده است. متاسفانه خانم لعیا معرف در سال 1399 در تهران به علت بیماری کووید-19 درگذشت. هم اکنون برند مورفلور بعنوان بزرگترین برند پارکت چوبی ایرانی مشغول بکار است.

ده بانو: افتخارات ایران زمین

5. رکسانا ورزا

رکسانا ورزا در سی و سه سالگی، مدیر عامل بزرگترین پردیس استارتاپی در جهان است که ” Station F ” نام دارد. او همچنین عضو شورای نوآوری اتحادیه اروپا با نام اختصاری EIC و عضو هیات مدیره یکی از قدیمی‌ترین خبرگزاری‌های جهان با نام AFP نیز می‌باشد.

ده بانو: افتخارات ایران زمین

 

6. سیما ضرغامی

سیما ضرغامی مدیر کل ایرانی-آمریکایی شبکه بزرگ تلویزیونی کودکان آمریکا است. او هم‌اکنون مسئولیت رهبری و نظارت    بر شبکه Nickelodeon و گروه کودکان و خانواده شبکه سرگرمی ۲۰ میلیارد دلاری وایاکام (Viacom) را بر عهده دارد که در بیش از ۱۱۶ منطقه نمایش داده میشود و در حدود ۳۲۹ میلیون خانوار در سراسر جهان به تماشای برنامه های وی می نشینند.

ده بانو: افتخارات ایران زمین

 

7. ثریا دارابی

ثریا دارابی متولد شهریور ماه سال 1362 می باشد. فارغ التحصیل دانشگاه جرج تاون در رشته تاریخ هنر است. خانم دارابی یکی از سه موسسی می باشد که وب سایت Foodspotting را تاسیس کردند. همچنین موسس Zady می باشد. این شرکت در عرصه مد و پوشاک فعالیت دارد. همچنین در سال 2010 به عنوان خلاق ترین فرد جهان در نشریه Fast Company دست یافت.

ده بانو: افتخارات ایران زمین

​8. ماریا خرسند

ماریا خرسند، دارای کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر است که به عنوان مدیر اجرایی " SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut " در سوئد می باشد که اخیرا مدیرعامل مجموعه بزرگ Dell گردید. امروز دیگر همه با تکنولوژی بلوتوث آشنا هستند، حال حتماً تعجب می‌کنید اگر بشنوید که ماریا خورسند در زمان مدیریت خود در شرکت اریکسون سوئد، ریاست این پروژه انقلابی را بر عهده داشته است و در واقع مادر معنوی تکنولوژی بلوتوث محسوب می‌شود.

ده بانو: افتخارات ایران زمین

9. فاطمه مقیمی

سیده‌ فـاطمه مقیمی، نخستین بانوی زن ایرانی است که توانست یک شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل را به نام خود ثبت کند. او یک کارآفرین موفق است، نخستین زنی است که مجوز شرکت حمل‌ونقل را گرفته است و همچنین از او به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان ایران در محافل اقتصادی نام برده می‌شود. همچنین او اولین نماینده‌ی سازمان جهانی تبلیغات (IAA) در ایران است.

ده بانو: افتخارات ایران زمین

10. بنفشه صدیق

بنفشه صدیق، موسس و مدیر شرکت تولیدی صنعتی شیگال است. او علاوه بر مدیریت این شرکت تولیدی، مدیر عامل انجمن ملی زنان کارآفرین است و سابقه‌های دیگری همچون رئیس هیات مدیره بنیاد خیریه مرسل، عضو هیات مدیره موسسه توانمندی‌های زنان آسیا، عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو، عضو انجمن تحقیق و توسعه صنایع ایران و عضو انجمن مدیران صنایع ساوه را هم در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز