خبرگزاری کار ایران

چگونه معلم زبان شویم؟ | آشنایی با دوره TTC سفیر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۴۴۷

اگر زبان انگلیسی‌تان به حد قابل‌قبولی رسیده باشد، ممکن است فکر تدریس به سرتان بزند. تدریس زبان انگلیسی مثل تدریس هر مبحث دیگری در دنیا، کاری تخصصی و حرفه‌ای است. اما سراغ این تخصص را از کجا باید بگیرید؟ شاید فکر کنید همین که زبانتان خوب باشد برای تدریس کافی است، اما سخت در اشتباهید. تدریس، فوت‌وفن‌های خودش را دارد و اگرچه قوی بودن زبان شرط لازم آن است، ولی کافی نیست. اما کلاس ttc چطور از شرکت‌کنندگان معلم زبان انگلیسی می‌سازد؟

دوره TTC چیست؟

دوره TTC یا به طور کامل‌تر Teacher Training Course (دوره تربیت مدرس انگلیسی) مجموعه‌ای از آموزش‌هاست که به شرکت‌کننده یاد می‌دهد چطور دانش انگلیسی‌اش را به دیگران انتقال دهد و چطور کلاس را کنترل کند. این دوره‌ها به فرد کمک می‌کنند در سطوح مختلف و برای سنین مختلف تدریس کند و به‌طور حرفه‌ای آموزش زبان انگلیسی را فرا بگیرد. دوره تربیت مدرس انگلیسی اصول و مبانی حرفه‌ای تدریس انگلیسی را آموزش می‌دهد و تکنیک‌های به‌روز را مرور می‌کند؛ همچنین روی مسائل ارتباطی و روانشناسی تدریس هم تاکید دارد. 

معیارهایی مهم برای انتخاب دوره TTC

اما سوال اصلی این است که از بین دوره‌‌های TTC مختلفی که برگزار می‌شوند، کدام دوره را انتخاب کنیم؟ به‌طور کلی یک دوره ttc مناسب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • جامع باشد.

کلاس TTC معتبر، دوره‌ای است که تمام مباحث تدریس را در بربگیرد؛ یعنی فرد پس از اتمام دوره باید بتواند زبان را به‌طور کامل تدریس کند و روی تدریس و آموزش زبان انگلیسی در تمام مهارت‌ها مسلط باشد.

  • به روز باشد.

هرروز متدها و تکنیک‌های جدیدتر و کارامدتری برای آموزش زبان متولد می‌شوند؛ دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی باید روی به‌روزترین و مدرن‌ترین تکنیک‌ها تکیه داشته باشد وگرنه با تکنیک‌های قدیمی فرد نمی‌تواند با دیگر مدرس‌ها رقابت کند یا تدریس خوبی داشته باشد.

  • مدیریت جلسات آموزشی را نادیده نگیرد.

تدریس زبان انگلیسی تنها تسلط بر مباحث یک موضوع نیست؛ مرزی که یک زبان‌شناس قوی را از یک مدرس زبان جدا می‌کند، آشنایی با نحوه‌ مدیریت کلاس‌ها و جسات آموزشی و ارتباط با زبان‌آموزان است. دوره تی تی سی باید فرد را علاوه‌بر جنبه‌ی علمی، از جنبه‌ی مدیریتی و ارتباطی نیز برای تدریس آماده کند.

  • مدرسین با تجربه داشته باشد.

بدیهی است که یک مدرس بی‌تجربه نمی‌تواند مدرس حرفه‌ای تربیت کند؛ پس انتخاب مدرس‌های دوره ttc اهمیت ویژه‌ای دارند. مدرس‌ها علاوه‌بر تسلط کامل و جامع روی زبان انگلیسی، باید با مقوله‌ تدریس هم آشنا باشند.

  • مدرک معتبر اعطا کند.

اعتبار مدرک هم یکی از عواملی است که فرد باید در انتخاب دوره به‌شدت به آن دقت کند. مدرک دوره ttc در واقع نشان می‌دهد مدرس در کدام موسسه تدریس را یاد گرفته و آیا به صورت حرفه‌ای آموزش دیده یا نه، که قطعاً در استخدام به‌عنوان معلم زبان انگلیسی و همچنین دید زبان‌آموزان به معلم بی‌تاثیر نیست.

  • امکان کسب تجربه فراهم کند.

در یک دوره‌ی تربیت مدرس زبانِ همه‌چیز تمام و مناسب، فرد باید بتواند آنچه یاد گرفته را پیاده کند؛ یعنی فرصت تجربه‌ی عملی داشته باشد، ضعف‌ها و قوت‌های خودش را به عنوان مدرس ببیند و برای برطرف کردنش تلاش کند. تجربه‌ در دوره‌ی آموزشی باعث می‌شود فرد کارش را حرفه‌ای و بدون استرس شروع کند و گام‌های اول را برای تبدیل شدن به یک مدرس خوب و خوش‌نام بردارد.

چگونه معلم زبان شویم؟ | آشنایی با دوره TTC سفیر

دوره ttc موسسه سفیر مدرسه‌ای برای مدرس شدن

از بین تمام دوره‌های ttc موجود در موسسه‌های مختلف، دوره ttc سفیر می‌تواند با داشتن معیارهای بالا، مدرسه‌ای همه‌چیز تمام برای معلم شدن باشد. یک دوره‌ شش هفته‌ای که فرد در آن هم دانش لازم برای تدریس زبان را یاد می‌گیرد و هم مهارت‌های انتقال خوب مفاهیم و کنترل کلاس‌های آموزشی را کسب می‌کند.

چرا موسسه سفیر انتخاب خوبی برای معلم زبان شدن است؟

اول این‌که موسسه سفیر به شدت روی آموزش مهارت‌های تدریس تاکید دارد. بهترین مدرس یک مبحث کسی نیست که بهترین نمره‌ها و بالاترین دانش را در آن زمینه داشته باشد؛ ممکن است فردی یک مبحث را به‌خوبی بشناسد ولی در انتقال آن به دیگران ناموفق عمل کند. موسسه سفیر با تمرکز بر مسائل روانشناسی و اصول حرفه‌ای تدریس، به فرد کمک می‌کند بهترین و به‌روزترین راه‌های انتقال دانشش را بشناسد و بتواند به افراد مختلف با الگوی یادگیری مختلف تدریس کند.

دوم مدرک TTC موسسه سفیر از اعتبار بالایی برخوردار است؛ چرا؟ چون تمام اساتید دوره تی تی سی موسسه سفیر از بین بهترین مدرسان انتخاب شده‌اند، همچنین این موسسه تلاش می‌کند آموزش جامع و کاملی داشته باشد. بنابراین فرد پس از پایان دوره در صورتی که نمرات قابل قبولی کسب کند، می‌تواند به راحتی در خود موسسه سفیر یا موسسات دیگر شروع به کار کند.

نکته‌ سوم و مهم این‌که در موسسه سفیر آموزش تنها تئوری نیست؛ فرد می‌تواند به‌صورت عملی با تدریس زبان انگلیسی و پیچیدگی‌های آن آشنا شود و بعدها در حین تدریس با مسائل غیرقابل‌انتظار غافل‌گیر نشود. این ویژگی باعث می‌شود معلم با تسلط بیشتری تدریس زبان انگلیسی را شروع کند.

نگاهی به شرایط استخدام معلم زبان در موسسه سفیر

موسسه سفیر اعلام کرده است متقاضیان دوره ttc سفیر (VITTCO)  در صورتی‌که در این دوره با موفقیت به خط پایان برسند، مدرک دوره ttc بگیرند و نمره‌های قابل قبولی داشته باشند، می‌توانند در خود موسسه به عنوان معلم زبان شروع به کار کنند. همچنین این موسسه راهی پیش‌روی افراد بدون سابقه و کم‌سابقه گذاشته است؛ این افراد می‌توانند فرم درخواست ارسال کنند، بعد از بررسی فرم در دپارتمان جذب اساتید، فرد به آزمون دعوت می‌شود و در صورت قبولی می‌تواند شروع به کار کند.

انتخاب دوره TTC، یک انتخاب مهم

رقابت در زمینه‌ی تدریس زبان انگلیسی بالاست و معلم‌های مختلفی در حال فعالیت هستند؛ اما چه چیزی می‌تواند در این رقابت کسی را جلو بیندازد و موفق کند؟ این‌که خشت‌های اول تدریس را صاف بگذارد و آموزش را حرفه‌ای و اصولی یاد بگیرد اصل مهمی است که می‌تواند تا پایان مسیر، فرد را جلوتر از بقیه نگه دارد؛ در ادامه مسائلی مثل آشنایی با تکنیک های تدریس، اهمیت قدرت بیان معلم،‌ مدرک بین المللی دوره ttc با مهر دانشگاه Bloomsbury و آشنایی با به‌روزترین و مدرن‌ترین تکنیک‌های شناخته شده. در هر صورت انتخاب دوره ttc‌ انتخابی مهم و تاثیرگذار است، چرا که نقش همان خشت اول را دارد.

جهت ثبت‌نام در دوره TTC سفیر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://gosafir.com/fa/educational-system/educational-courses/ttc/

و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02184346 تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز