خبرگزاری کار ایران

واکنش مدیرکل آموزش و پرورش فارس به فوت معلم گراشی:

اگر علت خودکشی به آموزش و پرورش ربط داشته باشد، پاسخگو هستیم/ امکان تغییر کاربرى مدرسه شاهد وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۲۸۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ‌با تأسف درباره خودکشى معلم جوان گراشی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است و اگر این موضوع به آموزش و پرورش ربط داشته باشد باید پاسخ بدهیم.

به گزارش ایلنا فرهاد اســماعیلى افزود : معلم پیکر بى جانش هم جان مى‌بخشــد و اعضای بدن این معلم پس  از مرگ مغزى توانست جــان 7 نفر را نجات داد .

اسماعیلى همچنین در خصــوص اعتراضات اخیر معلم‌ها گفت: اعتراض معلم ها پیچیده نیست و مطالبه آنها بحث رتبه بندى است که لایحه اى بــود کــه دولت آماده کرد و براســاس آن معلم ها حقوق خــود را طبق قاعــده و تمیز بین خوب و خــوب تر دریافت مــى کردند که این موضوع براى انگیزه بخشــى و صلاحیت حرفه اى بود و روى آن بحث بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از صحبت هایش با بیــان اینکه واکسیناســیون بیش از 90 درصد معلم ها در فــارس انجام شــده اســت و کادر آموزش واکسینه اســت، گفت: براى دانش آموزان نیز واکسن سینوفارم با دو ُدز تزریق مى شود و دانش آموزان نیز تا آخر مهر و اوایل آبان تزریق مى کنند و بازگشایى مدارس به صورت تلفیقى مى شود و در آبان ماه با توجه به شــرایط کرونا اگر بــا روال عادى پیش برویم مدارس بازگشایى مى شود.

مدیرکل آموزش و پــرورش فارس با بیان اینکه مدارس در مهر امسال در کلان شهرها قطعا آموزش ها مجازى اســت و حداقل تا آبان ماه کلاس هاى حضورى و ترکیبى نخواهیم داشــت، تصریح کرد: در مراکز روســتایى و عشایرى و کم جمعیت به دلیل کم بودن تعداد دانش آموزان و فضاى مناســب با تصمیم گیرى شوراى مدرسه آموزش به صورت حضورى است.

اســماعیلى همچنین در رابطه با امکان حضورى شدن مــدارس و ممانعت برخى از والدیــن از حضور دانش آموزان در مدارس گفت: اگر همه شــرایط براى حضور دانش آموزان نرمال بود و ستادملى کرونا اعلام کرد که حضوردانش آموزان بدون فاصله بلامانع اســت، دیگر کسى نمى تواند دانش آموز خود را به مدرسه نفرستد و همه مکلف به حضور هستند.

 امکان تغییر کاربرى مدرسه شاهد وجود ندارد

وى همچنیــن در رابطــه بــا مدرســه شــاهد 13و فــروش آن گفــت: اســفند 1396 بنیــاد کوثــر وابســته به بنیــاد شــهید در اصفهان به شــیراز مى آید و این مدرســه ایجــاد مى شــود که مالــک زمین بنیــاد کوثر بوده اســت و بــراى فــروش ملــک بــه همجوارهــاى مدرســه مراجعه مــى کنــد و مجموعــه هفــت خــوان ملــک را خریدارى مى کند و آموزش و پرورش و حتى بنیاد شهید استان فارس از این موضوع اطلاع نداشته است.

اسماعیلى خاطرنشان کرد: در سال 97 متوجه فروش مى شــویم و اعتراض مى شــود و سند به نام هفت خوان بود و استدلال وادله آوردیم و شکایت شد وبعد از 3 سال ما تقاضاى خریــد داریم و این زمیــن هرکس مالک آن باشــد کاربرى آموزشــى دارد و براى هر تغییرى در مدرســه شــاهد غیر از آموزش باید ازآموزش وپروش وکمیسیون 5 باید مجوزبگیرد و قیمت املاک آموزشى یک تا سوم و تا یک پنجم پایین تر است.

به گفته وى درحال حاضر مدرســه تعطیل اســت و به دنبال جاى مناسب براى دانش آمورزان هستیم

کاهش نقاط کور اینترنت به 200 نقطه

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه پارسال در 803 نقطه استان اینترنت کور و 500 نقطه تلویزیون شــبکه 4 و آموزش نداشــتیم، عنوان کرد: شــبکه فارس پوشــش کامــل بود و با کمــک وزارت ارتباطات 803 نقطــه کور به 200 نقطه تقلیل یافت و جزوه هاى خود آموز تهیه شد که کار علمى بود براى دانش آموزانى که دسترسى به هیچ چیز نداشتند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز