خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

موانع تولید سد راه توسعه صنایع فولادی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۷۱۱

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یک الگوی موفق بنگاه‌داری در کشور همواره تلاش کرده با خلق ارزش برای کلیه ذی‌نفعان در مسیر توسعه پایدار گام بردارد.

 امروزه این شرکت توانسته نقش تعیین کننده ای در توسعه‌‌ اقتصادی کشور داشته باشد. تحقق اهداف شرکت فولاد مبارکه در شرایط کنونی، نشان از خودباوری و عظمت کارکنان و مدیران این شرکت است که با عشق به میهن و آبادانی کشور تلاش می‌کنند.

نگاهی به دستاوردهای فولاد مبارکه طی سالیان گذشته نشان می‌دهد که تمام پتانسیل‌های موجود در این مجموعه تولیدی بکار گرفته شده تا شاهد باشیم اقتصاد کشور به پشتوانه فولاد مبارکه در اوج تحریم‌ها به سلامت از بزنگاه حساس خود عبور کند. همچنین در یکی از استراتژیک‌ترین محورهای تولید و صادرات کشور اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. 

اما با این وجود مشکلات بسیاری بر سر توسعه این شرکت عظیم و سایر صنایع وجود دارد که همواره مسیر را برای تولید سخت می‌نماید. از بین مشکلات موجود می‌توان به قطعی برق در روزهای اخیر اشاره کرد. قطعا خسارات ناشی از قطعی برق در شرکت‌های فولادی، تنها متوجه این شرکت‌ها نخواهد بود؛ بلکه عمده ضرر و زیان آن در ماه‌های آتی با نبود مواد اولیه برای صنایع پایین دست نمایان خواهد شد.

در حال حاضر قیمت های محصولات فولادی در بازار افزایش یافته و اگر به همین منوال پیش رود، اثرات جبران ناپذیری بر بازار عرضه و تقاضای این محصول گذاشته خواهد شد. همچنین افزایش قیمت محصولات صنایع پایین دستی مانند خودرو و ساختمان دور از انتظار نیست. از سوی دیگر با سرد شدن هوا قطعا با قطعی گاز مواجه خواهیم شد و این امر نیز بر میزان تولید تاثیر خواهد گذاشت. 

یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان زنجیره فولادی، مشکلات حمل و نقل است. در حال حاضر سیسم حمل‌ونقل ریلی کشور با مشکلات بسیاری از جمله کمبود ریل، کمبود لوکوموتیو استاندارد و... مواجه است که باعث شده صنایع فولادی برای انتقال مواد اولیه با چالش های بسیاری رو به رو شوند.

دولت برای رفع چنین موانعی در سالی که مزین به شعار (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها) است؛ باید راه حلی درست و سریع بیاندیشد. زیرا با ادامه این روند شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و... با ضررهای بسیار همراه خواهند شد که اثرات منفی آن گریبانگیر صنایع کوچک و در انتها مردم خواهد شد.

صنایع مادر مانند فولاد، قدم‌های بزرگی در جهت اشتغال‌زایی، توسعه کشور، بورس، مسئولیت اجتماعی و... برداشته‌اند. انتظار می‌رود دولت جدید در جهت رفع موانع گام‌های اساسی و بزرگی را بردارد.

مرتضی بلوکی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز