خبرگزاری کار ایران

غریب پور:

تامین نیازهای فناورانه و کاهش ارزبری؛ اهداف همکاری با شرکت صاایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۱۹۰

رئیس هیات عامل ایمیدرو تامین نیازهای فناورانه و امنیت شبکه و همچنین کاهش ارزبری با رویکرد بومی سازی در حوزه معدن صنایع معدنی را از اهداف همکاری این سازمان با شرکت صنایع الکترونیک ایران(صاایران) برشمرد.

به گزارش ایلنا، خداداد غریب پور در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت صنایع الکترونیک ایران(صاایران) که با حضور سرتیپ شاهرخ شهرام مدیرعامل صاایران، برگزار شد، افزود: این همکاری حوزه های "تله کام"، "حمل و نقل"، "زیرساخت"،" ICT"، "سایبری"، "سلامت و بهداشت"، "امنیت محیطی و پیرامونی"، "شناسایی و مقابله" و "تجهیزات اتوماسیون" را شامل می شود.

وی گفت: با استناد به این تفاهم نامه، قراردادهای همکاری بسیاری تعریف خواهد شد. به این طریق که ظرفیت علمی و تکنولوژی صاایران در کنار نیازهای صنعتی و تکنولوژی معدن و صنایع معدنی قرار خواهد گرفت تا به قراداد تبدیل شده و در نهایت ارزش افزوده آن نصیب اقتصاد معدن و ملی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایمیدرو در راستای بومی سازی اقدامات متنوعی را با همراهی شرکت های معدن و صنایع معدنی داشته است.

وی اعلام کرد: به طور مثال شرکت ملی صنایع مس ایران امسال بیش از هزار میلیارد تومان به بومی سازی اختصاص داده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه فصلی را در ایمیدرو و شرکت ها به عنوان "بومی سازی با هدف کاهش ارزبری" تعریف شده است، عنوان کرد: در جشنواره بهره وری ایمیدرو امتیازی برای شرکت ها در جهت افزایش بهره وری با محوریت کاهش ارزبری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این مهم در راستای قطع وابستگی که سیاست کلان کشور محسوب می شود، به طور جدی توسط ایمیدرو دنبال می شود.

غریب پور گفت: در حوزه فناوری با دانشگاه های بزرگ کشور همکاری می کنیم و در این زمینه بیش از 219 قرارداد همکاری به امضاء رسیده است.

وی ادامه داد: ایده های ارزش افرین و نوآورانه را با کمک شرکت های بزرگ تجاری سازی خواهیم کرد و رویکرد ما این است که تحقیقات را نیازمحور و از پایان نامه هایی که نیازهای این حوزه را تامین کند، حمایت کنیم.

در این مراسم مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران(صاایران) طی سخنانی گفت: بومی سازی یکی از مقوله های مهم کشور محسوب می شود و در راستای منویات مقام معظم رهبری، به این موضوع به عنوان یک تکلیف نگاه می کنیم.

سرتیپ شاهرخ شهرام افزود: موظف هستیم از دانش و فناوری و همچنین ظرفیت های موجود در حوزه دفاعی، خدمات متنوعی را به صنایع کشور ارایه کنیم و این رویه را بدون نگاه به درآمدزایی عملیاتی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در همکاری با شرکت های معدن و صنایع معدنی عدم وابستگی به اقلام خارجی و کاهش ارزبری یکی از مهم ترین اهداف ما به شمار می رود.

امضای تفاهم نامه بین ایمیدرو و صاایران

این گزارش می افزاید، تفاهم نامه همکاری در حوزه های تله کام، حمل و نقل، زیرساخت، ICT، سایبری، سلامت و بهداشت، امنیت محیطی و پیرامونی، شناسایی و مقابله و تجهیزات اتوماسیون، بین ایمیدرو و صنایع الکترویک ایران(صاایران) بین رئیس هیات عامل ایمیدرو و صنایع الکترونیک ایران(صاایران) امضاء شد.

این تفاهم نامه با محوریت هوشمندسازی، مبتنی بر فناوری های پیشرفته همراه با نوآوری در قالب راهکارهای جامع و شبکه محور با بکارگیری ظرفیت های علمی و صنعتی کشور است.

از دیگر اهداف این تفاهم نامه می توان به حمایت از منویات مقام معظم رهبری و تقویت شعار سال(جهش تولید)، قطع وابستگی های کشور به واردات محصولات استراتژیک با توجه به وجود توانایی فنی، دانش لازم و قدرت پشتیبانی در حوزه های فوق، نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز