خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

لزوم استفاده از تکنولوژی، استارت آپ‌ها و برنامه‌نویسان در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۷۹۱

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر با توجه به نیروی انسانی مجربی که در نظام برنامه نویسی کشور در دانشگاه های غیرعلوم پزشکی داریم و نیازمندی های شدیدی که برای ساختار جدید نظام سلامت مبتنی بر رویکردهای نوین وجود دارد، ناچاریم که از تکنولوژی، استارت آپ ها و برنامه نویسان در حوزه سلامت استفاده بیشتری کنیم.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی، در حاشیه برگزاری دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت ایران(هکا هلث) دانشجویان صنعتی شریف که در پردیس بین الملل این دانشگاه در جزیره کیش برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نه تنها به عنوان حمایت، بلکه به عنوان یک درخواست و تقاضای ملی برای ارتقای نظام سلامت، از دانشگاه های غیرپزشکی می خواهیم که در زمینه فناوری های مدرن به ویژه برنامه نویسی و فناوری اطلاعات در ثبت داده ها و اطلاعات، آموزش از راه دور و افزایش سرعت انتقال آموزش ها در گروه های هدف و همچنین، ثبت داده ها در پرونده الکترونیک سلامت به وزارت بهداشت کمک کنند.

نمکی تصریح کرد: با استفاده از روش های سنتی، آهنگ حرکت های ما، متناسب با تحولات اجتماعی به ویژه در مورد تحولات نظام سلامت، نیست و لذا، با بهره مندی از یک رویکرد جدید، باید به سمت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها پیش رویم و نه فقط در زمینه برنامه نویسی، بلکه در تمام عرصه های نظام سلامت مانند، دارورسانی، ثبت داده های الکترونیک، ایجاد رابطه نظام مند سریع با مخاطبین در حوزه های بهداشت، آموزش، بهداشت و درمان، نیازمند همکاری بیشتر هستیم.

وزیر بهداشت در خصوص ظرفیت کیش برای تقویت گردشگری سلامت، بیان کرد: گردشگری سلامت یکی از نیازها و ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ایران در حوزه سلامت و خدمت رسانی، یکی از مقتدرترین و عالم ترین کشورهای منطقه است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم. 

نمکی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به کشور عراق، یادآور شد: 18 درصد از ویزاهایی که سال گذشته برای مسافران عراقی که عازم ایران بوده اند صادر شده، ویزاهای درمانی بوده که برای توریسم های سلامت صادر شده است. سالانه تعداد زیادی از مردم عراق برای درمان به کشور ایران، ترکیه و برخی کشورهای دیگر سفر می کنند و در تلاش هستیم تا با ایجاد زیرساخت های مناسب تر، این موضوع را در کشور پررنگ کنیم. 

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: جزیره زیبای کیش با قابلیت های بسیار زیادی که دارد، می تواند یکی از نقاط مهم و هدف برای جذب توریسم سلامت باشد که در این زمینه حتما حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز