خبرگزاری کار ایران

به قلم محسن محمدی؛

رمان شکار هواپیما با «تفنگ بادی» در دهه 60 منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۷۱۴

رمان «تفنگ بادی» نوشته محسن محمدی برای مخاطبان رده سنی کودک و نوجوان از سوی انتشارات شهرستان ادب در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

به گزارش ایلنا، داستان این کتاب در سال‌های میانی دهه 60 و بحبوحه بمباران شهرهای ایران توسط هواپیماهای رژیم بعثی عراق می‌گذرد.  

چند کودک در میانه مسابقه فوتبال و به دنبال یک جر و بحث کودکانه، تصمیم می‌گیرند با تفنگ بادی یک هواپیمای متجاوز عراقی را ساقط کنند. تلاش‌های آن‌ها برای خرید و تهیه تفنگ بادی، مخفی کردن آن و حضور در زمان مقرر بر روی پشت بام برای ساقط کردن هواپیما، اتفاقات جالبی را رقم می‌زند که خواندنش خالی از لطف نیست.  

رمان «تفنگ بادی» ورای روایت تلاش‌های چند کودک که سودای ساقط کردن یک هواپیما را در سر می‌پرورانند، نگاهی ضمنی دارد به مناسبات اجتماعی و خانوادگی حاکم بر دهه 60. در مجموع، این رمان از فضایی نوستالژیک و خاطره‌انگیز برخوردار است.  

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: هواپیمای سیاهی در ارتفاع پایین به سمت ما می‌آمد. علی گفت:«حمید معطل نکن، بزنش». یاسر در این گیرودار پرسید:«راستی حمید، ساچمه گذاشتی توی تفنگ؟». حمید عصبانی جواب داد:«این‌قدر هم خنگ نیستم. از قبل آماده‌اش کردم.» یاسر گفت:«پس گلنگدن یادت نره.» همه به جز حمید خنده‌مان گرفت. مانده بودم یاسر در آن شرایط چه‌طور می‌توانست شوخی کند. اصلا این حرف‌ها را از کجا می‌آورد؟! هواپیما خیلی نزدیک شده بود. همه هیجان‌زده بودیم. حمید تفنگ را به طرف هواپیما نشانه رفت و...

رمان «تفنگ بادی» در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 13 هزار تومان روانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شده است. غرفه انتشارات شهرستان ادب در سالن ناشران عمومی، انتهای راهرو 17، غرفه 20 قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز