خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان قرچک:

خدمت رسانی به مردم مستلزم فراهم نمودن زیر ساخت‌ ها در قرچک است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۶۱

برای امر خدمت رسانی به مردم شهرستان قرچک نیاز به فراهم کردن زیر ساخت‌ها اعم از داشتن ساختمان اداری مجهز، داشتن نیروی انسانی مناسب، برای پیشبرد اهداف است.

فرماندار شهرستان قرچک گفت: برای امر خدمت رسانی به مردم شهرستان قرچک، نیاز به فراهم کردن زیر ساخت‌ها اعم از داشتن ساختمان اداری مجهز، داشتن نیروی انسانی مناسب برای پیشبرد اهداف است.

به گزارش ایلنا، علی صادقی در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: شهرستان نوپای قرچک، دارای محرومیت‌های مضاعفی در حوزه‌های مختلفی همچون بهداشت و درمان، فرهنگی و عمرانی است و این در حالی هست که در ۲۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

وی افزود: قرچک دارای یک بخش مرکزی، دو دهستان قشلاق جیتو و ولی‌آباد، ۸ روستای دارای سکنه و ۳ آبادی خالی از سکنه است که اقوام مختلفی از جمله آذری‌ها، لر‌ها، کرد‌ها، خراسانی‌ها، مازنی‌ها، گیلک‌ها و عرب‌ها در آن سکونت دارند که از این جهت قرچک را می‌توان ایران کوچک دانست.

وی اظهار کرد: شهرستان قرچک با مساحت ۹۰ کیلومتر مربع، دارای ۲۳۰ هزار و ۲۶۲ نفر جمعیت است که از این تعداد ۳۸ هزار و ۶۷۴ نفر در روستا‌ها و ۱۹۱ هزار و ۵۸۸ سکونت دارند و بیش از ۵۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در شهرستان قرچک زندگی می‌کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک گفت: این شهرستان در طول دوران انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۵۰ شهید، ۷۳۲ جانباز و ۶۰ نفر آزاده تقدیم اسلام کرده است.

صادقی گفت: نرخ رشد سالیانه شهرستان قرچک ۹/۱ درصد است و ۶۸/۵ درصد از جمعیت شهرستان قرچک زیر ۳۰ سال سن دارند که در مقایسه با استان تهران به مراتب جوان‌تر از متوسط استان است، بنابراین می‌توان ادعا کرد که قرچک جوان‌ترین شهرستان استان تهران است.

وی تاکید کرد: اسقرار ادارات در شهرستان نوپای قرچک بسیار ضروری است و در حال حاضر ۲۴ اداره به صورت فعال در شهرستان وجود دارد که به دلیل عدم وجود فضای مناسب و عدم تخصیص اعتبار کافی استقرار اداراتی مانند تعاون روستایی، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی و محیط زیست ضرورت تاسیس آن‌ها در شهرستان بسیار ملموس است و متاسفانه ادارات مشترک با شهرستان ورامین خود را ملزم به پاسخگویی به مسئولان شهرستان قرچک نمی‌دانند.

وی تصریح کرد: برای امر خدمت رسانی به مردم شهرستان قرچک، نیاز به فراهم کردن زیر ساخت‌ها اعم از داشتن ساختمان اداری مجهز، داشتن نیروی انسانی مناسب برای پیشبرد اهداف است.

فرماندار قرچک افزود: شهرستان قرچک دارای ۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۴۳۰۰ هکتار قایل کشت محصولات کشاورزی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک خاطر نشان کرد: تا کنون تعداد ۵۰ واحد صنعتی دارای مجوز فعالیت صنعتی در شهرستان موجود است که مهم‌ترین آن‌ها شرکت چینی بهداشتی پارس سرام، شرکت تولیدی صنعتی مهرخواه، آجر ثبات، شرکت بنای سبک قدس رضوی و شرکت مانا است.

علی صادقی گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۳ تعداد ۵۱۴۴ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان قرچک فعال بوده‌اند. با بررسی‌های به عمل آمده تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب حدود همین تعداد برآورد شد. لذا از خرداد ۹۳ برنامه ساماندهی واحدهای فاقد پروانه با تشکیل ستاد ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در دستور کار قرار گرفت که در طول این مدت بیش از ۱۵۰۰ واحد صنفی موفق به اخذ پروانه کسب شده و بیش از ۲۰۰۰ واحد فاقد پروانه کسب با مراجعه به اتحادیه‌های صنفی نسبت به تشکیل پرونده اقدام کردند.

وی افزود: بدلیل اهمیت ویژه نان و ارتباط آن با سلامت مردم این صنف با اولویت در دستور کار ستاد ساماندهی واحدهای صنفی قرار گرفت که بیش از ۹۰ درصد واحدهای خبازی دارای پروانه کسب شدند و مابقی در دست اقدام است.

فرماندار قرچک در ادامه افزود: میزان مالیات‌های وصولی در شهرستان در هفت ماهه اول سال ۱۳۹۳ کل مالیات‌های وصولی ۵۸ میلیارد ریال و همین دوره در سال ۱۳۹۲ کل مالیات‌های وصولی ۴۱ میلیارد ریال بوده است در سال ۹۳ میزان مطالبات وصولی مالیت در این شهرستان ۴۱/۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بر اثر فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد ساماندهی اصناف فاقد پروانه کسب و مجوزدار کردن واحدهای صنفی فعال به نظر می‌رسد در سال آینده با مقایسه مشابه، افزایش چشمگیر در میزان وصول مالیات را داشته باشیم.

صادقی به برخی از مسائل و مشکلات شهرستان قرچک اشاره کرد و افزود: عدم برخورداری شهرستان قرچک از عوارض آلودگی که سهم ۳۰ درصدی آلایندگی متاثر از خروجی پالایشگاه تهران، سیمان تهران و صنایع ذوب فلزات را دارد و آلایندگی قرچک ناشی از صنایع مذکور بیش از شهر تهران و ری بوده و از مبلغ عوارض آن بی‌بهره است.

وی به مشکل زهکشی روستای محمدآباد و مشکل فاضلاب شهر اشاره کرد و فزود: هدایت فاضلاب شهری شهرستان ری و شهر قرچک به سمت روستای محمدآباد، باعثنفوذ آن به لایه‌­های سطحی خاک و بروز و تشدید پدیده زه می‌شود و تامین اعتبار اساسی برای حل این معضل ضروری است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک به موضوع کمبود‌ها در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: عدم وجود حتی یک تخت بیمارستانی در شهرستان، ضعف و کمبود شدید تجهیزات و نیروی انسانی در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی در این شهرستان دیده می‌شود که نیاز نگاه ویژه دولت به بحثبهداشت و درمان در شهرستان قرچک است.

صادقی در ادامه به مشکلات شهرک صنعتی شهرستان قرچک اشاره کرد و اظهار داشت: مکان یابی و تصویب شهرک صنعتی در موقعیت جغرافیایی فعلی امری غیر کار‌شناسی بوده است، ولی بدلیل حجم سرمایه گذاری صورت گرفته باید مشکلات زیر ساختی آن حل شود و ایجاد کمیته‌ای برای نظارت بر واگذاری به واحدهای صنعتی و جذب سرمایه گذار بسیار مهم و ضروری است.

وی به مشکلات حمل و نقل پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر ناوگان سازمان اتوبوسرانی به‌شدت فرسوده است و احتمال وجود معضلات امنیتی در آینده محتمل است و نیازمند نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرستان بدلیل محرومیت مضاعف و کارگرنشین بودن مردم و استفاده از اتوبوس جهت عزیمت به مرکز استان است.

فرماندار شهرستان قرچک در پایان، در خصوص مشکلات عبور و مرور و کمربندی جنوبی شهرستان قرچک افزود: شهرستان قرچک معبر عبور یک میلیون جمعیت شهرستان‌های مجاور است، وی این یک معضل بزرگ برای حل کردن بحثترافیک است و جهت تکمیل کمربندی جنوبی نیاز به بودجه است و این شهرستان توانایی پرداخت هزینه‌های اتمام پروژه کمربندی جنوبی قرچک را ندارد و نگاه ویژه مسوولان استان تهران را برای اتمام این پروژه می‌طلبد.

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان قرچک در سال ۹۳ با حضور نعمت ا… ترکی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران، علی صادقی، فرماندار، سید جواد رضوی، معاون فرماندار قرچک، ابراهیم جمشیدی، بخشدار مرکزی، موسوی، شهردار، اعضای شورای تامین، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و دیگر مسوولین شهرستان قرچک در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز