خبرگزاری کار ایران

وزیر کار با اشاره بر اولویت دولت در اشتغال‌زایی و مهار تورم:

۱۴۰ هزار کارگر در مرز بیکاری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۹۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دو و نیم میلیون شغل در کشور وجود دارد که مردم تمایلی به آن ندارند، گفت: اشتغال‌زایی و مهار تورم از اولویت‌های کاری دولت است.

ایلنا: جلسه کارگروه اشتغال شهرستان قرچک با حضور علی ربیعی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این جلسه که سیدحسین نقوی حسینی(نماینده مردم شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا) در مجلس شورای اسلامی، رضا ریاحی(فرماندار شهرستان قرچک)، شهاب الدین چاوشی(معاون سیاسی ٰاجتماعی استانداری)، سیدتقی نوربخش(مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی) و جمعی از مسئولان منطقه حضور داشتند، وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجنماعی با بیان وضعیت بازار کار اظهار داشت: درحال حاضر سخت‌کوشی و همت اجتماعی در جامعه رو به افول است.

علی ربیعی با اشاره به نرخ بیکاری در کشور عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی منسجم و اصولی، نرخ بیکاری را کاهش دهیم و فرهنگ کار و اشتغال‌زایی را در کشور نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر در کشور ۲.۵ میلیون شغل رها وجود دارد، تصریح کرد: در جامعه حدود ۲.۵ میلیون شغل وجود دارد که مردم تمایلی یرای انجام آن ندارند.

ربیعی با اشاره به تلاش دولت برای مهار تورم و بیکاری گفت: رئیس جمهور به شدت نسبت به مسئله تورم حساس است و اشتغال‌زایی و مهار تورم را از اولویت‌های کاری وزرا اعلام کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این نکته که به طور تقریبی در کشور ۱۴۰ هزار کارگر نزدیک به مرز بیکاری هستند، بیان داشت: در دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی می‌شود که حتی یک نفر هم در جامعه بیکار نباشد.

وی بر لزوم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای جوانان تاکید کرد و افزود: به زودی اداره فنی و حرفه‌ای در شهرستان قرچک مستقر می‌شود.

ربیعی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌مان در دولت یازدهم این است که بحثدرمان مردم را پیگیری کنیم و سهم آنان از هزینه درمان را به ۳۰ درصد کاهش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خطاب به رئیس سازمان تامین اجتماعی دستور داد: بحثدر مان در شهرستان قرچک پیگیری شود و کلینیک تخصصی برای درمان اهالی راه‌اندازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز