خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت آیت الله سیدمحمدتقی حکیم در نیاوران

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۱۹

مراسم بزرگداشت آیت الله سیدمحمدتقی حکیم روز چهارشنبه(۲۹ مرداد) در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت آیت الله سیدمحمد‌تقی حکیم اواخر هفته جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ شهرداری ناحیه یک منطقه یک درنظر دارد تا بزرگداشتی برای آیت الله سیدمحمدتقی حکیم برگزار کند تا از این راه، شیوه زندگی ایشان را به عنوان الگویی برای زندگی شهروندان تهرانی ارائه کند. همچنین با برگزاری این مراسم اهداف دیگری مانند بزرگداشت مقام علما، الگوسازی از زندگی متدینین علمی و دینی و گسترش وقف دنبال می‌شود.

در این مراسم؛ نرم‌افزاری از آثار، کتاب‌ها، مقالات، زندگی نامه و فیلم‌هایی که از صحبت‌های آیت الله حکیم تهیه شده نیز رونمایی می‌شود.

در این مراسم؛ عرفاتی، چینی فروشان، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس رسیدگی به امور مساجد و مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک تهران درباره ویژگی‌های شخصیتی آیت الله حکیم سخنرانی می‌کنند.

آیت الله سیدمحمدتقی حکیم از سال ۱۳۳۹ به منطفه شمیران یا همان نیاوران آمد و در این محله به تدریس قرآن و مباحثعلمی پرداخت. او همزمان در حوزه علمیه هم تدریس می‌کرد. حکیم امام جماعت مساجد منطقه بود و یکی از چهار عالم برگزیده منطقه شمیرانات محسوب می‌شود.

آیت الله سیدمحمدتقی حکیم نسخه‌های کتاب‌های چاپی و سنگی خود و کتابخانه‌اش را به برای استفاده عموم مردم وقف کرده است. حکیم بعدها کل خانه‌اش را به آستان قدس رضوی وقف کرد.

آیت الله سیدمحمدتقی حکیم در دوران زندگی پربارش ۱۷ جلد کتاب نوشته که برخی از آنها هم اکنون به چاپ بیستم هم رسیده‌اند و در دانشگاه تهران تدریس می‌شوند.

مراسم بزرگداشت آیت الله سیدمحمدتقی حکیم روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز